U3 | Vrt Yaji: Umetnost pod nebeškim svodom | kustosa: Chang Tsong-Zung in Gao Shiming
#

Vrt Yaji: Umetnost pod nebeškim svodom

Kustosa: Chang Tsong-Zung in Gao Shiming

Umetniki: Ye Fang, Chiu Kwong-chiu, Cao Xiaoyang, Leung Kui-ting, Lin Haizhong, Wang Dongling, Xu Longsen, Yeh Wei-Li, Yeh Shih-Chiang, Ali Van

 

"Vrt yaji" je materialno utelešenje tradicionalnega kitajskega načina poznavanja umetnosti. Izraz poleg dobesednega prevoda "elegantno srečanje" lahko pomeni tudi "srečanje intelektualcev". V kitajski tradiciji je yaji združenje umetniških prijateljev in sodelavcev, ki se srečujejo v zasebnih vrtovih zasebnih rezidenc z namenom uživanja v umetnosti in predstavah. Taki vrtovi ponavadi vsebujejo umetne hribe in potoke, izdelane v duhu kitajskega krajinskega slikarstva. Idealno je, če se namesto postavitve umetnega skalnjaka vrt lahko ustvari na idilični lokaciji v naravi. Za moderno publiko, ki ji ta tradicija ni znana, je vprašanje, kaj natanko se dogaja med "srečanjem intelektualcev" ter kako tako srečanje vpliva na doživetje umetnosti, zelo pomembno. Ali imajo intelektualci s svojim poznavalstvom, kot ga ponazarja praksa srečanj yaji, drugačna pričakovanja pri srečanju z umetnostjo in samimi umetniškimi deli kot pa ga omogočajo moderni muzeji?

 

 

Ye Fang

Gore in vode

video, 15 min, skicirka z oblikovalskimi risbami

 

Video prikazuje oblikovanje vrta, še posebej gradnjo skalnjaka. Vsebuje tudi posnetke glasbene predstave ter "yaji" (srečanje umetnikov) aktivnosti. Vrt yaji je namenjen tako umetniškim srečanjem kot tudi za domače veselje. Njegova estetika temelji na enakem principu kot umetnost slikarstva "gora in vode" (krajina). Umetnik Ye Fang je krajinski slikar, član slikarske akademije Suzhou ter specialist za klasične vrtove.

 

 

Chiu Kwong-chiu, Cao Xiaoyang, Leung Kui-ting, Lin Haizhong, Wang Dongling, Xu Longsen

Zgodba o kamnu: Klesanje praznine

5 papirnih svitkov, kaširana papirnata skulptura

 

Praznina ni prazna; je področje potencialnosti. Kamen, ali risba kamna, se prikaže iz praznine, da bi obudil v življenje "področje estetike" s tem, ko postane del kozmosa. Kamen se lahko združi z drugimi kamni in skupaj lahko tvorijo veličastno goro ali pa ostanejo anonimni v divjini. Legenda pravi, da je vesolje nastalo, ko je boginja Nüwa s petbarvnim kamnom ozdravila nebo. Papir nastane iz lesa, rastočega materiala, ki dopolnjuje in "dodaja" k potencialnosti praznine. Kamen predstavlja zgostitev materije; njegova prisotnost "zmanjša" potencialnost praznine. Kaligrafska črta nariše tako kamen kot tudi svet; razvezana črta podre kamen in kaligrafski svet. V tej konstelaciji se zvitki, kamni in "besedne zavozlanke" združujejo v različna stanja potencialnosti.  

 

 

Ali Van

Eaves Dropping on Tree Spirit

slikarski svitek, 20 metrov

 

Medtem ko se presajeno drevo premika v vrt, so duhovi in živa bitja v vrtu vabljeni, da zapustijo svoje sence in spomine v tem delu.

Artist: Ali VAN

Izjava umetnice: Les Titres De Vie

On Something like this           

something about the shards we cast

away with memories

a primitive eulogy, a collection of epitaphs

something about the “life span of things”

the wit of all thing recorded and kept

to live out their functional lives -                 

you start at the backdoor, guided by the beat of 8 sun men folk rusty clarity canvasing shoes to mount on hip back weight of your bark, your rope entangle, your archi-agri-cultural song. there is no water yet but soil and debris of new made man trees, pillars in tang, lacquer ready. you sense the south, the yin around you, yang sequestered to family air room, heirlooms upstairs. there is a man to the west resting, his force to guard change, practice, precise manifestation. the east marks market, meditation, sceptique neighbours watching you walk. your refuge in dim light, north where blossoms slip like silk to write eyes on pine. body silent, stirring, -speaking in-betweens. beyond the maingate we let your bike break root of rubber tree.

 

 

Yeh Wei-li in Yeh Shi-Chiang

Osvetljena prisotnost

instalacija: slika, 3 fotografije, 2 vitrini

 

"Interakcija" s preminulim mojstrom preko obnove njegovega zapuščenega studia in vključitve njegove umetnosti in orodja. S pomočjo interpretativnega procesa se stari učitelj spremeni v sodobno prezenco. Yeh Wei-li je prepričan, da je pri fotografiranju potrebna aktivna vključitev predmeta fotografiranja. Za ta projekt je obnovil zapuščeni studio starega mojstra, da bi ga lahko ovekovečil v seriji fotografij. V projektu tudi izbere in arhivira predmete iz slikarjeve "zapuščine", s čimer mu omogoči novo "muzejsko" življenje.