MG+MSUM

Vedno na voljo – otvoritveni program
27. oktober 2023, od 14:30
#
#
#
#

14.30–16.00Kaj združuje Kojamo in de Beauvoir?
delavnica za mladostnike_ce z umetnico Mirjano Batinić, avditorij MG+

 

Delavnica, ki jo vodi umetnica Mirjana Batinić se osredotoča na dve zgodovinski ženski osebnosti, japonsko amatersko astronomko Hisako Kojama in francosko filozofinjo Simone de Beauvoir, ki ju bodo udeleženke_ci delavnice spoznal_i skozi dva kratka filma: The woman who stared at the sun, Alexa Gendlerja in The meaning of life according to Simone de Beauvoir-  Iseult Gillespie, režiserke Sarah Saidan. Po pogovoru in skupnem razmišljanju bodov mešani tehniki upodobile_i njuno življenje in delo.
Število mest je omejeno. Obvezne prijave na izobrazevanje@mg-lj.si.

 

Mirjana Batinić (1977, Split) se ukvarja s postmedijsko umetnostjo, teorijo in filozofijo umetnosti. Ustvarja interaktivne instalacije ter zvočna in video dela.

 

18.00 – pogovor z umetnicama Andreo Knezović in Mirjano Batinić, vodi Kristjan Sedej, avditorij MG

Pogovor z Andreo Knezović in Mirjano Batinić, je namenjen razmišljanju o feminističnih praksah in teorijah, ki vplivajo na prakso obeh umetnic, poudarek pa bo tudi na pomenu osebnega za razvoj teorije in prakse ter pojav avtoteoretičnih prijemov v sodobni umetnosti. Pogovor bo skušal ponuditi premislek o razmerju med teorijo in prakso v sodobni feministični umetnosti, umetnici pa bosta podrobneje predstavili tudi svoja novejša dela, ki so vključena na razstavo.
Pogovor bo potekal v angleščini.

 

20.00 – odprtje razstave: razstavo bo odprla ministrica za kulturo Republike Slovenije dr. Asta Vrečko

                nastop ženskega pevskega zbora Kombinat

 

21.00 – performans Tatiane Kocmur The Following Body, kletni prostori MG

Performans The Following Body je Tatiana Kocmur prvič zasnovala na raziskovanju problema spolnega nasilja in neizrekljivosti bolečine, ki jo ta povzroča. V raziskavi je umetnica preučevala nezmožnost izrekanja notranje bolečine ter težavnosti notranjega konflikta, ki ga doživljajo žrtve; vizualna artikulacija teh občutenj prikazuje neartikuliran organizem, ki se prepleta in pregiba ob spremljavi (ne)prijetnih zvokov. Zvočna spremljava, živa kompozicija, zbrana na podlagi pogovorov umetnice s posameznicami_ki, ki so v mladosti doživele_i spolno zlorabo, potencira zavest o nedostopnosti artikulacije. Te posameznice_ke omejuje opomin na to, česar ni bilo mogoče izreči, obenem pa druge psihološke okoliščine, kot sta posttravmatska stresna motnja in strah, omejujejo izrekanje o travmatičnem doživetju. V presečišču teh kompleksnih notranjih in zunanjih konfliktov umetnica izvaja partituro abjektnega telesa in raziskuje razsežnosti (odsotnosti) govora o spolnem nasilju.


Tatiana Kocmur (1992, Buenos Aires) je vizualna umetnica, ki živi in dela v Sloveniji. Po zaključku dodiplomskega in magistrskega študija slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani se je v svoji praksi preusmerila k prehodu med likovno in performativno umetnostjo. Z naslonom na tradicijo body arta in uporabe lastnega telesa umetnica ustvarja žive slike oz. telesne instalacije. Svoje delo je predstavila tako v Sloveniji kot v tujini (Nemčija, Romunija, Severna Makedonija itd.). Poleg umetnostnega udejstvovanja deluje tudi v polju produkcije sodobne umetnosti.