Sanja Iveković
1949, Zagreb, Jugoslavija; živi v Zagrebu, Hrvaška
Trikotnik, 1979
fotografije performansa
Že od vsega začetka svoje umetniške kariere se Sanja Iveković ukvarja s fotografijo in videom. Veliko njenih del se osredotoča na družbeni položaj žensk, posebej na strategije predstavljanja ženske in njene vloge v družbi.
Na fotografijah vidimo akcijo, ki jo je Sanja Iveković izvedla na balkonu svojega stanovanja v Zagrebu na dan, ko je mesto obiskal Tito. Upodobitev ženske na balkonu ima v zahodnem slikarstvu dolgo zgodovino in govori o zunanjem in notranjem prostoru. Ženske so omejene na dom. Z balkona lahko opazujejo, kaj se dogaja zunaj, a so pri tem tudi same opazovane. Posredno to delo govori o konceptu javnega prostora, o geopolitični situaciji v tistem času in o sodelovanju v političnem življenju. Akcijo lahko razumemo tudi kot obliko državljanske nepokorščine. Zajela je tri osebe: človeka na strehi hotela na drugi strani ceste, miličnika na ulici pod umetničinim blokom in umetnico na balkonu.