MG+MSUM

BIO - Bienale industrijskega oblikovanja
#

11. BIO, Cankarjev dom in Likovno razstavišče Rihard Jakopič, Ljubljana, 29. september – 19. oktober 1986, foto: BIO arhiv, Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Ljubljana

 

Industrijsko in grafično oblikovanje je ob spremenjenih gospodarskih razmerah postajalo vse močnejša razstavna vsebina. Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) in Arhitekturni muzej Ljubljana sta prirejala razstave v raznih razstaviščih, v lastnih prostorih na Igriški ulici v Ljubljani pa je od začetka osemdesetih let deloval tudi Informacijsko-dokumentacijski center za oblikovanje (IDCO), ustanovljen pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS). Ključni oblikovalski dogodek je še vedno ostajal BIO, ki je kot dvoletna primerjalna mednarodna razstava deloval že od leta 1964. V osemdesetih letih je odseval specifične pogoje desetletja – vse močnejše organizacijske, denarne in vsebinske zaplete same prireditve, obenem pa spremenjene gospodarske razmere, ki so zahtevale kompleksnejšo politiko oglaševanja in težnjo po nadaljnji rasti trga. Potreba po drugačnem delovanju na tržišču je industrijo usmerila v uporabo oblikovanja na različne načine; vlagala je v novo oblikovane proizvode in v kompleksnejši razvoj lastnih blagovnih znamk. Vodilna gospodarska podjetja, ki so imela pomembno pokroviteljsko vlogo tudi na področju umetnosti, na primer Mura, Iskra, Stol ali Paloma, so vlagala tako v nove proizvode kot v osveženo grafično podobo in razširjene oglaševalske prijeme. Slednje so uporabljale tudi druge družbene manifestacije, tako kulturne institucije kot pomembnejši politični dogodki, s celostnim oglaševanjem v javnem prostoru. BIO je v začetku osemdesetih let gostoval tudi v novih razstavnih prostorih, v Likovnem razstavišču Rihard Jakopič in preddverju ter sprejemni dvorani Cankarjevega doma.