Mito Gegič
4_35 AM
2015, akril, samolepilni trak na platnu, 180 x 165 cm
Motivno območje svojega slikarstva je zamejil z lovskimi prizori, ki jih najde na spletu in jih v svojevrstni realistično-lepljeni tehniki formulira kot samostojne slikarske motive ter s tem zavzame jasno kritično držo do nasilja nad živalmi in domačijske normalizacije lova kot lokalno-nacionalnega fenomena. Njegovo slikarstvo definirajo šokantno soočenje z nasilnimi, tudi sadističnimi podobami trpinčenih živali, v glavnem srnjadi, njihovo distancirano beleženje (navadno jih posnamejo avtomatske lovske kamere, nameščene na loviščih) ter nato slikarjeva natančna in zamudna slikarska »izdelava« slike s samolepilnimi trakovi, ki patološki prizor živalskega trpljenja transformira v estetiziran umetniški objekt. S tem obratom Mito Gegič slikarstvo (ali umetnost) razkrije kot možno orodje estetizacije patološkega nasilja, njegovo kritično formulacijo pa kot edinega možnega sodobnega dediča klasičnega slikarskega žanra tihožitij z mrtvimi živalmi.
Mito Gegič (rojen leta 1982, Ljubljana) je leta 2006 sodeloval v CEEPUS izmenjavi na Akademiji likovnih umjetnosti v Zagrebu. Diplomiral je leta 2008, področje slikarstva, na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (UL). Trenutno zaključuje magistrski študij slikarstva. Živi in dela v Škofji Loki in na Ptuju. Splet: https://mitogegic.carbonmade.com/