MG+MSUM

RAZSTAVA | VR/360°/GAMES@ANIMATEKA
27. november 2018 — 09. december 2018
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

VR/360°/GAMES@ANIMATEKA

 

27. november – 9. december 2018, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM

Otvoritev razstave: 27. november 2018, ob 19:00

 

Z razstavo na enem mestu združujemo najboljše nove izkušnje virtualne resničnosti in 360-stopinjskega doživljanja avtorskega animiranega filma: nekatera dela iz tega mednarodnega izbora čakajo, da jih raziščemo, druga nas vabijo k dejavni vključitvi v virtualni svet. Ob tem bomo predstavili tudi nekaj prelomnih računalniških interaktivnih iger.

 

Razstavo si lahko ogledate od 28. novembra do 2. decembra 2018 med 14:00 in 18:00 ter od 3. do 9. decembra 2018 od 12:00 do 18:00 ure. Za organizirane skupine je ogled razstave možen ob predhodni rezervaciji na VR@animateka.si.

 

Razstava je del 15. edicije festivala Animateka, ki bo med 3. in 9. decembrom 2018 potekal v Kinodvoru, Slovenski kinoteki in Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana. Več na: animateka.si.

 

 

VR dela na razstavi

David O’Reilly: Vse, Irska, ZDA, 2017, interaktivna igra, 6+

Za igranje igre Vse ni pravega ali napačnega načina. Igra je zasnovana na filozofiji, ki je hkrati resna in zabavna; trapasta, iskrena, racionalna in absurdna. Sama sebi oporeka in se kritizira. Zasnovana je tako, da izkusimo vsako njeno podrobnost. Vse je interaktivna odprta simulacija sveta. V njej igralec v družbi pripovedovalca, britanskega filozofa Alana Wattsa, potuje in opazuje vesolje z različnih zornih kotov. Igra nam omogoča, da počnemo, kar želimo. Če jo pustimo, se igra sama. Vse je zasnovano tako, da ustvarja trenutke miru, lepote, bolečine in veselja.

 

Michael Frei, Mario von Rickenbach (Etter Studio): PLUG & PLAY, Švica, 2015, interaktivna igra, 6+

Plug & Play je bizarna igra z vtiči, v kateri opazujemo in raziskujemo občutja antropomorfnih bitij, ki segajo onstran seksualnosti in reprodukcije: ljubiti, bežati, zadeti, preklopiti, pasti, priključiti, povleči in potisniti. Kratki film in igra za digitalne naprave ilustratorja Michaela Freia in programerja Maria von Rickenbacha.

 

Michael Frei, Mario von Rickenbach (Playables/ Double Fine Presents), Kids, Švica, ZDA, interaktivna igra, 2018, 6+

Eksperimentalni projekt Kids govori o psihologiji skupine, njegovi končni izdelki pa so umetniški animirani kratki film, kratka igrica in interaktivna razstava. Gre za novo sodelovanje režiserja in animatorja Michaela Freia in načrtovalca iger Maria von Rickenbacha po njunem nagrajenem animiranem kratkem filmu in igrici Plug & Play.

 

Paloma Dawkins (NFB), Muzej simetrijeKanada, 2018, VR-igra, 13+

Muzej Simetrije je absurdistični ples telesa in duha od najvišjih oblakov do najglobljih oceanov eksplozivnega, lahkotnega alter vesolja striparke in animatorke Palome Dawkins. Ta virtualnoresničnostna metafora življenja, ki je nastala v produkciji NFB Kanada in so jo oživili v pionirskem VR-studiu Casa Rara, igralca vodi skozi pokrajine zemlje, ognja, vetra in vode, kjer razigrani 2D liki živijo na 3D igrišču. Muzej Simetrije prekine konvencionalno naracijo iger in ponudi nepričakovan, v ugodje usmerjen izlet v virtualno resničnost, kot ga še niste doživeli.

 

Bandits Collective (Bands Collective/Picnic Studio), Male stvari, Francija, VB, 2017, VR-animacija, 6+

Male stvari je v osupljivem impresionističnem slikarskem slogu izdelana animacija, ki naseli gledalca v domiselnega in nabritega sedemletnika Louisa in ga med spoznavanjem poletnega domovanja v francoskem predmestju spozna z njegovimi ekscentričnimi starimi starši. Gledalec izkusi zgodbo z različnih vidikov, pri čemer prehaja med tretjeosebno, božjo vsevednostjo in Louisovim otroškim zornim kotom. Pri tem je priča interakcijam v gospodinjstvu, ki spominja na hišo za punčke, in živopisnim sinestetičnim prizorom slastnih babičinih gostij. Film, ki je obenem meditacija o družinski dinamiki in eksperiment v pripovedni obliki, nas z Louisom, ko neki dogodek njemu in njegovi družini spremeni življenje, privede do stanja popolne vpletenosti in obenem skrajne odmaknjenosti.

 

Michelle & Uri Kranot (Dansk Tegenefilm/Miyu), Nothing Happens VR, Danska, Francija, 2016, VR animacija, 13+

Nothing Happens je filmska izkušnja virtualne resničnosti, ki povabi posameznika k sodelovanju v dogodku in s tem preizprašuje vlogo gledalca. Virtualna resničnost nam omogoči, da izberemo svojo perspektivo, se zaustavimo pri podrobnostih in se naužijemo edinstvene atmosfere. Film ponuja nov način gledanja. Govori o gledalstvu, o opazovanju in opazovanosti. Govori o prisotnosti.

 

Munro Ferguson (NFB), Minotaver, Kanada, 2014, 360° animacija, 13+

V animiranem kratkem filmu Minotaver nas arhetipski junak popelje skozi sedem etap: rojstvo, otroštvo, posebna naloga, labirint, pošast, boj in smrt oz. ponovno rojstvo. S povsem abstraktnimi gibljivimi podobami so izražena pripadajoča čustvena stanja: mir, ljubezen, sreča, presenečenje, strah, jeza oz. sovraštvo, nato pa smrt oz. ponovno rojstvo ponovno privede do miru. Krog se ponavlja, dokler zvezde ne ugasnejo in nič več ne ostane. Film je bil izdelan v tehniki stereoskopije z IMAX Sandde, prvo programsko opremo za ustvarjanje risane stereoskopske 3D animacije.

 

Will Anderson (Will Anderson), Srčno, VB, 2017, 360° animacija, 13+

V filmu Srčno, najnovejšem izdelku režiserja in scenarista Willa Andersona, v 360° izkusimo usodo v zanki ponavljajočega se GIF-a, ki zapade v eksistencialno krizo.

 

Theodore Ushev (NFB), Slepa Vaysha VR, Kanada, 2017, 360° animacija, 13+

Slepa Vaysha pripoveduje o deklici Vayshi, ki se je rodila z enim zelenim in enim rjavim očesom. Barva pa ni edina posebnost Vayshinega pogleda. Z levim očesom namreč vidi zgolj v preteklost, z desnim pa samo v prihodnost. Deljeni pogled kot strašno prekletstvo Vayshi preprečuje, da bi živela v sedanjosti. Ker jo slepi vse, kar je bilo, in muči to, kar šele pride, ostaja ujeta med dve nezdružljivi časovnosti.

 

 

_______________________

Manu Weiss (Švica) je umetnica na področju potopitvenih medijev in kuratorka za virtualno umetnost Po diplomi iz oblikovanja in animacije se je preizkusila na različnih delovnih mestih na področju avdiovizualnih medijev, kot režiserka, umetnica in avtorica animiranih kratkih filmov, videomapiranja, oglasov, videoiger in celovečernih filmov. V dobi obogatene in virtualne resničnosti je začela kurirati tudi razstave na področju potopitvenih medijev. Je navdušena zagovornica novih tehnologij, umetnosti, animacije in pripovedništva.