MG+MSUM

RAZSTAVA | David Maljković | Again and Again
25. oktober 2016 — 11. december 2016
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

David Maljković

Again and Again

 

Kustosinje: Bojana Piškur in Kaj, kako in za koga/WHW

Odprtje: 25. oktober 2016, ob 20.00 uri

 

Postavitev razstave: David Maljković + Bevk Perović arhitekti (V. Perović, T. Tribušon, V. Žnidaršič)

 

Razstava Again and Again, ki jo prirejamo leto dni po Retrospektivi po dogovoru v Zagrebu, ponuja novo interpretacijo »žanra« retrospektivne razstave z osredotočanjem na narative in metode, ki se pojavljajo v delu Davida Maljkovića. Zagrebška retrospektiva je vzpostavila subtilen dialog z zagrebško institucionalno pokrajino, njenim družabnim vzdušjem in ritmi kulturnega življenja tako, da se je posvetila manjšim institucijam, Again and Again pa se loteva prijemov in obsesij, ki se vedno znova ponavljajo v Maljkovićevem delu in ponujajo različna izhodišča za institucionalno in družbeno zgodovino, v tem primeru Moderne galerije v Ljubljani oziroma njenega Muzeja sodobne umetnosti Metelkova.

 

Again and Again združuje veliko različnih del in elementov instalacij iz raznih faz Maljkovićeve ustvarjalne poti ter pri tem dekonstruira žanr pregledne razstave z nehirerarhičnim pristopom do vseh del in objektov, ki jih postavlja drugega poleg drugega na navidezno neprimerne in nepričakovane strukture, vzete iz skladišča muzeja. Razstava kljubuje pričakovanjem in se loteva formata retrospektive s humorjem. S ponovno uporabo in spremembo namembnosti elementov opreme preteklih razstav problematizira svoj lastni odnos do konteksta in infrastrukture ter s tem hkrati raziskuje tudi protokole v instituciji in njeno zgodovino.

 

Na razstavi vidimo vse glavne Maljkovićeve teme in metode dela – odnos posameznika in kolektiva do kompleksnosti časa, pristop kolažiranja, avtoreferenčnost, nanašanje na delo drugih umetnikov, uporabo starejših del in razstavnih postavitev kot materiala, raziskovanje pojma avtonomije umetnosti in narave pogleda ter skrbno načrtovanje izkušnje razstave. Maljković v umetniški praksi že ves čas vzpostavlja mrežo odnosov, ki omogočajo razne metamorfoze njegovega dela ter opozarjajo na njihove formalne vidike in okoliščine nastanka. Arhitekturne rekonfiguracije prostora in razna razstavna oprema, vzeta iz muzejskega skladišča, postanejo prvine umetnikove metode. Ta temelji na napetosti med postopki postavitve razstave, ki pritegnejo gledalce v razstavno pripoved, in tistimi, ki so namenjeni ustvarjanju potujitvenega učinka. Ritem in poudarjena fizična prisotnost razstavnih elementov, ki bi jim prav tako lahko rekli razstavna arhitektura ali scenografija ali kiparstvo, usmerjata način gledanja in kontekstualizirata posamična dela v »koreografirani« izkušnji.

 

Postavitev Again and Again se suče okoli subtilnih namigov, po katerih lahko sledimo fragmentom, spremembam, preobrazbam in referencam ter jih rekonstruiramo, humor in igriva nonšalantnost pa nam omogočata estetsko in družbeno izkušnjo razstave »tu in zdaj«, da bi se pokazalo jedro sodobne umetnosti, kadar se ne upošteva formalnosti, in kako bi to lahko omogočilo radikalno drugačno zamišljanje razstavne prakse in prihodnosti kulturnih institucij.

 

______________________________

David Maljković se je rodil leta 1973 na Reki, zdaj živi v Zagrebu. Med njegovimi nedavnimi samostojnimi razstavami so: The Exhibition is Becoming, VOX Centre de l’image contemporaine, Montreal (2016), In Low Resolution, Palais de Tokyo, Pariz (2014), Kunstmuseum St. Gallen, St. Gallen (2014), Sources in the air, Baltic Centre for Contemporary Art, Gateshead (2013), Sources in the Air, Van Abbemuseum, Eindhoven (2012), Exhibitions for Secession, Wiener Secession, Dunaj (2011), Out of Projection, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Madrid (2009). Maljković je sodeloval tudi na mnogih skupinskih razstavah, med drugim: The Eighth Climate (What Does Art Do?), 11. bienale v Gwangjuju (2016), Scenes for a New Heritage: Contemporary Art from the Collection, Museum of Modern Art, New York (2015), All The World’s Futures, 56. beneški bienale (2015), Animism, Haus der Kulturen der Welt, Berlin (2012), Sedanjost in prisotnost, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Ljubljana (2011), 29. bienale v São Paulu (2010), What Keeps Mankind Alive, 11. istanbulski bienale (2009), When Things Cast No Shadow, 5. berlinski bienale sodobne umetnosti (2008).

 

Projekt je podprlo Ministrstvo za kulturo RS.

 
Priporočamo