2005-2015 | Alen Ožbolt: Uči me papir II (Love Letters)
Instalacija iz papirja, 2007
#
#
#

Alen Ožbolt: The Paper Teaches Me II (Love Letters)

Instalacija iz papirja, 2007

 

 

Postavitev UČI TE PAPIR, II. (prva – t.i. javna oz. galerijska - postavitev je bila izvedena v avli na Pedagoški fakulteti, leta 2004) se navezuje na različna starejša dela, ki imajo 'za skupno’ povezovanje in prekrivanje verbalnega in vizualnega, ter njunih menjav. Posebej to velja za pisma, za oblike različnih pisem, poslanih med l. 1996 in l. 2004, po danes že klasični ali skoraj že 'zastareli' obliki pošte. Pisma so zamišljena, oblikovana in interpretirana zelo različno, npr., kot manjkajoče, besedno ali besedilno prazno sporočilo v obliki različnih slepih tiskov in/ali izrezanega papirja; ali kot nagovori, kjer pa je nasprotno poudarjena – sicer nevezana, torej iz besedila izrezana in izolirana - beseda. Beseda pa lahko kljub temu - v drugem primeru pisma - postane zelo osebno besedilo.

 

V vseh različnih primerih pa je skupna in primarna »materialnost forme«. Torej ročna oprijemljivost – materialna neposrednost sporočila in seveda zelo enostavna, danes skoraj že 'primitivna' komunikacijska oblika, po klasični pošti poslanega pisma. Te različne oblike pisem bodo pri novi postavitvi funkcionirale kot osnovni deli mnogo večjih realizacij in postavitev.

 

Papir je bil do današnjih sodobnih komunikacijskih sredstev in medijev, sodobnih posrednikov »besede in slike«, privilegirani nosilcev informacije in je bil v ne tako oddaljeni preteklosti tudi glavni, množični nosilec besede ali slike. Preko te vloge pa je bil tudi glavni nosilec/posrednik učenja, znanja, kulture, omike, politike in tako tudi urejevalec medčloveških želja, odnosov, družbenih zakonov in ekonomije življenja. Tam, kjer kroži papir, navadno ne kroži orožje. Papir nosi vso to veliko breme, a je na nek način v ‘svojem jedru’, v osnovi tako rekoč prazen. Beseda in slika, vizualni in/ali verbalni jezik sta tista, ki se vpisujeta v to praznino in jo zapolnjujeta.

 

Še kratek info o preteklih besedno/vizualnih delih:

V njih se lahko zelo na široko, ali tudi zelo ozko dotikam besede in slike, pišem, prikazujem in raziskujem različne vidike prvega, drugega, obojega in skupnega. Pri vizualnih tekstih me še posebej zanima odnos »slika-beseda-tekst«, relacije in različni odnosi znakom in njegovim pomenom, besede-slike in »tišine besede«, mnogoznačno in protislovno branje, 'anti-branje', 'ne-branje' in blebetanje. Besedno - vizualna dela ČRKE IN BESEDE IN STAVKI, 2001/2003 (660 stekleničk z besedilom), IMP-EXP, 1999/2003 (potiskane kartonske škatle) DARILA/GIFTS, 1998/2000 (mešane tehnike na darilne ali kartonske škatle) in ARTVENTURES&ARTERTAINMENT (DICTIONARY FOR YOUNG ARTISTS) so zadnja v kontekstu obsežnejše serije "vizualnih besed in tekstov" (BESEDA-SLIKA (1988-1989), IGRA BESED (1989-1991), NE, VSSD NE! (1990), BESEDNA VOJNA (1991), NJIHOVI (MRTVI) GLASOVI (1991), ob razstavah in projektih vedno prisotnih "avtorskih besedil ali besed avtorja" in vzporednih "naslovi in pisma" (VABIM TE (1989 in 1991), TI, TEBE, TEBI (1990), RAZREZANO PISMO (1996), PISMO I. (1998), SLEPO PISMO II. (2000), LOVE LETTER (2000), POZDRAVI IZ LJUBLJANE (1997/2002),… so bila predstavljena na razstavi PISMA / LETTERS (2003) v Bežigrajski galeriji in na razstavi UMETNOST PO POŠTI (2004) v prostoru galerije KIBLA.

 

Večina zgodnejših besedil, izjav, tekstov in besedno-vizualnih del je bila zbrana v knjigi z naslovom Beseda slike (1984-1995), ter je bila predstavljena na črno-beli razstavi VSSD v besedi (1997).

 

Produkcija: MMC Kibla

 

______________________________

Alen Ožbolt

Šolanje: Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb in Akademija za likovno umetnost, Ljubljana; gostujoči umetnik (“visiting artists”) na SFAI, San Francisco Art Institute. Med leti 1984-1995 deloval in ustvarjal v umetniški skupini Veš slikar svoj dolg (V.S.S.D.). Od leta 1996 samostojno. Realiziral številne in raznovrstne umetniške projekte in razstave doma in v svetu. Prejel različne štipendije (Fulbright Grant, Institute of International Education, New York; SCCA – Sorosev center sodobne umetnosti, Ljubljana; Umetniška delovna štipendija, MzK Republike Slovenije). “Artis in Residence” programi (StudioProgram ACC Gallerie, Weimar; ArtsLink, CEC International Partners, New York; »Atelje New York«, MzK Republike Slovenije). 2003, nagrada Prešernovega sklada. Objavil več avtorskih ‘vizualnih esejev’, krajših člankov in nekaj daljših teoretskih tekstov o umetnosti, umetniških prostorih in pojavih (umetniški katalogi, revija Mladina, Rival, Eseji, Problemi, M’Ars, Maska, Likovne besede, PlatformaScca, Sobotna priloga Dela). 1996-1997 pripravil, izbral in izdal knjigo umetniških izjav, tekstov in vizualnih tekstov z naslovom »Beseda slike (VSSD v besedi)«, (Zbirka Analecta); 2006 skupaj z Karižem, Čučnikom knjigo umetnika »Ljubezen je bojno polje« (Zbirka Šerpa), 2007 publikacijo »VSSD, 20. let pred tem« (Galerija ŠKUC); 2010 knjigo »Ensembles – prostorski rebusi« / Kamen na nebu (Zavod za kiparstvo); 2014 katalog razstave »Brez naslova/Untitled«.

 

Umetnikova domača stranAlen Ožbolt