U3 | 7. trienale sodobne umetnosti v Sloveniji | Prožnost

Sodelujoči

Artists Club (Thibaut Espiau, Ištvan Išt Huzjan, Grégoire Motte) / Nika Autor, Lidija Radojević, Ciril Oberstar, Jelena Petrović / BioTehna, laboratorij za umetniško raziskovanje živih sistemov / Mare Bulc & Matej Recer / Bunker & festival Mladi levi / Jasmina Cibic / Miha Ciglar / Cluster (CAC Brétigny, Brétigny-sur-Orge; CA2M Centro Dos de Mayo, Madrid; Casco - Office for Art, Design and Theory, Utrecht; The Israeli Center for Digital Art, Holon; Les Laboratoires d'Aubervilliers, Aubervilliers; Zavod P.A.R.A.S.I.T.E., Center in galerija P74/Kapsula, Ljubljana; The Showroom, London; Tensta Konsthall, Stockholm) / Ana Čigon / Maja Delak & Luka Prinčič in sodelavci Loup Abramovici, Claudia Fancello, Matija Ferlin, Janez Janša, Maja Smrekar, Maja Šorli, Urška Vohar / Delavsko-punkerska univerza / Alain Della Negra & Kaori Kinoshita / Aleksandra Domanović / Tomaž Furlan / G-FART / Meta Grgurević & Urša Vidic / Elvis Halilović/ONDU / Maja Hodošček / Ištvan Išt Huzjan / Leja Jurišić & Teja Reba / KUD C3 (Boštjan Bugarič, Tina Cotič, Nina Mršnik, Domen Grögl) / KUD Mreža/Galerija Alkatraz / KUD Obrat (Stefan Doepner, Urška Jurman, Polonca Lovšin, Apolonija Šušteršič) / Sebastjan Leban & Staš Kleindienst / Luiza Margan / Maska / O-jej kolektiv (Loup Abramovici, Bara Kolenc, Rado Jaušovec, Teja Reba) / Matija Plevnik, Kaja Avberšek & Srečko / Tjaša Pogačar Podgornik, Andrej Škufca / Marta Popivoda / Mark Požlep & JAŠA / prostoRož / RÁTNEEK (Maja Prelog, Blaž Murn, Tomaž Lešnjak) / The Resilients (nekaj ljudi na sprehodu skozi prostorčasje)/resilients.net (Abrahamsberg, Bazo, Biederman, Bizjak, Borrisova, Boykett, Černigoj, Colapinto, Cortese, Gaffney, Jashari, Karelse, Kim, Kuzmanovic, Marovt, Peljhan, Stopar, Veber, Yerkes, Wan Rosli in drugi) / RogLab - pilotni projekt za bodoči Center Rog / Simona Semenič & Mare Bulc / Nina Slejko Blom / Tina Smrekar / Dejan Srhoj / STEGNAR, HORVAT & DRUŽINA (Marko Batista, Nataša Berk, Primož Bezjak, Mojca Lešnik, Luka Prinčič, Veli Silver, Toni Soprano, Nataša Živković & festival PERFORMA) / Studio 6 Zavoda SCCA-Ljubljana z OFFTIR (Neža Jurman, Miha Kelemina, Jasna Jernejšek, Lenka Đorojević, Jernej Kaluža, Pia Brezavšček, Bojan Stefanović, Blaž Božič Boško, Matej Stupica, Staš Vrenko, Andraž Magajna Želc, Dejan Koban, Jaka Berger, Arnold Marko, Jonas A. Žabkar, Simon Bergoč in drugi) / Matej Stupica / Theremidi Orchestra (Ida Hiršenfelder, Dare Pejić, Robertina Šebjanič, Tina Dolinšek, Isac Petruzzi, Saša Spačal, Dušan Zidar, Ian Soroka, Luka Frelih, Tilen Sepič & Simon Bergoč) / Irena Tomažin / Umetnost SoBivanja (Nomad Dance Academy, The Public Office, CoFestival) / Noemi Veberič Levovnik / VIA NEGATIVA (Loup Abramovici & Tomaž Grom, Kristian Al Droubi & Nataša Petrešin-Bachelez, Barbara Kukovec).

 

 

Kustosinja: Nataša Petrešin-Bachelez

 

 

Program performativnih projektov in posvetov, ki se bodo zvrstili v času trienala:

 

Četrtek, 20.6. 2013 - nedelja, 29. 9. 2013

poljubni čas

Noemi Veberič Levovnik s sodelavci Tomaž Burlin, Alenka Herman, I'm Pretentious, Janez Pavlovčič, Gašper Pirnat, Post Dekadenca, Pila Rusjan, Nataša Živković in drugi: Zabava, impromptu performansi, +MSUM

 

Petek, 21. 6. 2013

17:30: KUD Obrat: Pozdravi z Onkraj gradbišča, akcija, muzejska ploščad

18.00: Posvet #1, »Hibridni prostori umetnosti«, v sodelovanju z Masko in UL AGRFT, muzejska ploščad

20:00 - 23:00: Maja Delak in Luka Prinčič ter sodelavci Loup Abramovici, Claudia Fancello, Matija Ferlin, Janez Janša, Maja Smrekar, Maja Šorli, Urška Vohar, Transmittance 2.5, performans, +MSUM

 

 

Koncept rezilientnosti ali prožnosti se je v zadnjih nekaj letih pojavil kot nadgradnja globalne naravnanosti k razvoju trajnosti v družbah globalnega Severa. V naravi in fiziki se rezilientno telo opisuje kot prožno, vzdržljivo, zmožno vrnitve v svoje prvotno stanje in transformacije od zunaj vnesene energije v svojo ponovno izgradnjo (krasen primer je morska spužva ali goba za umivanje). Psihologija govori o rezilientnosti ali življenjski odpornosti, kadar subjekt po večjem stresu ali hujšem šoku precej hitro najde svoj prvotni potencial in skoraj neovirano nadaljuje s procesom samouresničevanja. Ne gre le za sposobnost prilagajanja, kot ga je uvajal koncept fleksibilnega subjekta v zadnjih dveh desetletjih, katerega je korporacijski kapitalizem privzel za svojega in s katerim se je začelo masovno gibanje prekernih delavcev. Prožnost zaobjema raziskovanje vzajemne soodvisnosti, sogradnje, politične in ekološko-družbene umestitve v svetu, ki je v neravnovesju in povzroča čedalje težje pogoje za življenje. Namesto globalnih rešitev v nedoločeni prihodnosti in projekcij o možnosti popolnega ravnovesja se prožnostno razmišljanje usmerja na raznovrstnost praktičnih rešitev za tukaj in zdaj ter na kooperativnost in kreativnost vseh, ki sodelujejo v neki skupnosti ali družbi. V Sloveniji se prožnost pojavlja v prevodu termina flexicurity kot »varne prožnosti«, ki pa za zdaj ostaja le neuresničeni potencial.

 

Na 7. trienalu sodobne umetnosti v Sloveniji so v analogiji s tem konceptom izpostavljene skupnostne, umeščene, participacijske, performativne, arhitekturne, družbene, državljanske in druge diskurzivne prakse, ki se ukvarjajo z raziskovanjem novih skupnostnih principov, kot so do-it-together, urbano vrtnarjenje ali sodelanje, ter temeljnim družbenim vprašanjem, kako sobivamo. Združevanje dela z vsakdanjim življenjem je osnova za nastajanje novih produkcijskih, ekonomskih in etičnih principov, s katerimi mlada generacija ustvarjalcev sprevrača vlogo kreativnega subjekta v sodobni slovenski družbi. Na eni strani odpira dialog z biotehnologijo, kritično teorijo in političnim udejstvovanjem, na drugi pa z obnavljanjem tradicionalnih znanj in tehnik ozavešča o cikličnosti časa, v katerem se nahaja. Trienale se dogaja na več lokacijah - na razstavi, performativnih projektih, posvetih - in v želji, da bi se potencial teh generacij izrazil tudi kot nujno postavljanje lokalnih ali globalnih družbeno-političnih problemov pod vprašaj ter doprinesel k debatam v obstoječi slovenski kulturni politiki.

 

 

Nataša Petrešin-Bachelez je samostojna kustosinja, ki živi in dela v Parizu. Diplomirala je iz primerjalne književnosti in umetnostne zgodovine v Ljubljani, magistrirala pa iz teorije umetnosti na EHESS v Parizu. V Parizu je kot kustosinja delala v Centre Pompidou, Jeu de Paume, Le Plateau/FRAC Ile-de-France, Paris Photo, med leti 2010 in 2012 je bila so-direktorica Les Laboratoires d'Aubervilliers in od leta 2006 vodi seminar Something You Should Know na šoli EHESS, skupaj s Patricio Falgui?res, Elisabeth Lebovici in Hans Ulrichom Obristom. Med drugim je kot kustosinja sodelovala z bienalom v Lyonu (2007) in pripravila razstave za Galerijo Škuc (2004), Living Art Museum, Reykjavik (2006), De Appel, Amsterdam, (2007), Transmediale, Berlin, (2008), Malo galerijo, Ljubljana (2010), ICI, New York (2012). Od leta 2011 je glavna urednica revije Manifesta Journal.

 

Več o konceptu in programu si lahko preberete na spletni strani trienala