MG+MSUM | IN MEMORIAM | Miki Muster (1925–2018)

Sporočamo, da je v triindevetdesetem letu umrl Miki Muster, pionir slovenskega stripa in eden najuspešnejših avtorjev stripa in risanega filma pri nas. Deloval je kot animator, ilustrator, stripar, kipar, novinar in filmski režiser. Njegovi najbolj znani stripovski junaki so Zvitorepec, Trdonja in Lakotnik, ki so nastopili v kar 43 epizodah. Čeprav je končal študij kiparstva na Akademiji v Ljubljani, ga je bolj zanimala risba. Ta je z leti dozorevala in se spreminjala, karakter njegovih junakov se je oblikoval in dobival nove poteze. Dogodivščine svojih stripovskih junakov je v letih med 1952 in 1973 objavljal v Slovenskem poročevalcu, kjer je bil zaposlen kot novinar in ilustrator. Pozneje so bile še večkrat ponatisnjene v knjižni obliki. Priznan je kot avtor otroških slikanic Medvedek Neewa, Lupinica, Čebelica Maja, Stezosledec, Snežek, Skozi pustinje in goščavo in številnih drugih. Leta 1973 se je v Münchnu začel ukvarjati z risanim filmom. Znamenita je svetovno znana serija risanih filmov, ki jo je Muster izpeljal po idejah francoskega karikaturista argentinskega rodu Guillerma Mordilla. Ustvaril je tudi nekaj večminutnih risank za otroke. V obdobju od 1967 do 1990 so njegovo ustvarjanje zaznamovali reklamni spoti (reklama Zajčkov Cik-Cak, bonboni Visoki C, Čunga Lunga, Jelovica, Viki krema, Medex, Pomurske mlekarne in Pips). Leta 2014 je prejel odlikovanje srebrni red za zasluge za vrhunsko pionirsko delo na področju slovenskega animiranega filma in stripa. 7. februarja 2015 je prejel Prešernovo nagrado za življenjsko delo.

 

Jeseni leta 2015 smo v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, skupaj s Strip.art.nico Buch in Zavodom Strip art, pripravili retrospektivno razstavo Mikija Mustra, ki je zaznamovala avtorjevo devetdesetletnico. Razstava je pokazala celovito produkcijo obsežnega opusa stripa, slikanic, risank, reklam, karikature in kiparstva, njena izjemna obiskanost pa priča, da so liki Mikija Mustra postali del kolektivne zavesti več generacij slovenske javnosti in tako vizualne dediščine dvajsetega stoletja pri nas.