Shaping Revolutionary Memory: The Production of Monuments in Socialist Yugoslavia
Sanja Horvatinčić, Beti Žerovc (ur.)
Publikacija Shaping Revolutionary Memory predstavlja celovit pregled produkcije spomenikov v socialistični Jugoslaviji (1945–91), posvečenih protifašističnemu in narodnoosvobodilnemu boju ter socialistični revoluciji. Podprta z bogatim slikovnim gradivom nudi poglobljen in interdisciplinaren premislek o ključnih značilnostih produkcije spomenikov v socialistični Jugoslaviji: Katere spomeniške prakse in komemorativni običaji so ji predhodili? Kako je nanjo vplivala jugoslovanska kulturna in spominska politika? Kdo so bili naročniki in kdo avtorji? Katere so formalne in tipološke značilnosti teh spomenikov? V čem je bila jugoslovanska spomeniška produkcija povezana s sorodno v tujini? Kakšne komemorativne prakse so se razvile v povezavi s temi spomeniki? Kako je ta dediščina sprejeta in ovrednotena danes – tako v državah naslednicah Jugoslavije kot mednarodno?
O urednicah:
Sanja Horvatinčić je raziskovalka na Inštitutu za umetnostno zgodovino v Zagrebu. Posveča se produkciji spomenikov in spominski kulturi v socialistični Jugoslaviji ter vprašanjem dediščine in spominske politike v postsocialističnem kontekstu.
Beti Žerovc je izredna profesorica na Oddelku za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Raziskovalno se osredotoča na področji vizualne umetnosti in umetnostnega sistema v zadnjem stoletju in pol, zlasti njuni vlogi v družbi.
Sodelujoče avtorice in avtor: Marija Đorđević, Sanja Horvatinčić, Heike Karge, Ljiljana Kolešnik, Vladimir Kulić, Bojana Pejić, Sabina Tanović in Beti Žerovc.
Samo v angleškem jeziku.
ISBN: 9783948212605
Založbi: Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo (Ljubljana) in Archive Books (Berlin)
Cena: 30,00 €
Javni spomeniki v slovenskem kiparstvu prve polovice 20. stoletja
Špelca Čopič
Slovensko spomeniško kiparstvo je izšlo iz novega spoznanja zgodovinske pogojenosti naroda kot zavestne skupnosti, ki jo notranje povezujejo in navzven predstavljajo velika dejanja posameznikov in dogajanja, v katerih so množice spreminjale pogoje svojega življenja. Postavljanje spomenikov je proces, ki so ga preživljali »starejši« evropski narodi v 19. stoletju in prej. Slovenci so imeli v tem programu originalno preteklost, svoje velike može in njihova dejanja, modele za njihovo spomeniško izoblikovanje pa so jim ponujale bližnja umetnostna središča. Kiparska in arhitektonska spomeniška umetnost se je iz skromnih začetkov razširila tudi pri nas do skoraj neverjetnega obsega, ki ga je dosegla v spomenikih narodnoosvobodilnega boja.
O avtorici:
Dr. Špelca Čopič (1922 – 2014) umetnostna zgodovinarka, častna članica Slovenskega umetnostnozgodovinskega društva (SUZD) in prva dobitnica Nagrade Izidorja Cankarja za življenjsko delo, ki je v svoji bogati karieri večkrat sodelovala tudi z Moderno galerijo v Ljubljani. Po študiju umetnostne zgodovine na ljubljanski univerzi, je svoje znanje izpopolnjevala na Université de Paris. V svoji službeni karieri je bila sprva kustosinja v Narodni galeriji, nato pa dolgoletna profesorica umetnostne zgodovine na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost.
Samo v slovenskem jeziku.
ISBN: 9789612060244
Založba: Moderna Galerija Ljubljana
Cena: 12,00 €