MG+MSUM

Katarina Zdjelar, Moje življenje (Malaika), 2012

Katarina Zdjelar

Moje življenje (Malaika)

Single channel HD, video 5’37, 2012

Z dovoljenjem umetnice 

 

Moje življenje (Malaika) (2012) prikazuje Ganski državni simfonični orkester, posnet v Narodnem gledališču v Akri. Glasbeniki igrajo »Malaiko«, izvorno veselo in spodbudno postkolonialno skladbo, ki je zaslovela v izvedbah glasbenih zvezd, kot so Miriam Makeba, Harry Belafonte in Boney M., ter številnih drugih izvajalcev. Ganski državni simfonični orkester je bil ustanovljen v poznih petdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je Gana pod vodstvom Kwameja Nkrumaha postala neodvisna od Združenega kraljestva. Nkrumahova vlada je vpeljala nove kulturne strukture, da bi oblikovala in okrepila narodno zavest in izpeljala prehod iz kolonialne vladavine v neodvisnost.

 

David Markus v besedilu »Sounding the Social« (Zvok socialnega) opisuje tudi to delo: »Glasbene predstave v video delih Katarine Zdjelar so pogosto alegorije širših družbenih in političnih realnosti. V delu Moje življenje (Malaika) I, 2012, vidimo z vseh vetrov zbrane člane Ganskega državnega simfoničnega orkestra, ki vadijo 'Malaiko' (…). Kamera se zadržuje na opraskanih, obtolčenih in razbarvanih glasbilih ansambla, ki mu očitno primanjkuje finančnih sredstev, ter sledi počasnim, skoraj brezvoljnim gibom, ki pričajo o splošni preutrujenosti glasbenikov, posledici njihovega siceršnjega vsakdana fizičnih delavcev. Vzdušje vsesplošne izmučenosti preveva tudi samo glasbo; skladba se opoteka, niti povsem v pravem tempu niti povsem v pravem tonovskem načinu. Evropska orkestralna glasba, ki so jo v Gano pripeljali Britanci, se ne sklada z bogato lokalno glasbeno tradicijo. Obremenjeni tako z nacionalnim ponosom kot s kolonialno dediščino so glasbeni izvajalci v videu Katarine Zdjelar – na koncu videa eden sede zakinka – arbitri hibridne kulturne zvrsti, katere vitalnost se zdi v tem kontekstu izčrpana.«

 

Odlomek iz: David Markus, »Sounding the Social«, Art in America, september 2013, str. 111, 113.