PREDAVANJE | Darko Fritz: Pojem programa v umetnosti v šestdesetih letih – konkretna, računalniška in konceptualna umetnost
Četrtek, 15. november 2018, ob 18.00, +MSUM
#

Darko Fritz

Pojem programa v umetnosti v šestdesetih letih – konkretna, računalniška in konceptualna umetnost

Študija primera: [Nove] Tendence

 

Četrtek, 15. november 2018, ob 18.00, seminar +MSUM

 

Predavanje je del otvoritvenega programa ob razstavi Mesta trajnosti. Paviljoni, manifesti in kripte.

 

Predstavitev bo proučila pojem programa v umetnosti na primeru več razstav, umetniških praks in teorij. Več na prvi pogled povsem različnih in izključujočih se tendenc v umetnosti v šestdesetih letih lahko gledamo skozi prizmo pojma programa. Prvi diskurz v smeri pojma programa v umetnosti lahko najdemo v konkretni / neokonstruktivistični / luminokinetični umetnosti in podobnem, drugi diskurz v računalniški umetnosti in tretji v konceptualni umetnosti. Umberto Eco je napisal besedilo o »Arte Programmata« za katalog razstave z istim naslovom v Milanu leta 1962. V gibanju in mreži Nove tendence (1961–1973) so postavili organizatorji računalniško ustvarjena dela v odnos do konstruktivistične in kinetične umetnosti (1968/69) in do konceptualne umetnosti (1973). V tistem času, tj. v šestdesetih letih, med temi tremi načini umetniških praks in teorij ni bilo skoraj nobene komunikacije. Zelo malo razstav je skupaj predstavljalo taka dela ob času njihovega nastanka. Razstava Tendence 5 v Zagrebu leta 1973 je eden redkih primerov povezovanja in prikazovanja teh treh umetnostnih okvirov – konkretne, računalniške in konceptualne umetnosti – pod eno streho. Nove tendence so skušale združiti te tri umetniške prakse s pojmom programa in s tem, da del niso izvedli sami umetniki.

 

Predstavitev bo spremljala avdiovizualna dokumentacija iz šestdesetih let in novi posnetki, še zlasti z razstave bit international . [New] Tendencies Computers and Visual Research, Zagreb 1961-1973, Neue Galerie, Gradec, 2007 in ZKM (Zentrum fur Kunst und Medientechnologie), Karlsruhe, 2008-2009, kustosa Darka Fritza (in v ZKM-ju sokustosa Petra Weibla).

 

________________

Od poznih osemdesetih let 20. stoletja se umetnik, kustos in raziskovalec Darko Fritz v delu ukvarja z raziskovanjem rabe tehnologij v kulturi. Njegovo kuratorsko delo in raziskovanje Novih tendenc in zgodnje digitalne umetnosti je pritegnoilo mednarodno pozornost z razstavami v HDLU, Zagreb (2000), Neue Galerie, Gradec (2007), ZKM, Karlsruhe (2008-09) in Akbank, Istanbul (2014). Fritz je urejal Media Art in Croatia na portalu Culturenet. Za raziskavo »Začetki digitalne umetnosti na Nizozemskem (1955–1980)« je dobil štipendijo Fundacije Mondriaan. Fritz je tudi ustanovitelj in od leta 2006 programer Sive zone / grey) (area – prostora za sodobno in medijsko umetnost.

 

Fritz je član stanovskih organizacij HDLU (vizualne umetnosti), ULUPUH (oblikovanje) in AICA (umetnostna kritika).
 

http://darkofritz.net

 

Priporočamo