Goranka Matić, Portreti žensk, delo na razstavi Kako naprej? Izbor del iz zbirke Arteast 2000+ in nacionalnih zbirk Moderne galerije ter posebni projekti, Muzej sodobne umetnosti Metelkova +MSUM. Foto: Dejan Habicht / Moderna galerija, Ljubljana.
Z žalostjo sporočamo, da je umrla Goranka Matić, mednarodno uveljavljena umetnica in fotografinja iz Beograda.
Goranka Matić se je rodila leta 1949 v Mariboru. Diplomirala je iz umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti v Beogradu. Od ustanovitve Študentskega kulturnega centra v Beogradu leta 1971 je bila del kuratorske in umetniške skupnosti Galerije SKC; delala je kot kustosinja asistentka likovnega programa in pozneje kot kustosinja Galerije Srećna nova umetnost. Po letu 1980 se je začela posvečati fotografski karieri in fotografirala za številne pomembne jugoslovanske revije in časopise kot so Džuboks, Start, Svijet, Omladinske novine, Duga, Delo Polet, Moment, Beorama, Ritam in New Moment. Med letoma 1990 in 2006 je bila urednica fotografije pri tedniku Vreme, med letoma 2006 in 2010 pri dnevniku Politika. Kot profesorica fotoreporterstva je poučevala na Fakulteti za politične vede in Fakulteti za medije in komunikacije v Beogradu.
Goranka Matić je bila prisotna na umetniško-fotografski sceni več kot 40 let, njen fotografski opus se je od samih začetkov v osemdesetih letih prejšnjega stoletja odvijal paralelno na polju reportažne in umetniške fotografije. Razstavljala je v domačem in mednarodnem prostoru;
Muzej sodobne umetnosti v Beogradu je leta 2021 organiziral njeno retrospektivo z naslovom Izkušnja v gneči (Iskustvo u gužvi), ki je zaradi velikega zanimanja gostovala tudi v mnogih drugih muzejih: Banja Luki, Zagrebu, Cetinju, Novem Sadu in Zrenjaninu. Bila je dobitnica večih nagrad, tako s področja umetnosti kot fotografije.
V Moderni galeriji smo za zbirko Arteast 2000+ leta 2023 odkupili njeno delo Portreti žensk (1978), ki je bilo pri nas prvič razstavljeno na razstavi Umetnost na delu v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova. Serija fotografskih portretov je bila del umetniškega programa mednarodne konference Tovariš-ica ženska: Žensko vprašanje -nov pristop? (Drug-ca žena: žensko pitanje-novi pristup?), ki je bila v Študentskem kulturnem centru (SKC) Beograd leta 1978 in velja za prvo avtonomno srečanje drugega vala feminizma, organizirano v nezahodnoevropskem kontekstu.
Delo je na ogled v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova na razstavi Kako naprej? Izbor del iz zbirke Arteast 2000+ in nacionalnih zbirk Moderne galerije ter posebni projekti.