18:00 Charles Esche, Kraji, kjer se (lahko) zgodi umetnost, predavanje
20:00 Viktor Misiano, Ruska devetdeseta leta: dialektika obdobja tranzicije od nikoder do nikamor, predavanje
Charles Esche
Kraji, kjer se (lahko) zgodi umetnost
Zahteva po umetniški avtonomiji v zgodnji moderni dobi ni bila nikoli absolutna. Umetnike so vedno obdajali različni okviri (od arhitekture do ideologije), ki so oblikovali idejo »svobodnega izražanja«. V predavanju bo v ospredju zadnjih 30 let eksperimentalnega institucionalizma v Evropi z nekaj referencami na institucionalno kritiko. Podrobneje bo predstavljeno, kaj in kako se je spremenilo v pogojih umetniške produkcije in prezentacije, v glavnem skozi prizmo predavateljevega kuratorskega dela. Dogajanje bo tudi povezano z bolj teoretskimi premiki od kritičnosti do dekolonialnosti kot ključnima izrazoma, ki sta oblikovala institucionalno in umetniško razmišljanje.
Viktor Misiano
Ruska devetdeseta leta: dialektika obdobja tranzicije od nikoder do nikamor
Najpogostejši opis devetdesetih let je »obdobje tranzicije«, kar pomeni, da je šlo za čas med obdobji. V politični in tudi umetniški sferi je bilo to plodno obdobje za razkošne in megalomanske projekte, ki so se hitro sesuli, ne da bi bili realizirani, nato so jih nadomestili drugi projekti, prav tako razkošni in megalomanski. Bilo je veliko neskončnih projektov in sprememb brez jasnih zaključkov; ti so manjkali, ker so bili projekti in spremembe neskončni. Devetdeseta leta so bila desetletje tranzicije, ki je v neskončnost podaljševala tranzicijsko fazo ter se izogibala temu, da bi dosegla cilj; to je bil brezčasen čas, ki je nenehno užival v trenutku sedanjosti.