MG+MSUM

FILMSKI PROGRAM | Stopajoč… po poteh, ki vodijo novi prihodnosti naproti
22. marec 2021 — 31. marec 2021
#
#
#

Stopajoč... po poteh, ki vodijo novi prihodnosti naproti

Mednarodni simpozij / live stream

Organizacija: What Could Should Curating Do in Moderna galerija, Ljubljana, Slovenia

Trajanje: 22. – 31. marec 2021Povezava za pretok v živo

 

Del simpozija Stopajoč… po poteh, ki vodijo novi prihodnosti naproti, so tudi projekcije, na katerih predstavljamo filme sodelujočih umetnikov, raziskovalcev in kustosov. Projekcije potekajo v avditoriju Moderne galerije od 23. do 31. marca 2021, v času odprtja muzeja, od 10:00 do 17:30. Vabljeni k ogledu! 

 

Jasphy ZhengZgodbe iz sobe

Na osamitev in skupinski zastanek, v katerega smo bili primorani po vsem svetu zaradi izbruha pandemije, sem se odzvala tako, da sem zasnovala Zgodbe iz sobe, umetniški projekt v trajanju od začetka leta 2020, v katerem zbiram osebne zapise z vsega sveta. Zapise dobivam v različnih jezikih in z njimi ustvarjam vse obsežnejši arhiv, ki domuje v raznih deželah, tako da so spomini dostopni in shranjeni v zasebnih in javnih prostorih. S povezovanjem spletnega (online) in nespletnega (offline) sveta si zamišljam nov teritorij, ki na novo opredeljuje pojme fizičnega, razdalje in povezanosti v tem času. Ali morda tokrat prvič doživljamo nekaj skupaj kot ves svet ali je »univerzalnost« še vedno romantična iluzija? Je še vedno mogoče razširiti empatijo, celo kadar občutek, da »smo v tem vsi na istem«, odpove?

Jasphy Zheng je umetnica, ki živi med Združenimi državami in Kitajsko. V delu raziskuje idejo zamišljene kolektivnosti in neizogibno odpoved komunikacije.

 

Salem MekuriaO (e)utopiji Awra Ambe

Zumra Nuru se je rodil pred približno 70 leti v tradicionalni poljedelski muslimanski družini v oddaljeni vasi v severni Etiopiji blizu Awra Ambe. V šolo ni hodil. Že kot otrok se je začel ob opazovanju življenja v vasi spraševati, zakaj so stvari neenakopravne in nepravične. Sanjal je o družbi, v kateri bi ljudje lahko živeli v miru in popolni enakopravnosti ne glede na to, kdo so. Pred 50 leti so se njegove sanje uresničile kot to, kar danes poznamo kot Awra Ambo, skupnost, ki temelji na resnični enakosti v vseh vidikih življenja in v kateri je religija zasebna zadeva. Zgodba predstavlja revolucionarno družbo, ki uspeva v osrčju nadvse konservativne Etiopije. Film (E)utopija Awra Ambe nam preko intervjujev in slikovitih prizorov vaškega življenja in vaščanov podaja vpogled v njihov izjemni model bivanja.

 

Salem MekuriaTrilogija zgodb s trga / Square Stories Trilogy

Zadnjih 20 let proučujem, kako bi inovativno vizualno prikazala neraziskano dediščino tragičnih dogodkov vojaške oblasti v Etiopiji, katerih posledice se še vedno čutijo. Začela sem eksperimentirati z večekranskim formatom kot orodjem za zapletanje linearnosti filma v dokumentarnem slogu in za pripovedovanje vizualnih zgodb, ne da bi potrebovala besedno pripoved. Forma triptiha je referenca na zgodovino tradicionalne etiopske pravoslavne cerkvene umetnosti in njeno vsesplošno prisotnost v življenjih moje primarne publike. Ta kulturni motiv sem razširila in ga izpraznila tradicionalne vsebine ter s sopostavitvijo podob, dogodkov, zgodb in idej ponudila več različnih načinov razumevanja etiopske zgodovine, obenem pa tudi povabila gledalce, naj aktivno sodelujejo pri razvoju pripovedi.

Trilogija zgodb s trga je zadnji primer takega eksperimenta. V njej proučujem vizualni spomin in proces njegovega izbrisa – kako se prostori Trga Maskal upirajo poskusom zatrtja ali izbrisa sledov travmatičnih dogodkov, prikazanih v filmu Deluge (Poplava). Sledim fizičnemu razvoju Trga, od začetkov, ko je bil prostor za vsakoletno praznovanje Maskala (najdenja pravega križa), do časa, ko je postal glavni kraj za politične proteste in za spektakularne prikaze moči raznih režimov. V trajajočo preobrazbo trga, na katerem se vedno znova odvijajo zgodovinski dogodki, je vpeta tudi želja Etiopije po modernizaciji.

 

Aigerim Kapar, Artcom Platform

Mnoge skrivne krajine Balhaškega jezera: potopis čezmejnih kontekstov, skupnosti in ekosistemov

Jezero je eno največjih endoreičnih jezer na svetu s tisočletno zgodovino družbeno-kulturnega življenja, ekoloških tradicij in polnomadskih metod upravljanja, ki se odzivajo na klimatske lastnosti puščavskega predela. V kulturni krajini in imaginaciji še vedno prevladujeta moderna industrializacija in militarizacija med kolonialnim sovjetskim obdobjem. Znanstvenim raziskavam jezera in območja okoli njega v glavnem botrujejo kapitalistični načrti, družbeno-kulturnih študij tako rekoč ni. Pomembna in nujna naloga je dekolonizirati koncept/spomin/znanje o Balhašu. Treba je razumeti, kako je bilo pred sovjetskim obdobjem, kakšno vlogo je Balhaš odigral v kulturni krajini krajevnega prebivalstva in kako sedanji viri vplivajo na odnos do balhaškega ekosistema in tovrstno delovanje – kako se stari/sedanji/novi viri lahko odražajo skozi dekolonialno optiko in se razvijejo v pomemben dejavnik trajnostne prihodnosti.

Skrivnosti Balhaškega jezera je transdisciplinarna sodelovalna raziskava, ki vključuje različne metode in prispevke s področij etnografije, kulturnega kartiranja, intervjujev, opazovanja, poročil z ekspedicij. Raziskava je del iniciative Care for Balkhash. Podpira jo dolgoročna raziskava As you go…the roads under your feet into the new future.

Aigerim Kapar je kustosinja in ustanoviteljica Artcoma.

 

Hu Yunbrez naslova

Avdio in video dnevniška pisma iz Bora, 2021

BOR – Začetno fazo moje raziskave v Boru sestavljajo pogovori z edinim lastnikom kitajske restavracije v mestu, kuharjem Qiujem. 18. 12. 2018 je kitajska rudarska družba Zijin Mining Group formalno prevzela RTB Bor pod novim imenom Serbia Zijin Bor Copper. V zadnjih dveh letih je Zijin Group s pomočjo podpornih podjetij iz Kitajske v Bor preselila kitajske inženirje in delavce. Proces relokacije je upočasnila epidemija, ni pa ga ustavila. V skladu z razvojnimi načrti podjetja Zijin bodo v prihodnjih letih potrebovali še več delavcev.

Glavni kuhar Qiu je v Bor pripotoval kot vsi delavci, zaposleni pri Zijin Group, brez poznavanja lokalnega konteksta, govori pa le mandarinščino in južnokitajsko narečje iz province Fujian.

Rezultat prve faze raziskave bo več kratkih video esejev na osnovi vrste intervjujev s kuharjem Quijem in video posnetkov med potovanjem leta 2020 ter posnetkov Quija tekom leta 2020 kot njegovega vizualnega spomina ne njegovo prvo leto v Boru.

Hu Yun je umetnik in živi v Melbournu.

 
Priporočamo