Zadnji dan Poletne šole Veliki premik: devetdeseta leta. Avantgarde v Vzhodni Evropi in njihova dediščina bosta v avditoriju Moderne galerije predavala Marko Peljhan o razstavi v slovenskem paviljonu na beneškem bienalu in Eda Čufer o East Art Map. Zaključek poletne šole bo zaokrožil performans Walida Raada v Lutkovnem gledališču Ljubljana v sodelovanju s festivalom Mladi levi.
18:00 Marko Peljhan, Here we go again...resolucije, sprejemanje odločitev in strategije, predavanje
20:00 Eda Čufer, EAST ART MAP – umetnost ali zgodovina umetnosti?, predavanje
22:00 Walid Raad: Oder pod zvezdami, Lutkovno gledališče Ljubljana
LES LOUVRES in/ali BRCANJE MRLIČA, performans v okviru festivala Mladi levi. V sodelovanju z zavodom Bunker.
Eda Čufer
EAST ART MAP – umetnost ali zgodovina umetnosti?
Predavanje bo na podlagi umetnostnozgodovinskega in kritičnega aparata ameriške kritike v času po 2. svetovni vojni in med hladno vojno (natančneje Jack Burnhama in Rosalinde Kraus) naslovilo posledice sistemskega izključevanja vzhodnoevropskih neoavantgardnih umetniških praks iz institucionalnega spomina in produkcije vednosti v času socializma. Čufer bo na primeru kontroverznega projekta East Art Map (2006) skupine Irwin skušala osvetliti nasprotja in travme, povezane s produkcijo umetnosti, ki izhaja iz mehanike in romantičnosti oralne umetnostne zgodovine, v času hiperalienacije in prevlade mediirane komunikacije.
Marko Peljhan
Here we go again … resolucije, sprejemanje odločitev in strategije
V predavanju bodo predstavljena dela in situacije, ki se nenehno logično razvijajo od leta 1992 in preizkušajo meje tehnologije, ekološke misli, avtonomije, zasebnosti in biosferskih strategij. Peljhan bo prek pojma »sistemike« razkril nekaj strukturnega ozadja svojih preteklih, sedanjih in bodočih pokrajin in projekcij.
Walid Raad
LES LOUVRES in/ali BRCANJE MRLIČA
Walid Raad je libanonski vizualni in uprizoritveni umetnik, ki živi in dela v New Yorku. V Les Louvres in/ali Brcanje mrliča je Walid Raad vodič po razstavi; za izhodišče jemlje artefakte in različne podatke, ki pa jih z različnimi narativnimi prijemi pelje mnogo dlje od dokumentarnosti. Njegove zgodbe, ki sicer temeljijo na poznavanju zgodovine vojn in imperializma, življenjepisih različnih ljudi, umetnostni zgodovini, kapitalskih in premoženjskih dinamikah, kritikah orientalizma, umetnostnih trgih ... nas premetavajo med očaranostjo nad gibko in nadzanimivo naracijo in nenehno prežo, kje se narativ odlepi od dejstev in prehaja v druge registre (v manipulacijo, metafore, pretiravanje ...).
Performans v okviru festivala Mladi levi. V sodelovanju z zavodom Bunker.