MG+MSUM

KOMENTAR #4 | Vladan Jeremić in Rena Raedle | To ni ograja
18. junij 2016 — 11. september 2016
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

To ni ograja je umetniški komentar Vladana Jeremica in Rene Raedle v obliki stenske risbe v preddverju Muzeja sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM. Nanaša se na dogodke jeseni leta 2015, ko je slovenska vlada sprejela mejno politiko madžarske vlade Victorja Orbana in postavila žično ograjo z britvicami na meji s Hrvaško, da bi migranti z vojnih območij ne prestopali meje v Slovenijo.

 

Ko so razlagali ta ukrep javnosti, so se slovenski premier Miro Cerar in predstavniki njegove stranke izogibali neposredni in agresivni retoriki Victorja Orbana. Namesto tega so uvedli jezik tehnokratske kamuflaže. Ograjo so postavili, a ograje niso nikoli omenili. Namesto tega so ukrep poimenovali »tehnične ovire«.

 

Cerarjeve negacije realnosti ne gre razlagati kot psihološko izogibanje realnosti; v resnici gre za model politike, pri katerem tehnokratski sredstva in ukrepi zamenjajo politična pogajanja o spopadanju s problemom družbene realnosti. Strukturno taka praksa spominja na neki drug administrativni ukrep, na izbris prebivalcev Slovenije, ki so bili rojeni v drugi jugoslovanskih republikah, iz registra stalnih prebivalcev leta 1992.

 

Umetniški komentar dodaja slovensko perspektivo kompleksnejšemu projektu Cold Wall, ki je bil realiziran v Budimpešti novembra 2015.

 

 

_________________________

Vladan Jeremic in Rena Raedle sta umetnika, dejavna na področju risbe, besedil in videa. Od leta  2002 razvijata skupno umetniško prakso, ki raziskuje prostor, kjer se prekrivata umetnost in politika. V delu se posvečata družbenoekonomskih pogojem reprodukcije, ki jih razkrivata z izzivanjem neskladij, ki obstajajo v današnji družbi. Živita in delata v Beogradu v Srbiji. Med njunimi nedavnimi razstavami so: AgitProp!, Brooklyn Museum, 2016; Cold Wall, SYAA Studio Gallery, Budimpešta, 2015; Red Winter, Galerija SIZ, Reka, 2015; Mundus vadit retro, Kibla, Maribor, 2014 ; Deep Sites, LevArt, Levanger, 2014; To the Square 2, Perpetuum Mobilε, Checkpoint Helsinki, Helsinki, 2014; Self Made Urbanism Rome, nGbK, Berlin, 2013; Between Worlds II, Galerija Kraljevic, Zagreb, 2013; Places of memory—Fields of vision, Contemporary Art Center of Thessaloniki, 2012; Absolute Democracy, Rotor, Gradec, 2012; Oktobar XXX, 15. Pančevo Biennial, Srbija, 2012; The Housing Agenda, Cable Factory Gallery and Ateneum Museum, Helsinki, La maison Folie Wazemmes, Lille, 2012; Moving Forwards, Counting Backwards, MUAC, Mexico City, 2012.

 

http://raedle-jeremic.net/

 
Priporočamo