MG+MSUM

Anton Vidokle, Nesmrtnost in oživljenje za vse!, 2017
#
#
#
#

Anton Vidokle

Nesmrtnost in oživljenje za vse!
HD video, barvni zvočni video, 34' 17'', 2017

v ruščini z angleškimi podnapisi

fotografija iz videa z dovoljenjem umetnika

 

Dandanes je ruska filozofija, poznana kot kozmizem, večinoma padla v pozabo. Njene utopične premise, ki so združevale zahodnjaško razsvetljenstvo in vzhodnjaško filozofijo, ruske pravoslavne običaje in marksizem, so navdihovale mnoge ključne sovjetske mislece, dokler niso postali žrtve stalinističnega zatiranja. V tridelnem filmskem projektu umetnik Anton Vidokle raziskuje vpliv kozmizma na dvajseto stoletje in njegovo relevantnost za današnji čas. V prvem delu (To je kozmos, 2014) se vrača k temeljem kozmistične misli. Drugi del (Komunistično revolucijo je povzročilo Sonce, 2015) raziskuje povezave med kozmologijo in politiko, tretji del (Nesmrtnost in oživljenje za vse!, 2017) pa ponovno postavlja muzej kot mesto oživljenja oziroma vstajenja od mrtvih, kar je bila osrednja ideja kozmizma.

 

Vidokle združuje esejistiko, dokumentarni film in performans s citati iz besedil utemeljitelja kozmizma Nikolaja Fedorova in drugih filozofov ter pesnikov. S kamero potuje po ostankih sovjetske umetnosti, arhitekture in gradbeništva ter išče sledove kozmističnih vplivov vse od step Kazahstana do moskovskih muzejev. Podobe, ki jih je težko pozabiti, spremlja glasba Johna Calea in Éliane Radigue ter priklicuje hrepenenje po povezanosti, družbeni enakosti, snovni preobrazbi in nesmrtnosti, ki so bili v jedru kozmistične misli.

 

Nesmrtnost in oživljenje za vse! (2017), zadnje poglavje trilogije, je meditacija o muzeju kot mestu oživljenja oziroma vstajenja od mrtvih – kar je bila osrednja misel mnogih kozmističnih mislecev, znanstvenikov in avantgardnih umetnikov. Ta del je bil posnet v Državni galeriji Tretjakov, Moskovskem zoološkem muzeju, Leninovi knjižnici in v Muzeju revolucije, proučuje pa muzeološke in arhivarske tehnike zbiranja, restavriranja in konserviranja kot načina za snovno obnovitev življenja, kot to opisuje Nikolaj Fedorov v eseju iz osemdesetih let devetnajstega stoletja. Film spremlja nastopajoče (med katerimi so današnji privrženci Fedorova, več igralcev, umetnikov in faraonski pes), ko igrivo uprizorijo oživljenje mumije in podrobno proučujejo Malevičev Črni kvadrat, Rodčenkove prostorske strukture, nagačene živali, artefakte ruske revolucije, okostnjake in izložbene lutke v prizorih, ki spominjajo na žive slike, ter ustvari sodobno vizualizacijo za poezijo, ki je implicitna v pisanju Fedorova.

 

 

____________________

Anton Vidokle je umetnik in urednik spletne revije e-flux journal. Rodil se je v Moskvi, zdaj pa živi v New Yorku in Berlinu. Njegovo delo je doživelo veliko mednarodnih predstavitev, med drugim na Documenti 13 in 56. beneškem bienalu. Njegovi filmi so bili predstavljeni na trienalu Bergen Assembly, Šanghajskem bienalu, 65. in 66. mednarodnem filmskem festivalu Berlinale, na Forum Expanded, Gwangjujskem bienalu, v Centru Pompidou, v Tate Modern, v Muzeju Garage, na Istanbulskem bienalu, v Haus der Kulturen der Welt in drugje.