MG+MSUM

Sašo Vrabič: Naslovica 1–3, 2006
#

AMBIENT XVII / AMBIENCE XVII

Sašo Vrabič

1974, Slovenj Gradec; živi v Ljubljani

 

Platnice 1–3, 2006

3 slike, akril in letraset na platnu

 

Dela Saša Vrabiča so bistveno zaznamovana s sodobnim kontekstom medijsko posredovanih in računalniško generiranih podob. Ena osrednjih strategij njegovih projektov je zagotovo prilaščanje in recikliranje vizualnega materiala, ki ga Vrabič rekontekstualizira s premestitvijo v drug (pogosto slikarski) medij. Čeprav glavnino njegovega ustvarjanja predstavljajo projekti, ki kombinirajo različne vizualne medije, pa je nezanemarljiv tudi Vrabičev interes na glasbenem področju, saj je poleg drugih okoliščin verjetno tudi ta botroval nastanku serije Covers I-III.

V seriji slik Covers I-III Vrabič na primeru slovite melodije pesmi »Strangers in the Night« v kontekstu razmerij med Vzhodom in Zahodom tematizira vprašanja originalnosti in avtorstva. Ker je bil Vzhod določen s pomanjkanjem razvitega umetniškega sistema – lastnih institucij umetnosti ter mehanizmov zgodovinjenja in vrednotenja –, naj bi bil Zahod prostor tradicije in avtentičnosti, Vzhod pa mesto umetnosti, ki zahodne koncepte in stile lahko le oponaša in kopira. Serija treh slik, ki kombinirajo realistično odslikane naslovnice glasbenih albumov in citate iz Wikipedije, odkriva drugačen pogled, ko opozarja na »nejasno« avtorstvo pesmi »Strangers in the Night«: Cover I nas obvesti, da je avtor melodije »Strangers in the night« jugoslovanski glasbenik Ivo Robič, Cover II pripoveduje, da je bila melodija prvič posneta kot del glasbe Berta Kaempferja, Cover III pa, da je bil Frank Sinatra tisti, ki je zanjo leta 1966 prejel nagrado grammy. Beseda cover ima več pomenov, v Vrabičevi seriji so v igri vsaj trije. Po eni strani označuje slikarski motiv – naslovnice glasbenih albumov –, po drugi priredbo znane glasbene melodije, lahko pa jo razumemo tudi kot krinko, saj v pričujoči seriji uporabljeni postopki apropriacije, citiranja in kopiranja predstavljajo eno izmed oblik prikrivanja identitete.