MG+MSUM

NSK od Kapitala do kapitala | NSK in civilna družba osemdesetih let
27. maj 2015 | 18:00
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

IRWIN, Back to the USA, 1984, Galerija ŠKUCLjubljana. Foto: Barbara Borčić

 

Pri okrogli mizi so sodelovali: Zemira Alajbegović PečovnikBarbara BorčićNeven KordaMarko KovačičDušan Mandič; pogovor moderira Sezgin Boynik.

 

Uradna spletna stran ob razstavi NSK od Kapitala do kapitala.


Razprave o civilni družbi v Sloveniji v osemdesetih letih minulega stoletja so obravnavale mnogo tem, od nacionalizma, neodvisnosti, demokracije do represije. Poleg teh normativnih diskurzov sta se v tistem desetletju pojavila tudi punk in alternativna scena, ki sta s seboj prinesla mnogo različnih teoretskih del in novih oblik umetniškega izraza.
Na okrogli mizi bomo govorili o osemdesetih letih minulega stoletja na osnovi protislovij in napetosti, ki so se tedaj pojavljala z bližanjem k nacionalistični rekapitulaciji po eni strani (kar lahko vidimo v Novi reviji) in po drugi z alternativno definicijo civilne družbe. Ta alternativni pogled na civilno družbo bomo skušali razjasniti tako, da bomo najprej razpravljali o vlogah punk in hard-core gibanj. Retrospektivno bomo skušali razumeti radikalne prelome, ki sta ju vpeljala na alternativno sceno v Sloveniji. 


Druga tema razprave je vloga historično-materialističnih in psihoanalitičnih teorij ter vpliv slovenskih althusserjevsko-lacanovskih teorij na alternativno gibanje. Tovrstna teoretska dela so vpeljala močno kritiko normativnega in meščanskega razumevanja ideologije, kar je še posebno pomembno za razumevanje preobrazbe konceptov kot demokracija in svoboda, ki sta bila ključna v razpravah o pomenu civilne družbe. Moje izhodišče je, da so se definicije in izražanja demokracije in svobode bistveno razlikovali v alternativnih in normativnih pristopih k civilni družbi. S.B.


Sezgin Boynik (1977) živi in dela v Helsinkih. Doktoriral je na Oddelku za družboslovje Univerze Jyväskylä s tezo »Towards a Theory of Political: Art Cultural Politics of 'Black Wave' Film in Yugoslavia, 1963-1972«. Objavljal je dela o punku, odnosu med estetiko in politiko, kulturnem nacionalizmu, gibanju Situacionistična internacionala in jugoslovanskem filmu. Bil je sourednik zbornika Nationalism and Contemporary Art (z Minno L. Henriksson, Rhizoma & EXIT, Priština, 2007) in s Tolgo Guldalli soavtor knjige An Interrupted History of Punk and Underground Resources in Turkey 1978-1999 (BAS, Istanbul, 2008). Poleg publicistične dejavnosti Boynik dela tudi kot konceptualni umetnik, med njegovimi instalacijami je npr. On Lenin: Atlases, Herbariums and Rituals (Anders Bergman Galleri, Helsinki, 2012).

 

Več o razstavi NSK od Kapitala do kapitala si lahko preberete na povezavi ali spletni strani ob razstavi NSK od Kapitala do kapitala.


Razstava je del petletnega programa Rabe umetnosti – dediščina let 1848 in 1989, ki ga vodi konfederacija muzejev Internacionala. Podpirajo jo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Program Kultura Evropske unije in Foundation for Arts Initiatives. Publikacijo, ki spremlja razstavo, podpirata Kontakt, zbirka Erste Group in Fundacija ERSTE, njen soizdajatelj in distributer pa je MIT Press.

 
Priporočamo