MG+MSUM

RESTAVRATORSKA RAZSTAVA | Rihard Jakopič pod drobnogledom. Stare poškodbe — nove rešitve
18. junij 2020 — 27. september 2020
#

RIHARD JAKOPIČ POD DROBNOGLEDOM

Stare poškodbe  — nove rešitve

 

Oddelek za restavratorstvo Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani se že vrsto pridružuje projektom Moderne galerije, kjer z mladimi močmi pomaga pri uresničevanju strokovnih ciljev tako v smislu raziskovalnega dela, diagnostike, dokumentiranja, posegov in preventivne konservacije, kot tudi priprave gradiv za izobraževanje širše javnosti. Kar velja za konserviranje-restavriranje nasploh, da je pri obravnavi vsake umetnine potreben drugačen pristop, moramo pri reševanju modernih in zlasti sodobnih umetnin še bolj upoštevati. Pri modernih umetninah lahko vsaj delno še sledimo pravilom obravnavanja starejših umetnin, saj se pri umetninah iz sredine prejšnjega stoletja še srečujemo z upoštevanjem tehnoloških pravil, kar smo predstavili ob projektih Gabrijel Stupica pod drobnogledom in Marij Pregelj pod drobnogledom.

 

Letos se z izkušnjami, pridobljenimi v zadnjih letih pomikamo nekaj let nazaj v preteklost in ob podelitvah nagrad Riharda Jakopiča pripravljamo teden Riharda Jakopiča, v katerem bomo odprli razstavo Rihard Jakopič pod drobnogledom. Z razstavo želimo čim širši javnosti, tudi ranljivim skupinam, kot so slepi in slabovidni, približati tako likovne umetnine, kot tudi konservatorko-restavratorske vsebine povezane z Jakopičevimi deli. Prikazna bo tehnologija nastajanja slik ter posegov na slikah v preteklosti in danes.

 

V sklopu teh prizadevanj k razstavi priključujemo rezultate pridruženega trimesečnega študentskega inovativnega projekta za družbeno korist (ŠIPK) z naslovom Začutiti umetnino, katerega prijaviteljica je bila Akademija za likovno umetnost Univerze v Ljubljani in ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Z ekipo študentov iz Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, Naravoslovnotehniške fakultete, Filozofske fakultete in Akademije za gledališče, film in televizijo smo v sodelovanju s partnersko ustanove iz negospodarstva, Moderno galerijo, želeli nadgraditi leto prej izvedeni projekt z naslovom Kaj vidimo z očmi, kaj vidimo s prsti, pri katerem smo ugotavljali kakšen način kopiranja umetnin je bolj primeren za videče in kakšen za slepe in slabovidne obiskovalce muzejev. Ob testiranju odzivov na izdelane kopije smo pridobili mnenja in komentarje videčih in slepih ljudi, ki so ob tipanju pripravljenih kopij razmišljali, kaj vse bi jim res olajšalo spoznavanje umetnine in izpostavili pomen predvsem čutenja ob srečanju z  nekim likovnim delom.

 

V letošnjem projektu, ki sledi tem smernicam, dajemo zato naslov Začutiti umetnino. Naslov ima dvojni pomen – vključuje tako otip kot tudi čustveno dojemanje umetnine. Pripravili smo več nivojev možnega spoznavanja izbranega umetniškega dela, kjer vključujemo več čutil: otip, zvok, vonj in zgodbo. V predhodnem projektu smo ugotovili, da je skeniranje z otipom precej kompleksna zadeva, ki zahteva postopno sidranje informacij v možganih. Zato bodo tokrat modeli umetnine pripravljeni v več nivojih – najprej kot shematski prikaz oblik celote in zatem detajli, na koncu pa še zmodeliran motiv. Vonj, zvok in pripoved zgodbe bodo spremljali doživljanje hkrati z dotikanjem predmeta in ustvarili celostno dojemanje umetnine.

 

 

Spletna razstava