MG+MSUM

Goran Devide: Sovražnik, 1984
#

Goran Devide

Sovražnik

računalniška animacija v realnem času, glasba: Borghesia, arhiv: Postaja DIVA / SCCA-Ljubljana, 4:28 min, 1984

 

Pred računalniškimi vmesniki za risanje in animiranje so gibljivo risbo programirali in kodirali. Najprej so se ukvarjali z osnovnimi likovnimi elementi, ki so jih pripravili do gibanja z zapletenimi matematičnimi funkcijami. Grafični liki so animirani prostorsko kot cela ploskev in lokalno znotraj samega lika, ki se premika in obrača v tridimenzionalnem prostoru, pri čemer je določena pozicija v prostoru (lokacija, zrcalna slika) in času (trajanje animacije). Parametre je animator sprožal v živo preko vmesnika s tipkami in v realnem času moduliral gibanje.

 

Prenos slike iz tedanjih računalnikov na fizični nosilec za predvajanje in shranjevanje animacije je predstavljal posebno tehnično uganko. Grafika je bila vektorska, za razliko od današnje rastrske grafike, sliko pa je računalnik preračunaval v živo. Ekran ni dopuščal barvne interpretacije, temveč zgolj enobarvno vektorsko prikazovanje. Obstoječe animacije Gorana Devideja so posnete z video kamero, na kateri so bili nastavljeni skrajni nivoji barvne nasičenosti in teksture, ki je iz zelenega monitorja zajela močan modro-rdeč in modro-roza kontrast. Kontrastne barve sovpadajo z vsebino, ki kritizira družbeni nadzor, nasilje in civilizacijske sisteme. Devide je generiral več variacij iste animacije.

 

Tehnična oprema in izvedba:

Računalniška animacija v realnem času je bila izdelana na univerzitetnem računalniku Digital Equipment Corporation ali DECsystem-10 z 16-bitno grafično postajo PDP-11 z vektorskim prikazovalnikom VT-11.

 

Ključne besede:

vektorska grafika

Atari

DECsystem-10

(Digital Equipment Corporation)

PDP-11