MG+MSUM

GIBLJIVA SKULPTURA V ČASU | Mateja Bučar: ON(THE)LINE
08. marec 2017 — 09. marec 2017
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Otvoritev 8. bienale slovenske sodobne plesne umetnosti GIBANICA: sreda, 8. marec 2017, ob 19.00 uri

Muzej sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM, Maistrova 3

 

Performans: Sreda, 8. marec 2017, od 16.00 –19.00 in četrtek, 9. marec 2017, od 16.00 –18.00

Vstop prost! Kadarkoli v času trajanja dogodka.

Muzej sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM, Maistrova 3

 

GIBLJIVA SKULPTURA V ČASU

Domnevamo lahko, da vsaka linija ve, kako je nastala. Da linija lahko nastane, je neobhodno potrebna  neka vnaprejšnja razmejitev, fizična ali mentalna. A večina  najvišjih, »božanskih« razmejitev, je že davno izčrpana. Ostanejo nam bolj navadne, a nadvse vznemirljive razmejitve, podobne tistim, ki potegnejo črto čez sredino nosu ali preko obraza … Nikoli zares ne vemo, ali začetek linije pomeni nadaljevanje neke prejšnje ali pričetek nove. Linije, ki so pravzaprav arabeske kaotičnih zarez nekih daljnih in prvinskih površin, ne najdemo povsod, vsekakor ne v vseh svetovih in prostorih. Kadar povlečemo linijo, smo takoj prisiljeni v oblikovanje argumentov in stališč ali celo v konflikt. Linija obljublja popotovanje naravnost v sredino prostora in sveta, vprašanje pa je, ali to obljubo vedno tudi drži … In vsaka linija, ki jo povlečemo, je lahko tista, ki bo začrtala končanje sveta.

 

Ideja: Mateja Bučar
Soustvarjalci (prostor, gib, zvok, ples): Vadim Fishkin, Maja Kalafatić, Katja Legin, Evin Hadžialjević, Borut Savski

Produkcija: Društvo umetnikov Slovenije (DUM)

Koprodukcija: Cankarjev dom, MG + MSUM
Producentka: Sanja Kuveljić

Zahvala: Profesor Dejan Križaj (Fakultete za elektrotehniko v Ljubljani), Aleša Valič & zavod ZET.

Podpora: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo

 

___________________________

Mateja Bučar že petindvajset let neprekinjeno deluje kot neodvisna koreografinja na slovenski sodobnoplesni sceni. Ko je njeno profesionalno baletno izhodišče trčilo s konceptualnimi in formalnimi možnostmi sodobnega plesa, s katerim se je srečala v tujini in v Plesnem Teatru Ljubljana, je iz plesalke prerasla v koreografinjo. Od takrat nas redno preseneča s samosvojimi, konceptualno in vizualno izčiščenimi uprostorjenji plešočih teles. Telesa v koreografijah Mateje Bučar niso samozadostna v avtonomnem plesnem izrazu, ampak so v dejavnem razmerju s scenografskimi objekti, bodisi fizičnimi bodisi projiciranimi, katerih avtor je navadno njen tako umetniški kot življenjski sopotnik Vadim Fiškin. Tehnologija in scenografija nista nikoli sami sebi namen, ampak sta tesno prepleteni s premišljeno koreografijo, ki ji uspe telo shematizirati tako, da skozi golo formo spregovori kar najbolj obče. 

 

 

 

 

GIBANICA 2017
8. bienale slovenske sodobne plesne umetnosti
 

Ljubljana, 8. do 11. marec 2017


Ljubljana bo z 8. Gibanico med 8. in 11. marcem 2017 ponovno epicenter sodobne slovenske plesne ustvarjalnosti.

 

Gibanica ponuja nabor najboljših sodobnoplesnih izdelkov domačih producentov in velja za najpomembnejšo sodobnoplesno platformo pri nas. Gre za mešanico nacionalnega plesnega festivala, kjer ima domača javnost možnost pridobiti pregled nad kvaliteto dvoletne plesne ustvarjalnosti, umetniki pa reflektirati kvaliteto domače plesne ustvarjalnosti, in platforme, na kateri se domačim in tujim gostom festivala ponudi v premislek umetnost, ki bi jo utegnili uvrstiti v svoje različne umetniške programe.


Tokratno mednarodno selektrosko ekipo sestavljajo: Eddie Nixon (The Place, London), Angela Glechner (Szene, Salzburg) in Suzana Koncut (Ljubljana).

Med 44 prispelimi prijavami je komisija izbrala devet predstav, ki se bodo potegovale za nagrado po izboru strokovne žirije in po izboru občinstva.

Zgoščen prikaz plesne ustvarjalnosti na Slovenskem, ki ga ponuja Gibanica, bo tudi tokrat dragocena informacija tako za vabljene tuje selektorje kot za domače občinstvo.

 

Več na: GIBANICA