2005-2015 | Small but dangers: Izbor iz zbirke del
Prepognjeni papir, 2014
#
#
#

Small but dangers: Izbor iz zbirke del

Risba, kolaž, slika, instalacija, najdeni predmeti, fotografija, 2009—2015

 

 

Na fotografiji: Vnebohod x: Prepognjeni papir, 80 x 50 cm, 2014

 

V zadnjih letih sva pogosto razvijala precej formalistični koncept postavitev, ki jih razumeva kot rebuse, ki nimajo vnaprej določene rešitve oziroma je rešitev morda celo nemogoča. Pri tem je manipulacija z vsebino omejena na tisti minimum, ki še sproži sum, da stvar nekaj pomeni. S to poetično provokacijo problematizirava branje med vrsticami: poudarjava, da ga omogočajo in določajo ravno vrstice.

 

Dela in njihove postavitve gradiva na ambivalentni naravi jezika. Posameznik je prek njega vpet v sistem družbenih odnosov. Hkrati pa okvir, ki ga predstavlja jezik, implicira obstoj nečesa, kar je zunaj njega. Vendar tisto, kar ni označeno, ne obstaja. Svobode izven okvira ni. V trenutku, ko izstopimo iz enega sistema znakov, ustvarimo novega. Neoznačeno v jeziku se kaže zgolj kot možnost, ki izgine takoj, ko jo udejanjimo. Rešitev iščeva na meji. S podobo manipulirava toliko, da neoznačeno postane potencial, ki pa ga ne napolniva. Učinek je metafizičen. Spominja na čaranje.

 

S formalnega vidika so dela izjemno skromna, omejena v velikosti, obliki, barvi in tehniki. Tako delujejo intimno, revno in s tem izpostavijo megalomansko strukturo ideološkega aparata, v katerem se nahajajo. Ob tem pa lahko v kontekstu umetnosti skromna oblika prevzame velik pomen. Njena majhnost postane spomeniška. Artefakt ali dejanje intimnih lastnosti prevzame véliko témo, kot klovn prevelike čevlje. Zato se trudiva ne narediti enega velikega dela, temveč obratno.

 

 

Dela na razstavi:

1a: Subjekt 1, oljni pastel na les, 2012 

1b: Subjekt 2, oljni pastel na les, 2012

2: Iz zbirke Natura morta, najden predmet: spominek - Marija z Lurda, 2013

3: Maska 2, kaširano izrezano platno, 2010

4: triptih En, dva, tri, vse se razprši, gvaš na papir, 2014

5: Solze 2, napet robec, 2015

6: brez naslova, črtni listi in magnetki, 2013

7: Paralele; pokrov kartonaste škatlice, kovinska palica, pero; 2014

 

 

______________________________

Mateja Rojc in Simon Hudolin sta avtorja mlajše generacije. Pod skupnim imenom Small But Dangers sta začela sodelovati l. 2004 z razstavo Proces v Mladinskem centru C.M.A.K. Cerkno. Od l. 2010 ju zastopa Center in galerija P74.

 

Domača stran: smallbutdangers.cerkno.net