MG+MSUM

RAZSTAVA | Karol Radziszewski: QAI/CEE
12. marec 2020 — 31. maj 2020
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Karol Radziszewski
QAI/CEE

 

12. marec – 31. maj 2020, Muzej sodobne umetnosti Metelkova

Kustosa: Goran Injac, Igor Španjol

 

OBVESTILO: Zaradi ukrepov za zajezitev širjenja koronavirusa odprtja razstave ne bo. Prav tako odpadejo tri že napovedana javna vodstva umetnika Karola Radziszewskega.

 

Karol Radziszewski predstavlja bogat izbor srednje- in vzhodnoevropskega kvirovskega arhivskega gradiva iz zbirke Queer Archives Institute (QAI). Radziszewski je QAI ustanovil novembra 2015 kot neprofitno organizacijo, ki jo vodi umetnik. Posvečena je raziskovanju, zbiranju, digitalizaciji, predstavljanju, razstavljanju, analiziranju in umetniškemu interpretiranju kvirovskih arhivov, s posebnim poudarkom na državah nekdanjega vzhodnega bloka. QAI je dolgoročen projekt, odprt za nadnacionalno sodelovanje z umetniki, aktivisti in akademskimi raziskovalci. Inštitut izvaja raznolike dejavnosti in projekte, od razstav, publikacij, predavanj in instalacij do performansov. Razstava QAI/CEE predstavlja tudi slike, fotografije in video dela Karola Radziszewskega.

 

Po besedah Radziszewskega »v postsocialističnih državah, kjer je bilo veliko zgodovinskih tem prekinjenih ali pa se sploh niso pojavile, prihaja do poskusov ustvarjanja nacionalnih identitet na novo in razvijanja novih narativov. Zgodovina, vključno z umetnostno zgodovino, se v veliki meri (re)konstruira in včasih se z njo tudi manipulira glede na trenutne politične razmere.« Radziszewski v umetnostni praksi kaže zanimanje še zlasti za strategije, ki omogočajo aktivno odzivanje na tovrstne procese. Umetnika zanima revidiranje zgodovine, njeno pisanje na novo z njegovega lastnega gledišča in dopolnjevanje velikih narativov s prezrtimi temami, pri čemer daje poseben poudarek glasovom manjšin. V poskusih kviranja in dekoloniziranja zgodovine izhaja iz arhivov, ki jih pridobiva in proučuje.
 

 

 

____________________

Karol Radziszewski (roj. 1980) živi in dela v Varšavi, kjer je leta 2004 magistriral na Akademiji za likovno umetnost. Dela v polju filma, fotografije in instalacij ter ustvarja interdisciplinarne projekte. Njegova metodologija temelji na arhivih in povezovanju številnih kulturnih, zgodovinskih, religioznih, socialnih in spolnih referenc. Od leta 2005 je izdajatelj in glavni urednik revije DIK Fagazine. Je ustanovitelj inštituta Queer Archives Institute (2015). Z delom se je predstavil v institucijah, kot so Muzej moderne umetnosti in Narodna galerija Zacheta, Varšava; Whitechapel Gallery, London; Kunsthalle Wien, Dunaj; New Museum, New York; VideoBrasil, São Paulo; TOP Museum, Tokio; Kunsthaus Graz, Avstrija; Cobra Museum, Amsterdam; Wroclawski sodobni muzej, Muzej sodobne umetnosti v Krakovu in Muzeum Sztuki v Lodžu. Sodeloval je na številnih mednarodnih bienalih, med katerimi so PERFORMA 13, New York; 7. bienale v Göteborgu; 4. praški bienale in 15. bienale medijske umetnosti WRO. 
 

 

Produkcija: Moderna galerija in Slovensko mladinsko gledališče v sodelovanju s ŠKUC-LL Lezbično knjižnico & arhivom kot del programa Oblike uprizarjanja. Projekt izhaja iz interesa obeh institucij za polje individualnega in kolektivnega telesa.

 

Karol Radziszewski, AIDS, tapeta, 2012

Karol Rodziszewski, "Ewa Holuszko", 2019

Karol Radziszewski, "Afterimages", film, 2018

Revija DI, Št. 11, 2017

Ryszard Kisiel, 1985/1986, fotografija iz zbirke QAI.

Ryszard Kisiel, 1985/1986, fotografija iz zbirke QAI.

Revija DIK, Št. 9, 2014, "Češkoslovaška" izdaja.

Karol Radziszewski, Intervju z Romano Bantic, 2016.

Karol Radziszewski. Foto: Kuba Dabrowski.