Pridružite se nam na projekciji dveh izjemnih filmov, ki izvirata iz palestinske pokrajine, spomina in folklore: A Night We Held Between (Noč, ko sva držala med seboj, 2024) in our songs were ready for all wars come (naše pesmi so bile nared za vse prihajajoče vojne, 2021) v soboto, 7. junija 2025, ob 18.00 v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM.
Po projekciji bo sledil pogovor med umetnico in filmsko ustvarjalko Noor Abed ter kustosinjo Angelino Radaković.
A Night We Held Between (Noč, ko sva držala med seboj, 2024)
16 mm film, 30 min, zvočni
Opis:
Film je zgrajen okoli »Pesmi za borce«, ki so jo našli v zvočnem arhivu centra Popular Art Center v Palestini. Skozi plasti pesmi nam film v labirintu zvokov in prizorov pričara zgodovino kot trajni sedanjik, kot kolektivno dejanje zamišljanja. Posnet je bil na starodavnih lokacijah v Palestini – v jamah, izklesanih luknjah, podzemnih rovih in divjih dolinah –, tako da dežela postane glavni lik. Ko gremo preko prve vidne plasti, se razkrije ogromen skrit svet, podoben tistemu, ki ga poznamo. V vsem filmu se v prizorih prepletajo rituali in pripovedi o skupnosti in odporu v vsakdanje upodobitve družabnega življenja v Palestini, kar daje poudarek vlogi kolektivnega ritmičnega gibanja in potencialnemu vplivu na ustvarjanje in ohranjanje skupnosti, ki ga lahko imajo skupni občutki.
our songs were ready for all wars come (naše pesmi so bile nared za vse prihajajoče vojne, 2021)
super 8 mm film, 20 min, zvočni
Opis:
Film, ki sestoji iz koreografiranih prizorov na osnovi dokumentiranih ljudskih pripovedk iz Palestine, skuša oblikovati novo estetsko zvrst, s katero bi obudili latentne zgodbe o vodnjakih in njihovo povezanost s skupnostnimi rituali, ki se nanašajo na izginjanje, žalovanje in smrt. naše pesmi so bile nared za vse prihajajoče vojne raziskuje kritično stališče »folklore« kot vira védenja in njeno možno povezavo z alternativnimi družbenimi in reprezentacijskimi modeli v Palestini. Kako lahko »folklora« postane skupno emancipacijsko orodje, s katerim je mogoče izpodbijati prevladujoče diskurze, si ponovno prilastiti svojo lastno zgodovino in deželo ter na novo napisati realnost, kot jo poznamo?
Edina pripoved v filmu je pesem, ki jo poje palestinska pevka Maya Khaldi. Njeno besedilo je kolaž različnih ljudskih pripovedk. Umeščene zgodbe, ujete na filmu in v zvoku, so arhivirane in predstavljene ter oblikujejo kontekst, ki raziskuje zmožnost formiranja družbe in priklica spomina, ki je sposoben decentralizirati podobe fiksnosti; spomina, ki je osvobojen spomenikov.
Biografija:
Noor Abed je palestinska umetnica, ki deluje na presečišču performansa in filma ter pri tem združuje »uprizorjeno« in »dokumentarno«. V umetniški praksi preučuje pojme družbenih koreografij in kolektivnih formacij ter išče povezavo med »sinhronijo« in družbenim delovanjem. V letih 2015–16 se je udeležila programa Whitney Independent Study Program v New Yorku, v letih 2016–17 pa programa Home Workspace Program (HWP) na univerzi Ashkal Alwan v Bejrutu. Leta 2019 je bila raziskovalka pri Raw Material Company v Dakarju, leta 2020 pa je z Laro Khaldi soustanovila School of Intrusions, neodvisni izobraževalni kolektiv v Ramali v Palestini. V letih 2021–22 je bila asistentka kustosinje pri Documenta 15 v Kasslu, v letih 2022–24 rezidenčna umetnica na Rijksakademie v Amsterdamu, leta 2022 pa je prejela štipendijo fundacije Han Nefkens/Museu Tàpies za video umetniško produkcijo. Za film A Night We Held Between je prejela prvo nagrado e-flux 2024. Njena knjiga Stars at Midday je oktobra 2024 izšla pri založbi Occasional Papers.
Projekcija odpira filmski cikel Moderne galerije z naslovom Iz živega utripa dežele, ki nas bo popeljal preko vode, mita, rituala in odpora, ki jih tkejo vizije filmskih ustvarjalk z Bližnjega vzhoda. Kustosinja Angelina Radaković (The Mosaic Rooms, London)
Cikel je del novega programa Moderne galerije Modeli sobivanja.