Gabrijel Stupica pod drobnogledom
17. april 2014 — 31. avgust 2014
#
#
#
#
#
#

Zaradi izrednega zanimanja smo podaljšali razstavo o tehnologiji nastajanja in reševanju umetnin Gabrijela Stupice.

 

Projekt je plod sodelovanja oddelka za konserviranje in restavriranje Moderne galerije, oddelka za restavratorstvo UL ALUO, Restavratorskega centra ZVKDS in Narodne galerije v Ljubljani, vodji projekta pa sta Nada Madžarac (MG+MSUM) in Tamara Trček Pečak (UL ALUO).

Sodelovanje se je vzpostavilo ob intenzivnih pripravah na retrospektivno razstavo Gabrijela Stupice, ki smo jo v Moderni galeriji pripravili ob stoti obletnici slikarjevega rojstva in je na ogled še do 31. avgusta. Ob pripravah na razstavo je Oddelek za konserviranje-restavriranje Moderne galerije pregledal, popisal in konserviral-restavriral več kot 150 Stupičevih del. Reševanje umetnikovih slik je zahtevalo poglobljeno raziskovalno delo, zato so k projektu pristopili še ostali sodelujoči.

 

Gabrijel Stupica je svoje slike gradil počasi, premišljeno in je nenehno iskal meje še mogočega/obstojnega. Občudujemo lahko bogastvo različnih načinov nanašanja podloge, ki jih je modeliral, strgal, graviral, porisal ali poslikal, kaj kmalu pa jim je dodal še druge materiale, ustvarjal je teksture s peskom, kamenčki, vrvicami in drugimi predmeti... Ena Stupičevih največjih skrivnosti je videz kolaža, ki ni kolaž: zmodelirana rožica, odtisnjena čipka, naslikan star časopisni izrezek z vsemi detajli, sencami, naslikanimi ali odtisnjenimi črkami in izpisi, ki ustvarjajo optično prevaro. Izvirne Stupičeve tehnologije ne moremo več ponoviti, s preizkušanji se ji lahko le približamo. Možni so načini prerisovanja z različnimi pisali,rahla odtiskovanja besedil skozi spodaj prebarvan ali premazan časopisni papir v mokro podlogo, gravure ali monotipije s pomočjo kemikalij. Proti koncu svojega ustvarjalnega obdobja je že nakazal razkroj materije, ki ga je ponazoril z obstojnimi razpokami, ustvarjenimi z izsiljenim prehitrim sušenjem točno določenih površin slikovnih plasti.

 

Naravoslovne preiskave so lahko delno razkrile način umetnikovega dela, čigar ustvarjanje je pomenilo nenehno preizkušanje in iskanje meja tehnoloških možnosti. Marsikatera nova slika je predstavljala nadaljevanje prejšnje. S študijami detajlov nekaterih Stupičevih slik so restavratorji zato poskušali ponoviti nekaj njegovih največkrat uporabljenih tehnoloških rešitev in se s tem približati umetnikovemu razmišljanju in ustvarjanju. Video, ki predstavlja pomemben sestavni del razstave nazorno prikazuje potek in izsledke njihovega dela.

 

V četrtek, 12. 6. in v četrtek, 19. 6. ob 17. uri vabimo na javni vodstvi. Po razstavi bosta vodili konservatorki - restavratorki Petra Juvan in Meta Klemenčič, ki vabita obiskovalce, da pridejo na vodstvo že pol ure prej, ob 16.30, da bi si pred vodstvom lahko ogledali tudi video, ki je sestavni del razstave. Število obiskovalcev na vodstvu je omejeno, zato priporočamo, da se predhodno najavite na izobrazevanje@mg-lj.si.

________________________________________________

 

Avtorici projekta in razstave: Nada Madžarac, Tamara Trček Pečak

Video: Tamara Trček Pečak, Nada Madžarac, Matevž Sterle

Priprava slik za razstavo: Nada Madžarac, Tamara Trček Pečak

Priprava fotografij: Dejan Habicht, Andrej Hirci, Matija Pavlovec, Sabina Povšič

Fotografije reprodukcij: Foto arhiv Moderne galerije, Tihomir Pinter

IR in UV raziskave in podobe: Andrej Hirci

Preiskave, priprava vzorcev in mikro posnetki: Petra Bešlagić, Sonja Fister

Izvajalci tehnoloških študij: študenti Oddelka za restavratorstvo UL ALUO

Strokovni sodelavci: Tomaž Brejc, Robert Černelč, Breda Ilich Klančnik, Miladi Makuc Semion, Martina Vovk

Lektor besedil: Vlado Motnikar

Prevod besedil v angleščino: Tamara Soban

Oblikovanje: Tanja Semion, Marin Šantić

Pomoč pri organizaciji: Gregor Kokalj, Tomaž Kučer, Marko Rusjan

Tehnična ekipa: Boris Fister, Janez Kramžar, Armin Salihović

 

____

JAVNA VODSTVA:

četrtek, 7. 8. ob 18.30

četrtek, 14. 8. ob 18.30

četrtek, 21. 8. ob 18.30

četrtek, 28. 8. ob 18.30