MG+MSUM

Slovenski kulturni praznik
Sobota, 8. februar 2020 | 10.00—18.00
#
#
#
#

PROGRAM DOGODKOV

MG+ | 10:00 – 11:00 | JAVNO VODSTVO po razstavi 20. stoletje. Kontinuitete in prelomi, vodi Lea Cotič

MG+ | 11:00 – 12:00 | JAVNO VODSTVO po razstavi Introspektiva: V.S.S.D. (Veš slikar svoj dolg, 1985–1995) +– Alen Ožbolt (dela 1995–2018), vodi Janja Zupančič. Število udeležencev vodstva je omejeno. Rezervacije sprejemamo na  recepcija.mg@mg-lj.si ali po tel: 01/2416834 do zapolnitve prostih mest.

MG+ | 10:30 – 11:00 | NoO PARENTAL ADVISORY, Igrivi vodeni ogled za otroke od 5. do 12. leta starosti po moderni umetnosti

MG+ | 11:00 – 13:00 | SLIKA SLIKA, delavnica za vse generacije ob razstavi Introspektiva: V.S.S.D. +- A.O. v sodelovanju z društvom Slon

+MSUM | 15:30 – 16:00 | NoO PARENTAL ADVISORY, igrivi vodeni ogled za otroke od 5. do 12. leta starosti po sodobni umetnosti

+MSUM | 16:00 – 18:00 | IZGUBLJENA BESEDA, delavnica za vse generacije ob razstavi Dimitry Orlač: Spomin/prisotnost

+MSUM | 16:00 – 17:00 | javno vodstvo po izboru del iz zbirke Moderne galerije | Arteast 2000+ in iz nacionalne zbirke, vodi Urška Sterle

MG+ | 16:00 – 17:00 | JAVNO VODSTVO po razstavi Introspektiva: V.S.S.D. (Veš slikar svoj dolg, 1985–1995) +– Alen Ožbolt (dela 1995–2018), vodi Janja Zupančič. Število udeležencev vodstva je omejeno. Rezervacije sprejemamo na  recepcija.mg@mg-lj.si ali po tel: 01/2416834 do zapolnitve prostih mest.

+MSUM | 17:00 – 18:00 | javno vodstvo po razstavi Dimitry Orlač: Spomin/prisotnost, vodi kustosinja Adela Železnik

+MSUM | 18:00 | Prešerno sladkanje na Prešernov dan s sirskimi slaščicami in čajem v +Kantini MSUM

 

Na ogled v Moderni galeriji, MG+

Introspektiva: V.S.S.D. (Veš slikar svoj dolg) (1985–1995) + Alen Ožbolt (1995–2018)

6. februar – 4. maj 2020

Retrospektivna razstava dvojca Veš slikar svoj dolg (V.S.S.D.), ki je bil aktiven med letoma 1985 - 1995 in Alena Ožbolta, ki je po razhodu V.S.S.D. nadaljeval samostojno umetniško pot, bo ponudila celovit vpogled v produkcijo tega posebnega fenomena umetnosti poznih osemdesetih in zgodnjih devetdesetih let pri nas. V drugem delu razstave pa bo mogoče spoznavati izredno raznoroden in kompleksen opus Alena Ožbolta preko izbora del in posameznih rekonstrukcij njegovih prostorskih del. Na razstavo je vključenih več sto del, ki prihajajo tako iz depoja umetnika, kakor tudi iz številnih zasebnih in javnih zbirk v Sloveniji in tujini.

 

Cenzura in svoboda izražanja. O nazadovanju svobod v Evropi

4. – 14. februar 2020

Kakšno je stanje svobode v Evropi? Kakšno vlogo mora v tem odnosu igrati umetnost? Ima svoboda izražanja omejitve? Koliko takih omejitev lahko demokracija prenese? Učinki cenzure, agitacije in manipulacije so danes jasno vidni v kulturi in medijih. Kritični glasovi se pogosto zlorabljajo za povsem politične namene, njihova stališča in izjave pa se izkrivljajo za potrebe senzacionalizma.

 

20. stoletje. Kontinuitete in prelomi

Razstava del iz nacionalne zbirke Moderne galerije

Razstava tradicionalno linearnost kronološke postavitve modernističnih del prekinja s problemsko linijo avantgard in partizanske umetnosti, ki enakovredno vstopata v nacionalno zgodovino umetnosti in jo tako obenem tudi prevprašujeta.

 

Točke v času. Dopolnitev stalne razstave

Prostorsko krožna časovnica z izborom del, ki predstavlja osvežitev in dopolnitev stalne razstave 20. stoletje. Kontinuitete in prelomi. Osredotoča se na dogodke, ki se tičejo vizualne umetnosti, razen ko pomembnost kakega zlasti razstavnega dogodka, vezanega na druge zvrsti, ne narekuje drugače. Prav tako je prednost, predvsem zaradi nujne količinske zamejitve, dana slovenskemu prostoru pred jugoslovanskim oziroma prej avstro-ogrskim. (Skoraj) celotna zgodovina v enem samem prostoru.

 

Na ogled v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM

Dimitry Orlač: Spomin/prisotnost

Razstava donacije do 16. februarja 2020

Dimitry Orlač je eden najbolj samosvojih sodobnih umetnikov. V programu Moderne galerije je sodeloval v preteklosti, njegovo delo hranimo tudi v zbirki slikarstva. Po prehojenem večjem delu svoje umetnostne poti se je odločil za dragoceno obsežno donacijo petdesetih del, nastalih v različnih tehnikah in časovnih obdobjih.

 

Izbor del iz zbirke Arteast 2000+ in iz nacionalne zbirke

Zbirka Arteast 2000+ je prva muzejska zbirka, ki se je oblikovala in nastajala s poudarkom na vzhodnoevropskih povojnih avantgardah v širšem mednarodnem kontekstu. Od ustanovitve leta 2000 je zbirka zaslovela po tem, da podaja obsežen pregled umetnosti v regiji in, kar je morda najpomembnejše, omogoča vpogled v skupne družbenopolitične problematike, ki so v ospredju dela umetnikov nekdanjih socialističnih držav, ter pri tem izrisuje, kako so se te države razvijale od šestdesetih let preko tranzicijskega obdobja v devetdesetih letih do sedanjega konteksta globalnega neoliberalnega kapitalizma.

 

Portret Jugoslavije v stilu skupine Art & Language

Leta 1975 so trije člani newyorške sekcije skupine Art & Language (Michael Corris, Jill Breakstone, Andrew Menard) obiskali Beograd in v sodelovanju z jugoslovanskimi konceptualnimi umetniki skušali indeksirati terminologijo, ki se je uporabljala v diskusijah o protislovjih znotraj kulturnih organizacij v samoupravnem socializmu.

 

BIO 26 - Izbrani projekt: Zbirke znanj / Bodies of Knowledge

do 9. februarja 2020

Zbirke znanj je instalacija oziroma "arhiv, ki ga je mogoče predvajati" in je nastal v sodelovanju z Začasnim slovenskim plesnim arhivom, Rok Vevar v +MSUM-u. Obiskovalcem omogoča, da do arhiva dostopajo s pomočjo svojih gibov in na ta način prispevajo k njegovi vsebini. Namesto kraja za priklic informacij se arhiv s pomočjo instalacije spremeni v kraj proizvodnje znanja, ki razstavi svoje dokumente, tehnologije in institucionalne okvire ter jih mobilizira v nove kompozicije. Instalacija Zbirke znanj v duhu sodobnega plesa razbije notranjo logiko arhiva tako, da osvobodi emancipatorno moč gibanja.

 

PREPIH | Živa Božičnik Rebec: Topical Applications 2

do 16. februarja 2020

Razstava Topical Applications 2 obravnava izginotje telesa v snoveh, postopkih in produktih sodobne lepotne industrije, iz katerih telo izide kot površina, ki jo je mogoče dizajnirati in augmentirati. V tem procesu se lastnosti površine telesa – kože – bolj kot za stvar fizičnega človeškega telesa izkažejo kot »specialni efekt« kozmetičnih produktov, namenjenih njegovi negi, ki je podčrtana s predstavami o hiperdizajnirani, od telesa odlepljeni in nedotaknjeni površini.

 

KOMENTAR #11 | Izar Lunaček: Rent-a-greh ali Vse se da nazaj vzet

Stenska risba prvih dveh ljudi pred klasično dilemo, ko je po eni strani vse nepopisno usodno, obenem pa efemerno minljivo, zamenljivo po enem mesecu...