MG+MSUM

Dan Acostioaei: Morja pod puščavami, 2016–2017

Dan Acostioaei 

Morja pod puščavami

video instalacija; HD, barvni, zvočni, 9’53”, 2016–2017

© Dan Acostioaei

 

Z večplastno pripovedjo, v kateri so drug na drugega naloženi osebno spomini in geopolitične analize, podaja fotografska in video instalacija Mări sub pustiuri (Morja pod puščavami) artikulacijo afektivnega védenja v odnosu do dediščine socializma. Osebne in politične vezi se prepletajo pred zgoščenim kulturnim in ideološkim ozadjem, v katerem so združene različne časovnosti. Izhodišče dela predstavljajo dokumenti, podobe in materialne sledi, ki jih je za seboj pustil moj oče, ko je bil kot gradbeni inženir poslan na delo v Sirijo med letoma 1975 in 1978 ter v Irak med letoma 1981 in 1983. Obenem delo preučuje socialistično trgovanje z bližnjevzhodnimi državami v času Ceaușescujevega režima in ga analizira kot alternativo sodobnim odnosom med vzhodom in zahodom. Podobe implicitno, tudi s kontrastom, obujajo spomin na migracijo delovne sile na zahod po letu 1989 in na nedavni val sirskih beguncev, iščočih azil v Evropi.

 

Gledalec lahko iz danih fragmentov, ki obsegajo predvsem osebne zgodovine, dopisovanja, zemljevide, turistične fotografije in neosebne fotografske materiale, kot so razglednice, skuša sestaviti možno politično in osebno pripoved.

 

Film, ki spremlja instalacijo, se začne z odlomkom iz zgodbe »Mări sub pustiuri« (Morja pod puščavami) Dumitruja Raduja Popescuja:

 

»Zaman ji je poskušal razložiti, da je Sahara območje, ki so ga ljudje le začasno zapustili, da nobena puščava ni resnična puščava, da voda obstaja povsod na zemlji, tako kot življenje, in da je nihče ne more vse porabiti. Sahara je bila nekoč iz neznanega razloga opustošena in je ostala opustela. A voda je vseeno tam, nekje je celo prebral, da so pod puščavami ogromna morja. Človek jih mora edinole premakniti, da spravi ta zaklad na površje …«