U3 | Arsenij Žiljajev: Yuri-1, fragmet of Cradle of Humankind | Ciolkovski. Drugi advent
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Arsenij Žiljajev

Yuri-1, fragmet of Cradle of Humankind

mixed media, 2015

 

Instalacija prikazuje namišljeno sliko daljne prihodnosti, v kateri se je človeštvo razširilo v vesolje, kar je posledično spremenilo vlogo Zemlje. Človeštvo je ta planet zapustilo in ga spremenilo v muzejski rezervat, imenovan "Zibelka človeštva", ki je posvečen izvoru življenja in civilizacije. Ta rezervat je del omrežja muzejev, ki obeležujejo zgodovinske osebnosti in ključne dogodke v zgodovini civilizacije. V muzeju so razstavljeni predmeti iz namišljene preteklosti, pri čemer se estetika ruskega kozmizma, ki je navdihnila sovjetski vesoljski program, zliva z ultimativno komodifikacijo ultimativnega kapitalizma, modernistične težnje po radikalnih inovacijah pa z ohranitvenim nagonom pravoslavnega krščanstva. Hkrati je instalacija antiutopična vizija muzeja, temelječega na zabavi in komercializaciji, celo v primeru vstajenja prednikov na Zemlji rojenih ljudi kot posebne ponudbe muzejske trgovine. Ta umetniška raziskava uporabi razstavo kot medij za odpiranje vprašanja ambivalentne vloge muzejskih institucij, ki se upirajo uničenju političnih in ekonomskih pogojev, v katerih obstajajo, hkrati pa postanejo njihova avantgarda. 

 

Instalacija prikazuje 

 

Arsenij Žiljajev

Ciolkovski. Drugi advent

mešana tehnika, 2015-2016

 

“Sodobna umetnost prihodnosti in umetniki, ki jo ustvarjajo, se bodo soočili s končnim in najbolj pomembnim problemom pri premagovanju končnosti vesolja, ki se je bil širil od Velikega poka, ki pa bo doživel svojo končno usodo v Velikem stisku, ali pa v toplotnem šoku zaradi povečane entropije. Avantgardni vesoljski muzej bo brezmejno rastel skupaj s svojimi arhitekti, ki bodo morali vložiti svoje zadnje napore za dokončanje misije. Naprezanje bo usmerjeno v ustvarjanje pogojev za muzeomumifikacijo in posledično umetniško vstajenje celotnega vesolja, od velikega poka do konca časa. Šele potem lahko poslanstvo sodobne umetnosti in kozmičnega muzeja, kot ga vidimo danes, razumemo kot končanega.”

 

Iz umetnikovega besedila Second Advents: On the Issue of Planning in Contemporary Art