EXAT 51 (B. Bernardi, Z. Bregovac, V. Kristl, I. Picelj, Z. Radić, B. Rašica, V. Richter, A. Srnec, V. Zarahović)
#
#

AMBIENT V

EXAT 51

Bernardo Bernardi, Zdravko Bregovac, Vlado Kristl, Ivan Picelj, Zvonimir Radić, Božidar Rašica, Vjenceslav Richter, Aleksandar Srnec, Vladimir Zarahović

Manifest z razstave Kristl-Picelj-Rašica-Srnec, 1953

 

Bernardo Bernardi

1921, Korčula – 1985, Bol, Hrvaška

Razstavni prostor zadruge Sklad, Zagrebški velesejem

Tipsko šolsko pohištvo za šolo v Kumrovcu, 1953

Tip stola za industrijsko proizvodnjo, 1955

 

 

Zdravko Bregovac

1924, Dinjevac – 1998, Opatija, Hrvaška

Forma, prodajalna Zadruge umetnikov uporabnih umetnosti v Zagrebu

 

 

Aleksandar Srnec

1924–2010, Zagreb

Risba, 1952

Vitrina, detajl iz čakalnice za potnike 2. razreda železniške postaje v Zagrebu

Risba »Linije«, 1956

Z dovoljenjem: Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb

 

 

Vjenceslav Richter

1917, Donja Drenova – 2002, Zagreb, Hrvaška

Predmet kot prostorski subjekt. Razmišljanja o razstavah

Natečaj za jugoslovanski pavilijon na Expo 56 v Bruslju, 1956

 

 

Božidar Rašica

1912, Ljubljana, Slovenija – 1992, Zagreb, Hrvaška

Kompozicija, 1954

Kompozicija, 1956

Z dovoljenjem: Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb

 

 

Vlado Kristl

1923, Zagreb, Hrvaška – 2004, München, Nemčija

Šagrinova koža, 1960

animirani film, 10' 38''

Z dovoljenjem: Zagreb film

Don Kihot / Don Quixote, 1961

animirani film, 20' 11''

Z dovoljenjem: Zagreb film

 

 

O SKUPINI EXAT 51

Skupina Exat 51 je bila ustanovljena leta 1951, njeno ime pa pomeni Eksperimentalni atelje.

 

Kritična javnost je skupini Exat 51 očitala zanemarjanje lokalne tradicije in plagiatorstvo zahodne umetnosti, saj je tedanja komunistična družba, vsaj na svojem začetku,  abstraktne oblike  obravnavala kot meščanske in dekadentne. Nasprotno, pa je v svojem manifestu  skupina Exat 51 zapisala, da lahko abstraktna umetnost obogati vizualno  komunikacijo nove socialistične družbe, ki je kot vrednoto ravno poudarjala neobremenjenost s tradicijo.

 

Skupina Exat 51 je poznala osnove zahodnoevropskega (Bauhaus in De Stijl) in ruskega konstruktivizma. Izjemno pomembne so njihove, sicer nerealizirane ideje in utopični projekti, ki so bistveno prispevale k osvobajanju umetnostnega duha v tedanjem jugoslovanskem prostoru in so ustvarjalce spodbujale k raziskovanju in eksperimentiranju z vsemi izraznimi jeziki (tako s slikarstvom in kiparstvom kot z arhitekturo in oblikovanjem).