»Igramo igre in se o njih pogovarjamo, kot se o knjigah pogovarjajo v knjižnih klubih.«
V LJ Games Club-u se najprej dogovorijo za igranje določene igre, nato pa na mesečnih srečanjih o tej igri razpravljajo. Igrajo tiste igre, ki so v odnosu do svojega medija kritične. Med njihovimi doslej izbranimi igrami je mogoče najti nekomercialna dela umetnikov ter majhnih ekip, kritike imperializma in kapitalizma, interaktivno poezijo, kritike iger samih ter dela, ki na unikaten način raziskujejo interaktivnost.
Igre analizirajo tako skozi njihov dizajn kot skozi njihov antropološki pomen. Občasno tudi berejo – manifeste ustvarjalcev ali, denimo, akademske članke, objavljene v revijah študija iger. Igrajo kratke igre (krajše od 2 ur), cenovno dostopne igre in tudi takšne, ki od igralcev_k ne zahtevajo preveč. Ne zanimajo jih komercialni standardi, katerih cilj je zaslužek. Zanimajo jih igre kot medij umetnosti.
Če te zanimajo igre in bi o njih rad_a razpravljal_a, se srečanjem lahko pridružiš vsak drugi torek v mesecu od 18:00 – 20:00 v pritličju Muzeja sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM)!
LJ Games Club #22: Bloodborne PSX
Po poročanju portala Kotaku je bilo leta 2023 med desetimi najbolje ocenjenimi igrami na platformi Metacritic kar devet predelav oziroma rimejkov. Ta trend posodabljanja in ponovnega izdajanja iger je sprožil razprave o ohranjanju digitalnih medijev, o tem, kdaj je predelava sploh upravičena, in kaj – v skrajnih različicah – pravzaprav še predelujemo. Gre za t. i. "problem Tezejevega Skyrima": različic je toliko, da je težko določiti, kaj je sploh še izvirno.
Še toliko bolj presenetljivo je, da ena najbolj cenjenih iger razvijalca FromSoftware, Bloodborne, nikoli ni dočakala posodobitve za sodobnejše sisteme. Vsaka predstavitev lastnika intelektualne lastnine, družbe Sony, znova sproži val špekulacij, da bo končno napovedan rimejk ali vsaj posodobljena izdaja.
Namesto uradne posodobitve pa je razvijalka Lilith Walker leta 2022 na platformi itch.io predstavila Bloodborne PSX – predelavo začetka igre v retro estetiki originalnega PlayStationa. Z nostalgično vizualno podobo in preoblikovanim uvodnim nivojem ter s spremenjeno postavitvijo prostorov in sovražnikov je igra pritegnila številne igralce, saj je uporabnikom PC-jev prvič omogočila izkušnjo Bloodborna, sicer zaklenjenega na PS4, še preden je bila mogoča emulacija. Po odmevni izdaji je Sony zaradi kršitve avtorskih pravic igro odstranil s platforme, zato je danes dostopna le prek arhiviranih kopij.
Na srečanju se boste posvetile_i igri Bloodborne PSX, retro predelavam, vprašanjem intelektualne lastnine in ohranjanju videoiger. Za pripravo na pogovor si prenesite in preizkusite Bloodborne PSX, dostopen na portalu archive.org (https://archive.org/details/bloodborne-psx-demake-v-1.05). Za primerjavo pa v LJ Games Clubu priporočajo, da preigrate izvirni Bloodborne ali si vsaj ogledate uvodni nivo na YouTubu.