Mladen Stilinović: Geometrija kolačev in …, 1993; Doba rdeče, 1973–1990
#
#

Mladen Stilinović

1947, Beograd, Jugoslavija – 2016, Pula, Hrvaška

 

Geometrija kolačev in …, 1993

slaščice, 10 pločevinastih krožnikov, les, blago 

 

Za umetnost Mladena Stilinića lahko rečemo, da ima dve plati. Po eni strani se na kritičen, a hkrati humoren, ironičen in pogosto poetičen način loteva vprašanj družbene moči ter položaja revnih in izkoriščanih. Po drugi strani govori o vprašanjih onkraj razuma in jezika: o bolečini, praznosti, smrti, niču. Ta vidik pogosto predstavlja njegova uporaba bele barve (včasih na belem ozadju), ki je eksplicitna referenca na tradicijo avantgarde, še posebno Maleviča. V Geometriji kolačev uporablja tako reference na rusko avantgardo kot na vsakdanji svet današnjega revnega razreda, posebno tovarniških delavcev. Osnovno vprašanje je odnos do hrane, revščine in moči. »Kdor ne dela, naj ne jé,« pravi pregovor; ta stavek je pretvorba ene bistvenih zahtev sistema moči v »splošno veljavno« moralno normo. Jesti (ali privoščiti si ceneno bleščavost in luksuz slaščičarn) pomeni preprosto samega sebe dovolj okrepčati za nadaljnje delo. Na ta način lahko družbena in gospodarska oblast nadzoruje delavce, poskrbi, da brez prestanka delajo, in ima od njihovega dela dobiček.

 

 

Doba rdeče, 1973–1990

črno-bele in barvne fotografije, risbe

 

"Poraba rdeče – rožnate

Del mojega dela se nanaša na porabo rdeče barve v različnih vsebinah in tehnikah. Rdeča barva je barva, ki nosi v sebi veliko različnih pomenov. S tem, da barvo popeljem skozi različne vsebine, jo želim desimbolizirati, iz nje narediti le barvo. Tako je napor, če želimo pravilno brati sliko, v tem, da brišemo svoje znanje, ne pa ga potrjujemo. Če želimo delo brati prek svojega védenja o tej barvi, pride do absurdnega branja. Ker svojega znanja ne moremo utišati, ta dela beremo kot simbole in nesimbole.

Del mojega dela se nanaša na porabo rožnate."