45. mednarodni kolokvij
Družbena koreografija
sodelovanju z Zavodom Maska in Moderno galerijo Ljubljana
Organizira: Slovensko društvo za estetiko
Lokacija: Moderna galerija, Cankarjeva 15, Ljubljana, Slovenija
Datum: 10. november 2017
Program: Slovensko društvo za estetiko
Dogodek poteka ob izidu slovenskega prevoda knjige Družbena koreografija: ideologija kot performans v plesu in vsakdanjem gibanju Andrewa Hewitta in v sodelovanju s seminarjem scenskih umetnosti Zavoda Maska.
Delo Andrewa Hewitta, Družbena koreografija kot performans v plesu in vsakdanjem gibanju (Ljubljana: Maska, 2017) je interveniralo v polje plesnih študijev in študijev performansa ter ga s svojo izvirno kombinacijo materialistične teorije ideologije s svežim pogledom na ključna poglavja iz zgodovine plesa tudi transformiralo. Hewitt vztraja, da ne smemo opustiti specifične razlike med plesom kot estetsko prakso in neestetskimi, vsakodnevnimi rituali in gibalnimi praksami. Kljub temu je osrednjo poanto njegovega dela mogoče povzeti kot zamisel, da je mogoče z izrazom koreografija – še zlasti, če ga razumemo kot telesno vajo, kot artikulacijo in razporeditev teles – opisati tudi potrebe, ki jih ima industrijski način produkcije po učinkoviti in kompleksni kompoziciji gibanja človeških telese: koreografija tekočega traka. Hewittovo delo je dragoceno tudi zaradi kritične opredelitve do sodobne pretirane rabe in napačne rabe pojma performativnosti. Hewitt se za začetek vrne k pojmovanju, kakor ga je opredelila Judith Butler v zdaj že klasičnem delu Težave s spolom (Ljubljana: ŠKUC, 2001), v nadaljevanju pa, kakor nakaže že v podnaslovu knjige, z navezavo na teorijo ideologije, kakrno najdemo denimo v delu Slavoja Žižka. Po nekaj več kot desetletju plodne in produktivne uporabe zamisli o družbeni koreografiji v več poljih, od kulturnih študij do študij uprizoritvenih umetnosti ter do področij politične in socialne filozofije, je napočil čas, da ta pojem ponovno kritično ovrednotimo.
Program simpozija
09.45–10.00 Polona Tratnik, uvodni nagovor predsednice Slovenskega društva za estetiko
10.00–11.30 Bojana Kunst, Družbena koreografija in gledališke institucije: Primer Volksbühne v Berlinu;
povezuje: Gregor Moder
11.30–12.30 Kaja Kraner, Družbena koreografija skozi estetsko vzgojo Gregor Moder, Ideologija in padec. Hewitt in
Althusser; povezuje: Lev Kreft
12.30–14.00 odmor za kosilo
14.00–15.00 Jan Simončič, Raj ali pekel? Lev Kreft, Marxova družbena koreografija – ponovitev, 30 let pozneje;
povezuje: Polona Tratnik
15.00–16.00 Andreja Kopač, Phÿsis kot udejanjanje (z)možnega (?) Alja Lobnik, (Družbena) koreografija kot procedura;
povezuje: Svebor Sečak
16.00–16.30 odmor
16.30–18.00 Nina Cvar, Rasializirani asemblaži: premeščanje družbene koreografije in žanr človeka; Marina Gržinić, Upor proti nekropolitiki: obrat; Jovita Pristovšek: Globalna mreža teles; povezuje: Gregor Moder
Organizacijski odbor: Gregor Moder, Polona Tratnik
Programski odbor: Polona Tratnik (SDE in AMEU-ISH), Gregor Moder, Janez Janša (Maska), Lev Kreft (Slovensko društvo za estetiko), Bojana Kunst (Univerza Giessen), Svebor Sečak (Hrvaško narodno gledališče Zagreb in AMEU Akademija za ples).