MG+MSUM

Zoran Todorović, Cigani in psi, 2007
#
#
#

Zoran Todorović

Cigani in psi

Fotografija iz videa, 2007

 

Zoran Todorović Cigani in psi (2007) je dvokanalna video instalacija, posneta s skritimi mikrokamerami, ki so jih nosili otroci berači in mestni potepuški psi. Z načinom snemanja in z uporabljeno tehniko sta nastala slika in zvok, ki sta nejasna, s hitrimi prekinitvami, menjanji rakurza in spremembami intenzivnosti in vrste zvoka, kar že na fiziološki ravni izzove nelagodje in napor. Z uporabo izrazito politično nekorektnega govora za opis vsebine (»cigani in psi«) dobita tehnična brutalnost in agresivnost dvojnika še v jeziku. Delo je bilo prvič predstavljeno leta 2009 v Muzeju sodobne umetnosti Vojvodine v Novem Sadu v okviru samostojne razstave Intenzitet afekta, potem pa nekaj mesecev pozneje na 50. oktobrskem salonu Okolnost (2009). Zatem se je začela ostra polemika med kulturnimi delavci, aktivisti, pravniki, teoretiki, kustosi in umetniki o vprašanjih identitetnih zastopanj oziroma pravice do zastopanosti marginalnih, družbeno občutljivih in/ali manjšinskih skupnosti na eni strani in na drugi o odgovornosti umetnika (umetnosti), ko gre za spoštovanje človekovih pravic. Todorović je te razprave arhiviral v obliki elektronske in natisnjene knjige kot dokument o realiziranih diskurzivnih potencialih video dela.

 

 

___________________

Zoran Todorović (rojen v Beogradu leta 1965) živi in dela v Beogradu. Je izredni profesor na Fakulteti za likovno umetnost Univerze za umetnosti, kjer predava predmet Transmedijska raziskovanja na Oddelku za nove medije, ki ga je pomagal ustanoviti. Od leta 1992 razstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah v velikih domačih in tujih institucijah in na festivalih novih medijev v Evropi in po svetu. Med njimi so Muzej sodobne umetnosti Vojvodine, Salon Muzeja sodobne umetnosti Beograd, Muzej sodobne umetnosti Zagreb, Artspace Sydney, Ars Electronica, Linz, ZKM Karlsruhe, NRLA Glasgow, Lux Center, London, Transmediale Berlin, Art in General, New York, World-Information, Muzej sodobne umetnosti Beograd, Blood and Honey, Sammlung Essl, Dunaj in Austrian Cultural Forum New York. Predstavljal je tudi Srbijo na 53. beneškem bienalu. Njegova dela so v pomembnih zasebnih in javnih zbirkah po svetu in v Srbiji, med drugim v Muzeju sodobne umetnosti Beograd in Muzeju sodobne umetnosti Vojvodine.