MG+MSUM

2005-2015 | Tanja Vujinović: Univerzalni Objekti: Eksplozije
Štirikanalni video, 16 min, 2015
#

Tanja Vujinović: Univerzalni Objekti: Eksplozije

Štirikanalni video, 16 min, 2015

Produkcija: Ultramono

 

Univerzalni Objekti: Eksplozije je delo, ki je sestavljeno iz štirih scen eksplodirajočih objektov. Samo za trenutek smo kot opazovalci v poziciji, ko lahko vidimo delikatne objekte pred in po tem, ko eksplodirajo. Dogodke v tišini spremlja skupina avatarjev.


Okolja iz serije Univerzalni objekti ustvarjajo ne-narativne situacije; vibrirajoča in živa okolja napolnjena z različnimi živahnimi objekti in elementi, ki spreminjajo situacije v organizem. 3D objekti so kot suspendirani automatoni, ki se vedejo ritualno. Ustvarjajo območja pulzirajoče igre, ki ne transcendira v nekaj drugega, ampak ostaja v stanju ne-narativne neskončnosti. 

 

Kot dinamični spomeniki sodobnega časa, v katerem se predstavljamo skozi digitalne performativne artefakte - avatarje, tudi ta serija del prevzema univerzalne elemente, ki so doma v generičnih okoljih in v njih prisotnih avatarjih, in te prevaja v dinamične, monumentalne, a ob enem fragmentirane delce digitalnih informacij, ki lebdijo skozi neskončen virtualni prostor. Grajenje lastnih dvojnikov - avatarjev aludira na kulturne prakse, ki posegajo v telo in ga spreminjajo, to so naprimer maskirne tehnike in postopki, načini oblačenja, prostetika, vse pa rezultirajo v spremenjenem načinu vedenja. Avatarji so simptomatični, resnični, prisotni, a obenem tudi odsotni v eteričnem bivanju. Z občutkom pomembnosti kot ga je zaznati v stiku s klasičnimi, monumentalnimi skulpturami se širijo v prostoru a sočasno vlečejo tudi nazaj h koreninam lastne, surove, generirane digitalne stvarnosti.

 

3D objekti so dinamični, transformativni objekti, ki nudijo možnost neskončnih perfomativnih akcij. V kateremkoli trenutku se lahko preoblikujejo in vedejo algoritmično - oglašujejo številčnost obiska strani, reklamirajo, zapeljujejo itd.. Avatarji so naši lastni digitalizirani duhovi in fetiši.

 

Posamezne enote del so proizvod ukrivljanja podatkov. V ta postopek sodi konvertiranje datotek v različne formate, njihovo odpiranje in izvažanje iz enih računalniških programov v druge, manipuliranje surovih podatkov in ponovno shranjevanje nazaj v izvorne formate. Del tovrstnega procesiranja je tudi element presenečenja, to je hrup, ki nastaja v omenjenih postopkih in ki privede do nepričakovanih rezultatov.

 

Vir: Umetniča domača stran, ultramono.org/univerzalni_objekti_atr

 

______________________________

Tatjana Tanja Vujinović Kušej v svojih delih raziskuje odnos med zavestjo in tehnologijo skozi digitalni animizem in kontemplativno igro. Njena dela so narejena iz izkopanin in intervencij v materijalno infrastrukturo digitalnega skozi uporabo računalniških aplikacij, prilagojene elektronike ter fizičnih in digitalnih objektov. Dela prevzemajo forme specifičnih situacij ali kompleksnih dinamičnih okolij, ki jih oživljajo virtualne mašine.

 

Od leta 1997 so bila njena zvočno-vizualna dela, digitalni printi in instalacije razstavljani v številnih galerijah in muzejih, kot so Muzej sodobne umetnosti v Strasbourgu, Kunst Palast Muzej v Düsseldorfu, Muzej sodobne umetnosti v Denverju, Kunsthaus v Meranu, Mednarodni forum Medienturm v Gradcu, galerija Cornerhouse v Manchestru, Muzej sodobne umetnosti v Istanbulu, MMC Kibla v Mariboru, Galerija Kapelica v Ljubljani. Njena dela so bila predstavljena na festivalih, kot so ISEA2009, 15. Internacionalni simpozij elektronske umetnosti, Ars Electronica v Linzu, Kinetica Art Fair v Londonu, Spor Festival v Arhusu, Zeppelin Festival umetnosti zvoka v Barceloni, FILE - Electronic Language International Festival v Sao Paolu in FILE RIO v Rio de Janeiru in drugih. Svoja dela je predstavila tudi v okviru dogodkov, kot so Madrid Abierto v Madridu, Euroscreen21 na različnih lokacijah, Kontinentalni zajtrk v Mariboru in Nuit Blanche v Parizu. Svoja spletna dela je predstavila v okviru projekta Ctheory Multimedia NetNoise, Web Bienala Istanbul, projekta Helium Ballongmagasineta in NIFCA, ter v okviru Sinnlos WebArt segmenta.

 

Diplomirala je leta 1999 na Akademiji za likovno umetnost v Beogradu na oddelku za slikarstvo in bila gostujoči študent na Akademiji za umetnost v Düsseldorfu. Leta 2010 je tudi postala Doktorica znanosti s področja Filozofije in teorije vizualne kulture na Fakulteti za humanistične študije Koper.

 

Umetničina domača stranwww.ultramono.org

Priporočamo