Anamarija Dimovska & Martin Bricelj Baraga: KASKADE, skulpturno-zvočna instalacija, 2024
24. julij − 25. avgust 2024, Muzej sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM)
Odprtje: sreda, 24. julij 2024, ob 19.00
Intervencija ob odprtju: Irena Tomažin
Kaskade je modularna zvočna instalacija − serija keramičnih skulptur, ki na vizualni ravni obravnavajo formo padajoče vode in njeno prozornost.
Kaskade označujejo padajočo vodo oziroma slapove, lahko pa predstavljajo tudi zaporedje stopenj v procesu, od katerih vsaka sproži naslednjo.
Tako projekt predstavlja serijo skulptur, ki so nastale v procesu z nekim zaporedjem, vsako zaporedje ima posledice za samo formo, razpoke in zvoki pokanja materialov vplivajo drug na drugega. Zvočne sledi razpok so sledi minljivih, trenutnih in preteklih sledi procesov.
V instalaciji Kaskade se ta izkušnja prenaša v potopitveno zvočno instalacijo za galerijski prostor.
Serija Kaskade je sestavljena iz šestih skulpturnih kosov keramike, stekla in glazure, ki med seboj prehajajo in prevzemajo lastnosti oblike. Steklo in keramika se med procesom segrevanja in ohlajanja različno raztezata in krčita, kar privede do razpok ali celo razpada. Razpoke povzročajo različne zvoke. Slušna izkušnja pokanja ima edinstven ton in jakost, ki lahko povzroča občutke nelagodja in stresa ali pa občutek zadovoljstva. Prisotnost različnih tipov razpok, od komaj vidnih lasastih razpok do globokih in izrazitih prelomov, omogoča globlje razumevanje in povezavo z delom ter evocira občutke minljivosti, krhkosti. V kontekstu celotne senzorične izkušnje je pomembno upoštevati, kako različni čuti medsebojno delujejo in se prepletajo. Slušni, taktilni in vizualni elementi skupaj ustvarjajo bogato in večplastno doživetje.
.............................................
Anamarija Dimovska je leta 2010 diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani na oddelku za restavratorstvo in leta 2017 na oddelku za unikatno oblikovanje, smer keramika. Leta 2012/2013 je v sklopu študijske izmenjave svoje znanje izpopolnjevala na National College of Art and Design v Dublinu na oddelku za steklo. Od leta 2015 ustvarja studijsko keramiko pod umetniškim imenom Natura Morta; ukvarja se z eksperimentalno in uporabno keramiko.
Za ustvarjanje edinstvene prepoznavne poetike jemlje navdih iz narave. Natura Morta, dobesedno mrtva narava, je tihi trenutek prehoda, ki nas opominja, da je naravno okolje krhek organizem. V iskanju popolnih oblik, ki razkrivajo nostalgičen odnos do preteklosti, osvetljuje tematike razpada, neuspeha, uničenja in ponovnega rojstva. Njeno delo temelji na tradiciji sodobne keramične prakse, v kateri raziskuje principe, ki jih narekuje uporabna keramika, in prvine umetniške keramike. Poudarek je na barvah in teksturi, ki prehaja od svetleče, gladke površine do mat ekstrudirane površine, pri kateri glazura prevzame funkcijo oblike.
Martin Bricelj Baraga je intermedijski umetnik in kurator. Njegova dela in skulpture raziskujejo relacije med prostori, okoljem, naravo, tehnologijo in ljudmi − instalacije in intervencije so pogosto postavljene v neobičajne urbane kontekste ali naravna okolja. Njegova umetniška dela v javnem prostoru so del stalnih ali občasnih zbirk mest Ljubljana, Ženeva, Wroclaw in Sankt Peterburg. Njegova umetniška dela v javnem prostoru so del stalnih ali občasnih zbirk mest Ljubljana, Ženeva, Wroclaw in Sankt Peterburg.
Razstavljal je v številnih galerijah in umetniških prizoriščih po svetu, to so Muzej zgodovine znanosti v Ženevi, ICA v Londonu, Manege v Sankt Peterburgu, SONAR v Barceloni, Columbia University v New Yorku, FACT v Liverpoolu, Centro Cultural Recoleta v Buenos Airesu, Kunsthaus Gradec, Museums Quartier na Dunaju, NEMO Biennale Paris, ArbatFest Almaty in mnogih drugih.
Za svoja dela je prejel več mednarodnih nagrad, med njimi nagrade festivala Glow, medijskega bienala WRO, Europrix Multimedia Award, Memefest, Baltimore Magazine, Plečnikovo odličje, itd. Je direktor MoTA – Muzeja tranzitornih umetnosti, ustanovitelj festivala SONICA ter član raziskovalno-umetniške skupine Nonument Group.
Koprodukcija: Studio Natura Morta, Moderna galerija in MoTA − Muzej tranzitornih umetnosti
Snemanje in tehnična izvedba: Igor Vuk
Podpora: Ministrstvo za kulturo RS