Mednarodni festival računalniške umetnosti MFRU Maribor v sodelovanju z Moderno galerijo organizira predstavitev dveh filmov, ki so del osrednjega kuriranega programa festivala. Program 26. MFRU, ki se letos odvija pod naslovom Infrastrukturni kompleks: predrugačena Zemlja, kurira Tjaša Pogačar.
Če je vsaka oblika izraz čiste utilitaristične popolnosti, potem suprematistična oblika ni nič drugega kot znak dokončne utilitaristične moči konkretnega sveta prihodnosti.
Muzeji in galerije so ponovno zaprti, kar pa ne pomeni, da delo ne poteka naprej. Skrbimo za dediščino, jo urejamo, pripravljamo razstave in projekte, a na žalost ne moremo odpreti vrat, da bi vi, naši dragi obiskovalci, v živo videli, kaj vse smo za vas pripravili. Zaradi tega se ponovno selimo na splet in upamo, da bomo v vaše domove vnesli nekaj prazničnega vzdušja.
Konferenca se posveča ponovnemu premisleku vprašanj, ki zadevajo tako človeško družbo kot tudi ves planet, se pravi vso naravo, in so v tem smislu univerzalna. Youtube kanal ali Facebook Live.
Dogodek je napoved prihajajoče številke L’Internationale Online, namenjene soočenju dveh na videz nezdružljivih pojmov "odrasti" in "napredka". Umetnica Monica Narula in kustosinja Nataša Petrešin-Bachelez bosta z vidika lastne prakse razmišljali o teh dveh pojmih v kontekstu institucionalne umetnostne krajine.
OPOZORILO: Na vseh dogodkih in razstavah veljajo dodatna varnostna pravila za preprečevanje širjenja okužbe koronavirusa v skladu s priporočili NIJZ. ...
Pogovor z avtorji prispevkov v katalogu in ustvarjalci razstave Introspektiva: V.S.S.D. (Veš slikar svoj dolg, 1985–1995) +– Alen Ožbolt (dela 1995–2018) in izidu spletnega kataloga.
Program dogodkov in razstav v Moderni galeriji in Muzeju sodobne umetnosti Metelkova z vodenimi ogledi, predavanji in delavnicami v juliju in avgustu 2020.
Tudi letošnje poletje bosta Moderna galerija in Muzej sodobne umetnosti Metelkova ob četrtkih julija in avgusta odprta do 20. ure. Vabimo vas na poletna druženja ob brezplačnih javnih vodstvih in delavnicah vsak četrtek od 18. do 20. ure.
Moj post-katastrofični slovar, eksperimentalni esej v sodelovanju z umetnico Niko von Ham, objavljen kot zadnje poglavje knjige Zdenke Badovinac: Tovarištvo: Kuriranje, umetnost in politika v post-socialistični Evropi, je napisan kot poldomišlijski geslovnik.
Slovar skupnega znanja je projekt evropske konfederacije muzejev L'Internationale, ki je nastal na pobudo Moderne galerije v letu 2014. Poteka na preseku med delovnim seminarjem in javno konferenco. Cilj projekta je sestaviti slovar umetniške terminologije, ki se bistveno razlikuje od obstoječe literature o umetnosti. Zaradi varnostnih razlogov povezanih s preprečevanjem širjenja covida 19, bo seminar potekal na spletu.
Poletna muzejska noč, ki se odvije vsako tretjo soboto v juniju, je največja nacionalna promocijska akcija slovenskih muzejev in galerij. Vabimo k ogledu aktualnih razstav, vodene oglede po razstavah, delavnice in druženje za vse generacije, pogovor z Joštom Frankom v okviru samostojne razstave v seriji Prepih, performans dueta Boštjan Čadež in Tatiana Kocmur v okviru Svetlobne gverile. Obe knjigarni pripravljata poseben popust, Kavarna Moderna in Kantina +MSUM pa glasbo. Vabimo tudi k ogledu vodstev in razstave na spletu.
Kvintesenca je avdiovizualni performans, ki združuje intermedijsko prakso Boštjana Čadeža in performativno telo Tatiane Kocmur. Telo performerke je pokrito z LED lučkami, ki se odzivajo na njeno gibanje. Gibanje telesa s pomočjo senzorjev generira sliko in zvok. Niz gibov sestavlja animirano podobo, podkrepljeno z video projekcijo.
Torek, 16. junija 2020 | 20.00 | avditorij Moderne galerije
Letos prejme nagrado Riharda Jakopiča 2020 za svoje dolgoletno delovanje slikar Sergej Kapus. Priznanja prejmejo: akademska slikarka Ksenija Čerče, akademski kipar Marijan Mirt in medijska umetnica Maja Hodošček.
Doživite razstavo, ki prvič po razpadu ustvarjalnega dvojca V.S.S.D. poustvarja njuno idejo ustvarjanja prostora kot celostne umetnine, ki zaobjema ves razstavni prostor kot polje ustvarjalnega dejanja in v njem ustvari spektakelsko inscenacijo z najraznovrstnejšimi tehnikami in materiali. Vodeni ogled s kustosinjo razstave Martino Vovk.
Letos zaradi izrednih okoliščin praznujemo Mednarodni muzejski dan digitalno. Kljub temu bo glavnina muzejev v Sloveniji, med njimi tudi Moderna galerija in Muzej sodobne umetnosti Metelkova, v ponedeljek, 18. maja 2020, odprta od 10:00 do 18:00, vstop pa bo prost za posamične obiskovalce, ki bodo upoštevali navodila za varno gibanje po razstavnih prostorih.
V času, ko smo neposredna srečanja preselili na svetovni splet, vas izrednim razmeram navkljub vabimo na »pogovore« o umetnosti. Verjamemo namreč, da se vam v tem »zamrznjenem trenutku« porajajo tudi vprašanja, o katerih do zdaj niste imeli časa razmišljati.
"Izbruhi kužnih bolezni so kot nezamisljive nevarnosti, ki ljudi presenetijo. Zdijo se kot usoda. Še zlasti presenetljivo se mi zdi, da veliki izbruhi vedno privedejo do velikih ekscesov. V ljudeh se zbudi hlepenje po življenju. Prav ta skoraj metafizični aspekt je tisti, ki me zanima."
Na predavanju se bo avtor osredotočil na drugi del svoje monografije, ki je posvečen novomedijski umetnosti (v pomenu Leva Manoviča). Predlaga teoretsko ogrodje za razumevanje novih medijev v umetnosti in komunikaciji nasploh.
Sreda, 22. januar 2019 | 20.00 | MG+ ||| Četrtek, 23. januar 2019 | 19.00 | SMG
Performans bo potekal v dramskem sklopu Oblike uprizarjanja, ki ga Slovensko mladinsko gledališče izvaja v sodelovanju z Moderno galerijo in se ukvarja z vprašanjem, kaj pomeni performans, uprizarjanje danes.
Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, predstavlja 8. edicijo serije konferenc Taktike & praksa: Avtomatiziraj vse živo! Na simpoziju želimo raziskati protislovje, ki je implicitno prisotno v naraščajoči avtomatizaciji dela.
Vabimo vas na javno vodstvo po letošnjem 9. trienalu sodobne umetnosti U3 | Živo in mrtvo. Vodstvo bo v angleščini. Vodil bo kustos trienala Vit Havránek ob pogovoru z umetnikom Petrom Rauchom.
Na pogovoru, ki zaključuje 9. trienale sodobne umetnosti U3, bomo skušali najti konkretne rešitve za materialno umiranje avantgard. Materialni življenjski pogoji – zlasti, vendar ne izključno – mlajših umetnikov in umetnic so iz leta v leto vse slabši.
Performans japonskega plesalca buta se v kontekst 9. trienala sodobne umetnosti U3 | Živo in mrtvo vmešča tudi skozi besede Tatsumija Hijikata, utemeljitelja plesne zvrsti buto: »Buto je truplo, ki stoji pokonci v obupanem poskusu, da bi živelo.«