AMBIENT XIII
Arjan Pregl
1973, Ljubljana
Petminutne revolucije, 2014
svinčnik in olje na platnu
Kipci, 2014
Fimo polimerna glina
Umetnostna praksa Arjana Pregla se širi v socialni prostor in pri tem izrablja in kritično reflektira različne medije, ki so ji na voljo. Pregl razmišlja o svoji vlogi v družbi in s svojim delom razvija kritične, politične in odporniške strategije. Na področju slikarstva gradi odprto, notranje protislovno, heteronomno in večplastno strukturo, ki temelji na medsebojni napetosti vizualnih, včasih pa tudi tekstualnih in konceptualnih fragmentov. Tako so tudi pri sliki Petminutna revolucija možnosti tehnične produkcije in manipulacije podobe močno vplivale na strukturo slike. Struktura slikovnega polja temelji na fotografskem modelu javnega obeležja Draga Tršarja, s katerega je Pregl odstranil spomenik, na njegovo mesto pa postavil ustrezno povečano dekorativno hobi skulpturo. S tem tehnična reprodukcija ni izključila ročnega dela, slike nastajajo s tradicionalnima tehnikama svinčnika in olja na platnu, vendar se v novem kontekstu pomen in vloga teh postopkov precej spremenita. Zamenjava čustveno in polemično intenzivno nasičenega spomenika z banalno abstraktno barvno gmoto iz fimo mase kritično in ironično povzema estetski relativizem in politični revizionizem časa in prostora, v katerem živimo.