DELAVNICA | Plesna kritika
13. december 2018 — 14. december 2018 | 15.00—18.00
#

Na delavnici plesne kritike za mlade pisce, ki jo bo vodil Rok Vevar (Začasni slovenski plesni arhiv), se bodo slušatelji s pomočjo avdio-vizualnih gradiv seznanili z nekaterimi osnovnimi estetskimi paradigmami sodobnega plesa 20. in 21. stoletja ter s teoretskimi kategorijami, problemi in pojmi, s katerimi je mogoče odrske in studijske sodobnoplesne prakse razumevati, misliti in razvijati.

 

Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Začasni slovenski plesni arhiv, 1. nadstropje

13. december 2018 — 14. december 2018 (med 15.00 in 18.00 uro)

 

Delavnica bo omenjene kategorije, probleme in pojme navezala na izbrane primerke modernih, postmodernih, postmodernističnih in sodobnih umetniških, estetskih in kulturnih paradigem plesa:

  1. zgodnji moderni ples ameriških in evropskih plesnih solistk ter njihovih šol in ansamblov;
  2. Austruckstanz in ples Weimarske republike (Rudolf Laban, Mary Wigman, Gret Palucca, Valeska Gert, Harald Kreutzberg idr.);
  3. rusko baletno avantgardo (Ballets Russes; Mihail Fokin, Vaclav Nižinski, Bronislava Nižinska, Léonide Massine, George Balanchine idr.);
  4. evropsko plesno avantgardo (konstruktivizem, futurizem);
  5. ameriški moderni ples (Martha Graham, Doris Humphrey, Charles Weidman, Eric Hawkins, Hanya Holm, Alwin Nikolais, Merce Cunningham, afroameriški plesni modernizem, ples ameriškega delavskega gibanja);
  6. povojni plesni ekspresionizem (Japonska, Južna Amerika);
  7. ameriški postmoderni ples (Anna Halprin, James Waring in koreografski krog Judson Dance Theatre; Yvonne Rainer, Steve Paxton, Trisha Brown, Lucinda Childs, David Gordon, Deborah Hay, Elaine Summers idr.);
  8. razvoj somatskih (Feldenkreis, Alexander, Cohen idr.) in avtonomnih gibalnih praks (release, kontaktna improvizacija, body-mind centering itn.);
  9. plesno in gibalno gledališče (Pina Bausch, evropski val gibalno-plesnih kolektivov v 80. letih);
  10. novi val evropskega in kanadskega sodobnega plesa 80. in 90. let (flamski, francoski, britanski, nemški, portugalski, slovenski ples) ter
  11. fenomene »konceptualnega plesa«, »post-plesa« (angl. post-dance), »koreografije kot razširjene prakse« ali sodobnega plesa kot vrste koreografskih praks sodobnih umetnosti, ki ne pripadajo več nujno gledališkim kontekstom. S pomočjo izbranega korpusa se bodo udeleženci delavnice pogovarjali o njihovi mogoči kritiški rabi.

 

Produkcija: Društvo za sodobni ples Slovenije (Gibanica), MG+MSUM (Začasni slovenski plesni arhiv). 

Priporočamo