MG+MSUM

Geslo: Grafika
07. marec 2014 | 09:00
#
#

Konferenca je del projekta Geslo: Grafika/Password: Printmaking, potujoča razstava in umetniške rezidence, ki ga financira Evropska komisija; projekt se je začel leta 2012 in se bo zaključil aprila 2014.

 

VSTOP PROST.

 

Grafika kot medij je povezana z dolgotrajnimi procesi, ki zahtevajo poznavanje različnih mehaničnih in kemičnih znanj in veščin, pa kljub temu soobstaja z ostalimi oblikami sodobnega umetniškega izražanja. Nemara danes res ni več v središču pozornosti, prej jo lahko označimo za »ogroženo vrsto«, in je kot taka izključena iz večine velikih sodobnih umetniških dogodkov. Vendar, ali to pomeni, da je njena umetniška moč mrtva in da nima vpliva na to, kako vidimo in razmišljamo o stvareh, kar je bistvo umetnosti? To vprašanje je bil razlog, ki je v evropski projekt Password: Printmaking, potujoča razstava in umetniške rezidence (2012-2014) pripeljal k sodelovanju šest evropskih inštitucij, ki se tradicionalno ukvarjajo z raziskovanjem, promocijo, zbiranjem in/ali produkcijo moderne in sodobne grafike in umetniških publikacij.

 

Institucije so izoblikovale projekt, katerega eden najpomembnejših delov so umetniške rezidence, ki so se osredotočale na raziskovanje, produkcijo in kritično misel na področju umetniških publikacij in grafike (v februarju v MGLC gostuje španska umetnica Elia Torrecilla), in potujoča razstava Geslo: Grafika/Password: Printmaking. Razstava predstavlja reproduktibilna umetniška dela umetnikov mlajše in srednje generacije in je nastala kot odgovor na izzive sodobne grafike; svojo pot je začela aprila 2013 v MGLC v Ljubljani in jo bo z odprtjem 7. februarja 2014 ob Grafičnem trienalu v Tallinnu v Estoniji tudi zaključila.
Tretji izjemno pomemben segment evropskega projekta pa je prihajajoča mednarodna konferenca Geslo: Grafika/Password: Printmaking. Soočila bo teoretične in praktične poglede na problematiko sodobne produkcije na področju umetniških publikacij in tiskanih medijev, obravnavala vlogo grafike v sodobni umetnosti in raziskovanje njenih meja ter ocenila pomen velikih mednarodnih grafičnih razstav. Udeležbo na njej so potrdili vodilni strokovnjaki in avtorji s tega področja.

 

 

Več o konferenci

Mednarodna konferenca Geslo: Grafika/Password: Printmaking se bo v prvem delu osredotočila na vlogo grafike v sodobni umetniški praksi.
Paul Coldwell, profesor umetnosti na University of Arts v Londonu, bo predstavil širok spekter dejavnosti od raznih tiskov do grafike, ki jih pokriva sodobna grafična ustvarjalnost. Spregovoril bo tudi o pomenu v preteklosti večkrat spregledane vloge kustosa, specializiranega za grafiko.
Kustos in predsednik združenja Hablar en Arte v Madridu Javier Martín-Jiménez si je za zgled, ki utemeljuje njegovo predavanje o moči podobe znotraj multipliciranega umetniškega dela, izbral slovite grafike Francisca de Goye in jih povezal z dejavnostmi današnje Calcografie Nacional v Madridu, osrednje ustanove za grafiko v Španiji.
Umetniška kritičarka, teoretičarka in kustosinja Poljakinja Marta Anna Raczek-Karcz pa se bo v svoji predstavitvi osredotočila na vpliv digitalnih medijev na sodobno grafiko in poskušala pojasniti, kaj pomeni »digitalna grafika«.

 

V drugem delu bo konferenca »razširila« svoj fokus na raziskovanje meja grafike in pojma grafičnega. V tem delu sodelujejo predavatelji, ki meje grafičnega raziskujejo praktično, torej avtorji in umetniki. Svoje poglede na to vprašanje bodo predstavili:
Nemški umetnik Thomas Kilpper, ki je zgradil mobilno grafično delavnico, s katero lahko gostuje kjerkoli. Nazadnje je gostoval na 30. grafičnem bienalu v Ljubljani, kjer je izdelal svoj veliki lesorez oz. »tlorez«.
Enega najbolj sodobnih pogledov na grafiko - grafiko kot objekt - bo predstavil arhitekt in vodja konzervatorskih projektov Carlos Bayod Lucini, ki prihaja iz delavnice Factum Arte iz Madrida. Delavnica se osredotoča na mediacijo in produkcijo 2D in 3D umetniških del, znana je po svojem zabrisovanju meja, ki razločujejo tehnologije od ročnih spretnosti.
Zadnji v temu delu je Michael Schneider iz Avstrije, ki se v svojem umetniškem delu intenzivno ukvarja z lesorezom, hkrati pa svojo grafično prakso širi z instalacijami, performansi, zvokom. Njegovo stališče je, da je grafika danes medij izbire za vse umetnike.

 

V tretjem, zadnjem in najobsežnejšem delu konference bo govora o pomenu in aktualni vlogi mednarodnih grafičnih razstav - bienalih, trienalih, festivalih. Svoje poglede bodo predstavili Anthony Gardner, predavatelj teorije sodobne umetnosti na Univerzi v Oxfordu; Deborah Cullen, direktorica in glavna kustosinja galerije The Miriam nad Ira D. Wallach Art Gallery na Univerzi Columbia v New Yorku ter kustosinja 30. grafičnega bienala v Ljubljani; Eha Komisarov, kustosinja muzeja Kumu Art v Estoniji; in Nevenka Šivavec, direktorica MGLC.

 

Anthony Gardner bo na podlagi študij posameznih primerov obravnaval teme, ki so ključne za razumevanje pomembnosti bienalov, kot recimo mednarodne razstave v dobi treh svetov, internacionalizem, globalizacija, vpliv politike.
Deborah Cullen bo spregovorila o grafiki kot obliki komunikacije in o grafičnih delavnicah kot o posebnih »kontaktnih točkah«, ki so obstajale nekoč in so danes še vedno potrebne kot točke, kjer se družijo umetniki in poteka skupno izvajanje grafične prakse.
Eha Komisarov izhaja iz teme 16. grafičnega trienala v Talinu, ki skozi obravnavo odnosa med vizualno umetnostjo in pismenostjo ponuja nov pristop k tradicionalnim tehnikam. Njena tema Nepismenost po pismenosti je napeta, umetniki jo razumejo na raznolike načine.
Zadnje predavanje v zadnjem delu konference se nanaša na ljubljanski grafični bienale. Nevenka Šivavec domačo manifestacijo izpostavi kot hegemonijo grafičnega medija in izpostavi nujnost temeljite zgodovinske raziskave bienala ter kontekstualizacijo bienalskega arhiva in zbirke.

 

 

Urnik konference

9.00 - 9.35: Uvod
Uvodni pozdrav, Nevenka Šivavec, direktorica MGLC
Uvodni nagovor in predstavitev programa, Breda Škrjanec, muzejska svetovalka MGLC, vodja projekta Password: Printmaking
Uvod v konferenco, Luiz Camnitzer, umetnik

9.35 - 10.35: Vloga grafike v sodobni umetniški praksi
Paul Coldwell: Vloga grafike znotraj sodobne umetnostne prakse
Javier Martín-Jiménez: Moč podobe: Multiplikacija v španski nastajajoči umetnosti
Marta Anna Raczek-Karcz: Natisni ali pusti, kot je! - Nekaj misli o tem, kaj teorija umetnosti digitalnih medijev pravi o "digitalni grafiki"

10.35 - 11.00: Kava

11.00 - 12.00: Raziskovanje meja grafike in grafičnega
Thomas Kilpper: Grafika v premikanju, Mobilni grafični projekti in delavnice
Carlos Bayod Lucini: Grafika kot objekt
Michael Schneider: Izzivi grafičnega medija

12.00 - 12.15: Kava

12.15 - 13.00: Pogovor in komentarji, moderator Paul Coldwell

13.00 - 15.00: Kosilo

15.00 - 17.00: Zgodovina in prihodnost mednarodnih grafičnih razstav (bienali, trienali, festivali)
Anthony Gardner: Rekonceptualizacija sveta: Razstave svetovne umetnosti v dobi treh svetov
Deborah Cullen: Na kontaktnih točkah: vztrajnost sodelovanja v grafiki
Eha Komisarov: Nepismenost po pismenosti
Nevenka Šivavec: Grafični bienale Ljubljana-hegemonija medija

17.00 -17.15: Kava

17.15 - 18.00: Pogovor in komentarji, moderator Anthony Gardner

 

*

 

Spremljevalni dogodek konference:
V četrtek 6. marca 2014 ob 18.00
bo udeleženec konference Carlos Bayod Lucini predstavil poseben Lucida 3D Scanner kot novo tehnologijo pri uporabi grafike, muzejev in rokovanja s kulturno dediščino. Predstavitev bo potekala v RogLabu, Petkovškovo nabrežje 67 (v neposredni bližini tovarne Rog), v sodelovanju s Second Chance. Vstop prost.

 

 

Organizator konference:
MGLC - Mednarodni grafični likovni center, Grad Tivoli, Pod turnom 3, Ljubljana
Več informacij: mag. Breda Škrjanec, t. 01 2413 805,
breda.skrjanec@mglc-lj.si, www.mglc-lj.si, http://www.facebook.com/PasswordPrintmaking#!/PasswordPrintmaking

 

*

 

Evropski projekt Password: Printmaking, potujoča razstava in umetniške rezidence (2012-2014) vodi Mednarodni grafični center (Ljubljana). Partnerji v projektu so: Hablar en arte (Madrid, Španija), Frans Masereel Centrum (Kasterlee, Belgija), Muzej moderne i suvremene umjetnosti (Reka, Hrvaška), Foundation Tallin Print Triennial (Talin, Estonija) in International Print Triennial Society (Krakov, Poljska).

 

Izvedba projekta Password: Printmaking, potujoča razstava in umetniške rezidence (2012-2014) je financirana s strani Evropske komisije.

 

 

 

S podporo: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Ljubljana