Matjaž Ivanišin
Nedokončane zgodbe o srečanjih
Muzej sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM
18. januar – 17. april 2022
V postavitvi Nedokončane zgodbe o srečanjih avtor razstavi svoje filme Karpopotnik (2013), Playing Men (2017) in Oroslan (2019) ter jih razdeli v tri video instalacije. V omenjenih filmih se prepletata dokumentarno in fiktivno, avtor pa to zabrisanost med fikcijo in resničnostjo podaja na svoj specifični način. Kot pravi, ne gre za to, da bi skušal spodbujati ugibanja gledalcev, ali gre za igrani ali za dokumentarni film. Bolj si želi doseči nekakšno prisotnost, živost v filmu, pokazati, kako dejanja, ki smo jim priča na začetku filma, počasi postanejo zgodbe, kako je mogoče natančno spregovoriti tudi o popolnoma preprostih stvareh, o poetičnosti znotraj vsakdanjega. Vsi trije filmi pripovedujejo zgodbe z drugimi sredstvi; poudarek je na vizualnih podobah, besede oziroma govorjeno pa avtor velikokrat prekinja s tišinami in premolki in tako ustvari zanj značilno atmosfero.
Postavitev v MSUM-u gledalca opomni, da je mogoče filme gledati tudi drugače; tako ponovno loči dokumentarno in fiktivno pripoved. S tem se razkrijejo in postanejo vidni pripovedni postopki in strategije ustvarjanja filma, kar ponuja neskončne možnosti načinov gledanja in branja podob, ustvarjanja novih pomenov in dojemanja filma kot takega. Ivanišinovi filmi v osnovi niso mišljeni kot video instalacije, temveč to postanejo šele v nadaljnjih eksperimentih in razmisleku o filmu kot mediju, o pomenu filmskih podob oziroma vprašanju fikcije na podlagi podobe ter navsezadnje tudi o premiku v filmskem jeziku, ki njegove filme umesti v kontekst avantgardnega, eksperimentalnega »antifilma«.
_________________
Matjaž Ivanišin, rojen 1981 v Mariboru, je diplomiral iz filmske in televizijske režije na AGRFT v Ljubljani. Njegovi filmi so bili prikazani na pomembnih mednarodnih filmskih festivalih, kot so FID Marseille, Locarno, Tribeca, Rotterdam, ter predstavljeni v filmskih programih muzejev, kot so Centre Pompidou v Parizu, MoMA v New Yorku in ICA v Londonu.
Kustosinja: Bojana Piškur