V Moderni galeriji napovedujemo razstavo mednarodno priznanega libanonsko-ameriškega umetnika Walida Raada z naslovom Festival (ne)hvaležnosti.
Raad v svojih delih raziskuje, kako vojne in desetletja družbeno-politične nestabilnosti, kakršne doživlja Bližnji vzhod, povzročajo trajno fizično in psihološko nasilje, ki se odraža v telesih, duševnosti, prostorih, tradicijah in spominih. Skozi fotografije, video dela, instalacije in performanse se Raadovo delo posveča ustvarjanju zgodovine in njenih naracij, ki so vedno pristranske, izključujoče in instrumentalizirane s pozicij moči. Namesto da bi v obstoječe zgodovine vključeval marginalne naracije, preoblikuje sam okvir zgodovinjenja ter ga osredinja na minljivost, dvoumnost in domišljijo.
Skozi ustvarjene dokumente in zgodbe, povezane s političnimi in družbeno-ekonomskimi konteksti Libanona in drugih območij Bližnjega vzhoda, si zamišlja nadomestni svet nasilja nad ljudmi, zemljo in zgodovino – svet, poln nepredstavljivega dvoma, idiosinkrazij, duhovitosti ter labirintnega prostora in časa. V tej razstavi Raad svoj časovni, geopolitični, kulturni in epistemološki okvir razširi tudi z vključevanjem vidikov slovenskega in (post)jugoslovanskega sveta, ki se jih loteva skozi nova dela, ustvarjena v dialogu z arhivskim gradivom Moderne galerije.
V Moderni galeriji bo Walid Raad predstavil umetniška dela iz svojih tekočih projektov: The Atlas Group (1989–2004), Skice tega, kar bi lahko zatajil (Scratching on Things I Could Disavow) in Sladke besede: Bejrut (Naročila) (Sweet Talk: Beirut (Commissions)). Na kratko: The Atlas Group (1989–2004) je Raadova kreacija dokumentov, ki se ukvarjajo z dolgotrajnimi vojnami v Libanonu; Skice tega, kar bi lahko zatajil je njegova raziskava umetniških infrastruktur v »arabskem svetu«; Sladke besede: Bejrut (Naročila) pa je dolgoročna dokumentacija Bejruta (njegovih stavb, ulic, izložb, vrtov itd.).
Kustosinja: Zdenka Badovinac
Odprtje: Petek, 21. november 2025, ob 20. uri
Raadova dela vključujejo The Atlas Group, petnajstletni projekt med letoma 1989 in 2004 o sodobni zgodovini Libanona, ter tekoča projekta Scratching on Things I Could Disavow in Sweet Talk: Commissions (Beirut). Njegove knjige vključujejo Cotton under my Feet, Walkthrough, The Truth Will Be Known When The Last Witness Is Dead, My Neck Is Thinner Than A Hair, Let’s Be Honest The Weather Helped in Scratching on Things I Could Disavow.
Raadove samostojne razstave so med drugim gostili Kunsthaus Zürich (Zürich), Hamburger Kunsthalle (Hamburg), Museo Nacional Thyssen Bornemisza (Madrid), Louvre (Pariz), The Museum of Modern Art (New York, ZDA), Stedelijk Museum (Amsterdam, Nizozemska), Moderna Museet (Stockholm, Švedska) in številne druge ustanove. Njegova dela so bila predstavljena tudi na Documenti 11 in 13 (Kassel, Nemčija), Beneškem bienalu (Benetke, Italija), Bienalu v São Paulu (Brazilija), Istanbulski bienali (Turčija), Homeworks I in IV (Bejrut, Libanon) ter na številnih drugih razstavnih mestih, bienalih in muzejih v Evropi, na Bližnjem vzhodu, v Aziji in obeh Amerikah.
Raad je prejemnik Trellis Art Fund Milestone Award (2025), nagrade The American Academy of Arts and Letters (2024), Aachener Kunstpreis (2018), ICP Infinity Award (2016), Hasselblad Award (2011) in številnih drugih štipendij, priznanj ter nagrad.
Raad je profesor fotografije na Bard College (Annandale-on-Hudson, NY, ZDA).
Zastopata ga Paula Cooper Gallery v New Yorku in Sfeir-Semler Gallery v Bejrutu in Hamburgu.