MG+MSUM

NSK od Kapitala do kapitala | Lepa umetnost zrcaljenja, 2013
02. julij 2015 | 18:00
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Poslušanje obsodbe, 1987  foto: Tone Stojko, hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije

Slovenska premiera dokumentarnega filma z naslovom Lepa umetnost zrcaljenja v četrtek, 2. 7. 2015, ob 18. uri. Po projekciji bo pogovor z avtorjema filma  Corinne Enquist in Tomo Bačićem, člani Novega kolektivizma in  Jožefom Školčem. Pogovor bo vodil  Blaž Vurnik.

V soboto, 28. februarja 1987 je beograjska Politika objavila članek z naslovom »Podvala na plakatu«. Javnosti je razkrila likovno predlogo osnutka plakata za Dan mladosti, ki ga je pripravil Studio Novi kolektivizem (Studio NK) in ki ga je izbrala žirija skupaj s štafetno palico kot celostno idejno rešitev projekta štafete mladosti. Tistega leta je bila namreč Zveza socialistične mladine Slovenije (ZSMS) zadolžena za izvedbo tega že tedaj nekoliko preživetega in problematiziranega vsejugoslovanskega dogodka. Retrogardistična predelava totalitarne likovne podobe v zrcalo bratstva in enotnosti je prišla na dan šele po odkritju, da si je Studio NK motiv sposodil pri nemškem umetniku Richardu Kleinu iz tridesetih let 20. stoletja. Šlo je torej za predelavo podobe, ustvarjene v ideološkem in propagandnem stroju nacistične Nemčije. Tako je nastala plakatna afera. V naslednjih dneh in tednih je bila novica o predelanem plakatu ena od najbolj vročih vsejugoslovanskih tem.

Plakatna afera temeljev socialističnega samoupravljanja ter bratstva in enotnosti jugoslovanskih narodov in narodnosti ni nevarno zamajala. Je pa v teh temeljih napravila nekoliko razpok. Čas, v katerem se je afera relativno hitro odvila, je bil že tako prepreden s specifičnimi, bolj ali manj konfliktnimi odnosi med Slovenijo in federacijo, med slovensko mladinsko organizacijo na eni ter drugimi družbenopolitičnimi organizacijami na drugi strani, med nastajajočo civilno družbo in oblastjo ter drugimi kombinacijami.

Lepa umetnost zrcaljenja je dokumentarni film, ki je nastal v produkciji D’Art, svojo premiero pa je doživel v Zagrebu letos spomladi. Avtorja filma, ki se je ob nastanku leta 1913 uvrstil v IDFA Amsterdam sta Corinne Enquist in Toma Bačić.  Pogovor  bo vodil Blaž Vurnik, zgodovinar in kustos v Mestnem muzeju Ljubljana.


Več o avtorjih in napoved filma na povezavi.


Razstava je del petletnega programa Rabe umetnosti – dediščina let 1848 in 1989, ki ga vodi konfederacija muzejev Internacionala. Podpirajo jo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Program Kultura Evropske unije in Foundation for Arts Initiatives. Publikacijo, ki spremlja razstavo, podpirata Kontakt, zbirka Erste Group in Fundacija ERSTE, njen soizdajatelj in distributer pa je MIT Press.