IZBOR DEL IZ ZBIRK Moderne galerije | Arteast 2000+ in iz nacionalne zbirke
Od 9. aprila 2019
#

V +MSUM-u smo predstavili že več postavitev zbirk Moderne galerije s poudarkom na zbirki Arteast 2000+. Zbirka Arteast 2000+ je prva muzejska zbirka, ki se je oblikovala in nastajala s poudarkom na vzhodnoevropskih povojnih avantgardah v širšem mednarodnem kontekstu. Od ustanovitve leta 2000 je zbirka zaslovela po tem, da podaja obsežen pregled umetnosti v regiji in, kar je morda najpomembnejše, omogoča vpogled v skupne družbenopolitične problematike, ki so v ospredju dela umetnikov nekdanjih socialističnih držav, ter pri tem izrisuje, kako so se te države razvijale od šestdesetih let preko tranzicijskega obdobja v devetdesetih letih do sedanjega konteksta globalnega neoliberalnega kapitalizma. Leta 2011 je zbirka postala jedro novega Muzeja sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM), ki deluje v sklopu Moderne galerije.

 

Prva postavitev zbirk v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova je nosila naslov Sedanjost in prisotnost in se je ukvarjala z različnimi oblikami časa. Naslednjih devet postavitev Sedanjosti in prisotnosti se je delno spreminjalo v smislu posebnega koncepta »ponavljanja«, nove postavitve pa so nosile naslove kot Ulica, Mikropolitične situacije, Instaliraj se!, Čas intimnih odločitev itd. Ponavljanje je bilo mišljeno kot še ena časovna dimenzija, ki smo jo dodali prvotnemu naboru časov.

 

Leta 2016 smo postavitev zbirke naslovili Nizkoproračunske utopije in v njej razvijali koncept zbirke kot orodja. Z razstavo smo spraševali, kakšen model muzeja ustreza večinoma slabim pogojem dela umetnikov in institucij v postsocialističnem svetu ter obenem interesu, ki daje drugosti prednost pred identiteto, produkciji znanja pred nedvoumnimi kulturnimi trofejami, nastajanju pred institucionalizacijo. V odgovor na to vprašanje je razstava ponudila utopistični koncept trajnostnega muzeja.

 

 

Izbor del iz nacionalnih zbirk Moderne galerije in iz Arteast 2000+:

Marina Abramović | Miroslav Bałka | Walter Benjamin | Geta Brătescu | BridA/Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica | Barbara Čeferin | Vuk Čosić | Vlasta Delimar | Vadim Fiškin | György Galántai | Tomislav Gotovac | Ion Grigorescu | Olja Grubić | Jenny Holzer | Ištvan Išt Huzjan | IRWIN | Sanja Iveković | Janez Janša & Janez Janša & Janez Janša | Staš Kleindienst | Komar & Melamid | Neven Korda Andrič | Zofia Kulik | KWIEKULIK (Przemisław Kwiek & Zofia Kulik) | Katalin Ladik | David Maljković | kronologija [Novih] Tendenc (Darko Fritz) | Novi kolektivizem | OHO (Marko Pogačnik, Miljenko Matanovič, David Nez, Andraž Šalamun) | Alen Ožbolt | Marko Peljhan | Dan Perjovschi | Marika & Marko Pogačnik | Marjetica Potrč | Darinka Pop - Mitić | Kiril Prashkov | Arjan Pregl | Maja Smrekar | Tone Stojko | Andrej Škufca | Jane Štravs | Slaven Tolj | Raša Todosijević | TV galerija | Lawrence Weiner | Dunja Zupančič::Miha Turšič::Dragan Živadinov | Edvard Zajc | Konstantin Zvezdočotov

 

 

V okviru postavitve so na ogled tudi projekti:

  • Razstava Življenja spomenikov, ki je nastala v seminarju »Umetnost za skupnostno rabo« na Oddelku za umetnostno zgodovino Univerze v Ljubljani s sodelovanjem Moderne galerije. 
  • Začasni slovenski plesni arhiv, ki je bil marca 2018 prenesen v varovanje Muzeja sodobne umetnosti Metelkova, kjer Rok Vevar uprizarja živi arhiv v trajanju. Arhivar kot posameznik vstopa v institucionalni okvir, kjer ima prostorsko in materialno podporo, hkrati pa ohranja samostojnost.