MG+MSUM

UGLAŠEVANJE #2 | McKenzie Wark, Marko Bauer in Primož Krašovec
Torek, 14. oktobra 2025 | 18:00
#

Misliti antropocen, tehnologijo in kolektivno delo onkraj meja tradicionalne kritične teorije: z delom Molekularno rdeče (izvorno Verso, 2016; prevod Sophia, 2018) McKenzie Wark razvija t. i. tehnološki materializem, ki preusmerja pozornost od analize medijskih vsebin k raziskovanju medijev, znanosti in dela kot temeljnih tehnoloških oblik življenja. Pri tem se navezuje na tradicijo Marxa, Althusserja, Deleuza in Haraway, hkrati pa v svojem delu prepleta zgodovinsko-fikcijske linije od sovjetske do kalifornijske tradicije – od Leninovega tekmeca Aleksandra Bogdanova, preko pisatelja Andreja Platonova, do znanstvenofantastičnega pisatelja Kima Stanleyja Robinsona. Skozi zgodbe imperijev, umetnost, znanost in spekulativno fikcijo Wark razpira vprašanje, kakšno kolektivno delo bi bilo treba razviti, da bi lahko gradili stvarno prihodnost in stvarno utopijo. Namesto visokih teorij zagovarja »nizko teorijo« – misel, ki nastaja iz vsakdanjih praks, tehničnih prebojev, hackov in skupnostnih izkušenj, v katerih se prepletata spekulacija in praksa. Molekularno rdeče je manifest upanja iz ruševin zgodovine ter vabilo k novi poetiki in tehniki vednosti, ki povezuje mišljenje, tehnologijo in življenje.

 

Prevod v slovenski jezik v lokalni prostor prinaša svež miselni pristop, ki s svojo širino, prepletom teorije, znanosti in umetnosti ter izvirnim mišljenjem presega ustaljeni diskurz o teh tematikah. Pogovor z avtorico McKenzie Wark bosta v avditoriju Moderne galerije vodila Marko Bauer, prevajalec knjige, in Primož Krašovec, avtor spremne besede.

 

McKenzie Wark je znana predvsem po seriji knjig sodobne kritične teorije 21. stoletja, med katerimi izstopajo Hekerski manifesto (Maska, 2008), Gamer Theory in Capital is Dead. Pomemben del njenega opusa tvorijo dela, ki prispevajo k alternativni zgodovini marksizma, kot sta Leaving the Twentieth Century in tematizirani Molekularno rdeče. V knjigah General Intellects in Sensoria se posveča sodobni teoriji ter vprašanjem sodelovalne produkcije znanja. Piše tudi v avtoteoretskem slogu – med tovrstna dela sodijo Dispositions, Philosophy for Spiders, Raving ter Love and Money, Sex and Death. Je profesorica medijskih in kulturnih študij na univerzi v New Yorku.

 

Dogodek je del cikla pogovorov Uglaševanje, ki nastaja v sodelovanju med Moderno galerijo in platformo Šum. Uglaševanja so zasnovana kot hibriden format, ki združuje predavanje, okroglo mizo in diskusijo, s ciljem obravnave, refleksije in na novo umeščene kontekstualizacije izbranih fenomenov sodobne umetnosti. Povabljeni govorci in govorke soočijo različne perspektive ter oblikujejo interpretativne predloge na podlagi parametrov ustvarjalnih in teoretskih polj, iz katerih izhajajo.