ODPRTJE FESTIVALA SONICA in RAZSTAVE | Antifonično dejanje
24. september 2019 — 06. oktober 2019
#

Antifonično dejanje

Skupinska razstava

 

Muzej sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM

Torek, 24. septembra 2019, ob 20.00 uri

 

Umetniki: CHAINES, Hannah Catherine Jones aka Foxy Moron, Jörg Piringer, patten, Ross Manning

Kustosinja: Sally Golding

Otvoritvena projekcija: Allora & CalzadillaThe Great Silence, PR, 2016, 17 min

Otvoritveni koncert: UmdhlebiSolze zadnjega ledenika

 

Festival SONICA vabi na odprtje festivala s skupinsko razstavo Antifonično dejanje (Antiphonic Incidence), ki jo je kurirala umetnica in kuratorica Sally Golding v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, v sodelovanju z Moderno galerijo.

 

Na razstavi bo predstavljenih pet novih naročenih umetniških del za Nestalno zbirko artefaktov Muzeja tranzitorne umetnosti – MoTA, s katerimi umetniki-skladatelji (CHAINESHannah Catherine Jones (Foxy Moron), Jörg PiringerpattenRoss Manning) raziskujejo materialnost zvoka na sledi dvojnosti, delitvam in iskanjem novih smeri v trdni obliki, prenosu, mutaciji in preobrazbi.

 

Festival bomo odprli s projekcijo filma portoriškega dua Allora & Calzadilla Velika tišina. V njem so papagaji varuhi vrednot, ki bi lahko rešili človeštvo, če bi jim le prisluhnilo. Zgradilo je zapleteno tehnologijo, s katero lahko prisluškuje vesolju in vanj pošilja signale. Iz njega pa prihaja samo šum, mantra prostranega niča. Sporočilo, ki bi ga izumirajoča vrsta papagajev, ki živi na območju največjega svetovnega radijskega teleskopa, sporočila človeštvu, če bi lahko komunicirala z njim, bo uvod v letošnji festival, ki nosi naslov Varuhi.

 

Otvoritveni program bo zaokrožil Umdhlebi, solo projekt Luke Bevka, ki v večini uporablja analogne mašine za ustvarjanje apokaliptičnih in distopičnih zvočnih krajin. Umdhlebi je utelešenje sovraštva proti obstoječi civilizaciji in njeni kulturi. Je upanje na industrijski kolaps, ki bi pokončal civiliziranega človeka. Noise je zanj protest in ne umetnost. Na festivalu bo predstavil svoj projekt Solze zadnjega ledenika.

 

Produkcija: Festival SONICA in MoTA – Muzej tranzitornih umetnosti
Koprodukcija: Moderna galerija, Unconscious Archives

Podpora: Austrian Cultural Forum

 

 

__________________

Sally Golding (AU / SHAPE) je britansko-avstralska umetnica, kustosinja in arhivistka, katere delo obravnava sodelovanje in živahnost v avdiovizualni umetnosti kot mehanizem za skupne izkušnje in dialoge v tehnološkem kontekstu. Je tudi direktorica Unconscious Archives in kustosinja letošnje razstave, naslovljene Antiphonic Incidence.

 

Jennifer Allora in Guillermo Calzadilla sta vizualni umetniški dvojec, ki živi in dela v San Juanu v Portoriku. Leta 2011 sta predstavljala ZDA na Beneškem bienalu, leta 2012 pa sta sodelovala na Documenti 13 v Kasslu.

 

 

OPIS DEL in BIOGRAFIJE

Ross Manning (AU): Ambient Painting, dihrohični filtri, srebro in araldit na napetem platnu (310 x 410 x 100 mm); 45-stopinjske luči, Sonica, 2019

Ambient Paintings (2017– ) je serija del, navdahnjenih z dostopnostjo/drobirjem, pogostostjo/ambientom in obliko in prostorom. Z uporabo steklenih dihroičnih filtrov- skrite komponente pri izdelavi projektorjev – so vznikle kvalitete izpostavljene preko postavitve in kompozicije. Oseba, ki skrbi za postavitev razstave mora sprejemati estetske odločitve. Delo nima svoje lastne vnaprej določene podobe.

Ross Manning je vizualni umetnik in glasbenik iz Brisbane-a, ki uprizarja prostorske intervencije: fluorescentne cevi, stropne ventilatorje, gospodinjske vrvice, rjav ovojni papir, grafoskope, in odpadke iz odsluženih projektorjev. Od zvočnih do svetlobnih valov, Manning izpostavlja skrito lepoto avdiovizualnih tehnologij. Razstavljal je najprestižnejših avstralskih in azijskih institucijah. Zastopa ga galerija Milani, njegova zvočna dela pa izhajajo na avstralski založbi Room40.

 

----------

Jörg Piringer (AT): darkvoice space=time, 3D natisnjen objekt, PLA filament, stenski monitor z digitalnim videom, 2019 

darkvoice je album in serija videov, ki se sprašujejo o vlogi govorjenega jezika v času trajnega elektronskega nadzora. Kadri videa g-singe iz albuma darkovoice so zgrajeni iz manipuliranega glasu, tipografije in digitalnih tehnologij, natisnjeni s 3D tiskalnikom v kronološkem redu in združeni v prvotnem generativnem videu, tako da skupaj tvorijo tridimenzionalno skulpturo.

Jörg Piringer je dunajski medijski umetnik, glasbenik, programer in pesnik, ki plete kompleksne ontološke pripovedi iz posameznih črk, računalniške kode in izraza svojega glasu. Njegove žive tehno-pesmi generirajo nepredvidljivo in v dejanskem času izginjajočo poezijo, ki jo navdihujejo ne-literarnima področja, na primer fizika, biologija in matematika.

 

----------

Hannah Catherine Jones (UK): Owed To Bussa 2.0, 2x ravnim zaslonom z digitalnim videom, zvok, 2019

Owed to Bussa (2016) je prva v seriji Diasporic Oweds, v kateri Jones preiskuje svoje utelešenje afro-futurizma. Iz prvotnega performansa je delo spremenjeno v instalacijo in v to novo obliko vnaša brezmejno prakso raziskovanja. Bussa je dejanska zgodovinska oseba, nigerijska sužnja, ki v delu postane figura in metafora za prednike, skozi Jonesin digitalni arhiv spletnega raziskovanja, katerega doživlja in deli z občinstvom v obliki kolektivne in dejavne zgodovine.

Foxy Moron (Hannah Catherine Jones) je vsestranska umetnica, raziskovalka, radijska voditeljica (NTS, BBC Radio), skladateljica in dirigentka ter ustanoviteljica orkestra Peckham Chamber. Jones pogosto nastopa kot Foxy Moron. V svojih delih sooča starodavne modalne lestvice (miksolidijske, frigijske) s sci-fi elementi in tako ustvarja t.i. ‘zvočne antagonizme’. Skozi te ‘nasprotujoče si zvoke’ razmišlja o boleči dediščini suženjstva in njegovih posledic, ter o konceptualnih možnostih Afrofuturizma - ponovnem premisleku o preteklosti z istočasnim zrtjem v prihodnost.

 

----------

CHAINES (UK): The Prototype In The Attic, igra s kartami, 2019

Zeleni Gozd Štiri.. Javorjev Čok.. Drevesno Bitje.. Čarovniški Sadež.. To je le nekaj sestavin CHAINEsove taktilne igre s kartami. Igranje brez gledanja - intuicija in okoliščine, od-grajevanje resničnosti čez prostor in čas. Oblikovanje prostora za razmišljanje in interakcijo - dva igralca, ki igrata različice iste igre. “Vse stvari se povezujejo  [in manifestirajo] kot.. komunikacija.”

CHAINES (Cee Haines) je skladatelj_ica, multiinštrumentalist_ka in umetnik_ca iz Manchestra, ki vpoveduje surrealno fantastično elektroniko in elektroakustično glasbo. Njen_njegov album The King (Slip imprint) so hvalili mediji FACT, Boomkat in The Wire). Prejel_a je nagrado Oram 2019. Njen_njegov živ nastop združuje improvizacijo in elektro-akustični performans, ki ga je The Guardian opredelil kot ‘fascinanten kolaž eklektične lepote in srhljive draži.’

 

----------

patten: FLEX Constellation (SNC0919), piramidne zvočne pene, stenski LED monitorji z ravnim zaslonom in digitalnim videom; zvok, 2019

Flex Constellation (SNC0919) razširja svet pattenovega transmedijskega projekta FLEX – združuje fragmente utekočinjenega, hi-tech zvoka in evokativne podobe in besedila in tako ustvarja fizično intervencijo v galerijskem prostoru. Umeščena je v zid zvočno izolirne pene, ki jo običajno najdemo v snemalnih studijih, kar alterira tudi sam bel galerijski prostor – ravni instalacije neobremenjeno reagirajo in polzijo po površinah.

patten je izmuzljiv londonski projekt, znan po navdušujočih visokotehnoloških potopitvenih avdiovizualnih živih nastopih. V njem se mešajo znanstvenofantastično zveneči koncepti na sledi Aphexa Twina in vplivi footworka, tehna ter dekonstruiranega klubskega in sodobnega britanskega elektronskega zvočnega okolja. pattenov zadnji celometražec Ψ (“psi”) je izšel pri založbi Warp. Oseba za projektom pa deluje tudi na področju vizualne umetnosti, glasbe, programiranja, založništva in oblikovanja pod imenom 555-5555. Stoji za likovnimi podobami albumov za alter ego Dana Snaitha Daphni.npatten je bil predstavljen v ICA in v Tate Modern v Londonu, letos pa ga predstavlja tudi Platforma SHAPE.

Priporočamo