Na delavnici plesne kritike za mlade pisce, ki jo bo vodil Rok Vevar (Začasni slovenski plesni arhiv), se bodo slušatelji s pomočjo avdio-vizualnih gradiv seznanili z nekaterimi osnovnimi estetskimi paradigmami sodobnega plesa 20. in 21. stoletja ter s teoretskimi kategorijami, problemi in pojmi, s katerimi je mogoče odrske in studijske sodobnoplesne prakse razumevati, misliti in razvijati.
Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Začasni slovenski plesni arhiv, 1. nadstropje
13. december 2018 — 14. december 2018 (med 15.00 in 18.00 uro)
Delavnica bo omenjene kategorije, probleme in pojme navezala na izbrane primerke modernih, postmodernih, postmodernističnih in sodobnih umetniških, estetskih in kulturnih paradigem plesa:
- zgodnji moderni ples ameriških in evropskih plesnih solistk ter njihovih šol in ansamblov;
- Austruckstanz in ples Weimarske republike (Rudolf Laban, Mary Wigman, Gret Palucca, Valeska Gert, Harald Kreutzberg idr.);
- rusko baletno avantgardo (Ballets Russes; Mihail Fokin, Vaclav Nižinski, Bronislava Nižinska, Léonide Massine, George Balanchine idr.);
- evropsko plesno avantgardo (konstruktivizem, futurizem);
- ameriški moderni ples (Martha Graham, Doris Humphrey, Charles Weidman, Eric Hawkins, Hanya Holm, Alwin Nikolais, Merce Cunningham, afroameriški plesni modernizem, ples ameriškega delavskega gibanja);
- povojni plesni ekspresionizem (Japonska, Južna Amerika);
- ameriški postmoderni ples (Anna Halprin, James Waring in koreografski krog Judson Dance Theatre; Yvonne Rainer, Steve Paxton, Trisha Brown, Lucinda Childs, David Gordon, Deborah Hay, Elaine Summers idr.);
- razvoj somatskih (Feldenkreis, Alexander, Cohen idr.) in avtonomnih gibalnih praks (release, kontaktna improvizacija, body-mind centering itn.);
- plesno in gibalno gledališče (Pina Bausch, evropski val gibalno-plesnih kolektivov v 80. letih);
- novi val evropskega in kanadskega sodobnega plesa 80. in 90. let (flamski, francoski, britanski, nemški, portugalski, slovenski ples) ter
- fenomene »konceptualnega plesa«, »post-plesa« (angl. post-dance), »koreografije kot razširjene prakse« ali sodobnega plesa kot vrste koreografskih praks sodobnih umetnosti, ki ne pripadajo več nujno gledališkim kontekstom. S pomočjo izbranega korpusa se bodo udeleženci delavnice pogovarjali o njihovi mogoči kritiški rabi.
Produkcija: Društvo za sodobni ples Slovenije (Gibanica), MG+MSUM (Začasni slovenski plesni arhiv).
Podpora: Ministrstvo za javno upravo
Partnerski projekt kulturno-umetnostne vzgoje S(v)odobnost.