20. stoletje. Kontinuitete in prelomi in Točke v času 1889 – 1991
Vodeni ogled po stalni zbirki vsako prvo nedeljo v mesecu. Vstop prost. Po razstavi bo vodil Miha Valant.
Predstavitev knjige
Knjiga Kar sem videl na Ptuju in drugod je izšla pri Založbi Pivec. Predstavili jo bodo urednica Založbe Pivec, Milena Pivec in oba avtorja, Stojan Kerbler in Aleš Šteger.
Prva konferenca gledališča zatiranih
Cilj konference je povezati ljudi, ki ustvarjajo gledališče zatiranih in predstaviti prakse širši javnosti.
Osem govorcev bo govorilo predvsem o svoji izkušnji in načinih uporabe gledališča v izobraževalne namene. Konferenca se bo končala z gledališko delvanico, ki jo bo vodil Michael Wrenschur iz Univerze v Gradcu. Več na: http://www.kudtransformator.com
Klub Minimalistov MG+MSUM | Foto zgodbe, fotografska delavnica in druženje (4+)
Delavnice so namenjene otrokom od 4. do 12. leta starosti. Število mest je omejeno, obvezne prijave na izobrazevanje@mg-lj.si.
Javno vodstvo po razstavi Stojan Kerbler: Retrospektiva
Vodila bo kustosinja razstave Lara Štrumej.
Odprtje razstave: Mesta trajnosti. Paviljoni, manifesti in kripte
Kustosinja: Zdenka Badovinac
Aprila letos so v enem od osrednjih berlinskih muzejsko-galerijskih prostorov Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart, ki deluje v okviru berlinske Nationalgalerie, odprli razstavo Hello World, pri kateri je sodelovala tudi ljubljanska Moderna galerija in prav ta del razstave si bo sedaj mogoče ogledati tudi v ljubljanskem Muzeju sodobne umetnosti Metelkova.
Predavanje
Janez Bogataj: »Jutri boš moral umreti! Slovo od družinskega prijatelja«
Kerblerjeva fotografija z vidika etnologije
Performans v razstavnih prostorih
Magda Tuka, Anita Wach, 1923.Webcam. Real-time anachronism
Performerki uprizorita v živo s spletno kamero šest posameznih prizorov, skupaj z gledalcem.
Sobota, 17. november 2018 na pol ure med 17. in 21. uro
Ura začetka performansa: 17.00, 17.30, 18.00, 18.30, 19.00, ( break) 20.00, 20.30, 21.00
Nedelja, 18. november 2018 na pol ure med 17. in 20. uro
Ura začetka performansa: 17.00, 17.30, 18.00, 18.30, 19.00, 19.30, 20.00
Nika Mahnič: Merila intime
Prof. Kathleen Richardson, Nika Mahnič: Nujnost politike človeškosti v času robotov in umetne inteligence
Projekt Kaje Skrbinšek alias Malidah “Moasis”
Javno vodstvo po razstavi Stojan Kerbler: Retrospektiva
Po razstavi bo vodila dr. Marjeta Ciglenečki.
Premiera dokumentarnega filma: Kustosova soba — Igor Zabel: Kako narediti umetnost vidno?
Igor Zabel: Kako narediti umetnost vidno?
dokumentarni film, režija: Damjan Kozole
V sklopu prireditev ob deseti obletnici nagrade Igorja Zabela za kulturo in teorijo, ki se podeljuje za izjemne dosežke s področja vizualne umetnosti srednje, vzhodne in jugovzhodne Evrope, se bo v Ljubljani zvrstil niz raznovrstnih dogodkov, posvečen dediščini Igorja Zabela in pomenu sodobne umetnosti.
Vozičkanja po umetnosti – ogled razstave Stojan Kerbler: Retrospektiva
Vodeni ogledi so namenjeni mamicam, očkom, starim staršem, varuškam in ostalim, ki se sprehajate po Ljubljani z otroškim vozičkom. Obvezne prijave na izobrazevanje@mg-lj.si.
Mali koraki - ogled razstave Stojan Kerbler: Retrospektiva
Vodeni ogledi z aktivnostjo za otroke od 2. do 4. leta.
Število mest je omejeno. Obvezne prijave na izobrazevanje@mg-lj.si.
O sodobnosti sodobne umetnosti
Predstavitev tematskega bloka revije Revija Šum #10 in razprava o opredeljevanju sodobne umetnosti. V sklopu prireditev ob deseti obletnici nagrade Igorja Zabela za kulturo in teorijo.
Okrogla miza
Sodelujejo: Aleksander Bassin, dr. Marjeta Ciglenečki, Barbara Čeferin, Milan Pajk, Marija Skočir, mag. Lara Štrumej, Brane Kovič (moderator)
Okrogla mize je posvečena Stojanu Kerblerju, ki je ena osrednjih osebnosti v polju fotografije na Slovenskem. Pogovor se bo osredotočal na razumevanje Kerblerjeve fotografije z različnih strokovnih vidikov.
Pridržujemo si pravico do spremembe programa.
Moderna galerija, Cankarjeva 15
Trajanje razstave: 25. oktober 2018 — 13. januar 2019
Stojan Kerbler je ena osrednjih osebnosti v polju fotografije na Slovenskem v zadnjih petdesetih letih. V Moderni galeriji smo ob njegovem življenjskem jubileju, osemdesetletnici, ki jo bo praznoval 23. novembra letos, pripravili veliko pregledno razstavo.
Pričujoča retrospektiva je prvi tako obsežen pogled v nizu njegovih razstav. Zajema širok časovni razpon Kerblerjevega ustvarjanja, od poznih petdesetih let minulega stoletja do leta 2014.
Na razstavo je vključenih 174 fotografij, v vitrini je razgrnjena bogata bera revij, katalogov in drugih publikacij s prispevki o Kerblerjevem delu, ogledati pa si je mogoče tudi dva dokumentarna filma o fotografu.
Od 24. aprila naprej, Moderna galerija
Avtorji razstave: dr. Marko Jenko, dr. Bojana Piškur, Bojana Rogina
Moderna galerija letos praznuje 70 let, Muzej sodobne umetnosti Metelkova pa 7 let. Posebej smo osvetlili izbor določenih razstav, ki sta jih strokovna in/ali laična javnost prepoznali za prelomne, referenčne, pionirske in ki so (so)avtorsko delo kustosov in strokovnih delavcev Moderne galerije.
Moderna galerija
Razstava del iz nacionalne zbirke Moderne galerije
Razstava 20. stoletje. Kontinuitete in prelomi tradicionalno linearnost kronološke postavitve modernističnih del prekinja s problemsko linijo avantgard in partizanske umetnosti, ki enakovredno vstopata v nacionalno zgodovino umetnosti in jo tako obenem tudi prevprašujeta.
Muzej sodobne umetnosti Metelkova, + MSUM
Odprtje razstave: 15. november 2018 ob 20.00
Trajanje razstave: 15. november 2018 - 17. februar 2019
Aprila letos so v enem od osrednjih berlinskih muzejsko-galerijskih prostorov Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart, ki deluje v okviru berlinske Nationalgalerie, odprli razstavo Hello World, pri kateri je sodelovala tudi ljubljanska Moderna galerija in prav ta del razstave si bo sedaj mogoče ogledati tudi v ljubljanskem Muzeju sodobne umetnosti Metelkova.
Razstava predstavlja pretežno izbor del vzhodnoevropskih povojnih avantgard iz zbirke Moderne galerije Arteast 2000+ in nekaterih drugih javnih in zasebnih zbirk.
Muzej sodobne umetnosti Metelkova, + MSUM
Serija Prepih / Rok Vevar in Snježana Premuš
Trajanje razstave: 9. oktober do 25. november 2018
Razstava Koreografske izjave je del razstavnega programa Začasnega slovenskega plesnega arhiva, ki ga predstavljamo v okviru serije Prepih. Razstava v proces dokumentacije in arhiviranja uvaja tisto obliko ravnanja s časom v plesnem delu, ki inventarizira posamezne faze aktualnega koreografskega procesa in njegove razvojne logike.
Moderna galerija
Dopolnitev stalne razstave
Prostorsko krožna časovnica z izborom del, ki predstavlja osvežitev in dopolnitev stalne razstave 20. stoletje. Kontinuitete in prelomi. Osredotoča se na dogodke, ki se tičejo vizualne umetnosti, razen ko pomembnost kakega zlasti razstavnega dogodka, vezanega na druge zvrsti, ne narekuje drugače. Prav tako je prednost, predvsem zaradi nujne količinske zamejitve, dana slovenskemu prostoru pred jugoslovanskim oziroma prej avstro-ogrskim. (Skoraj) celotna zgodovina v enem samem prostoru.
Razstava iz zbirk, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM
Zbirka Arteast 2000+ je prva muzejska zbirka, ki se je oblikovala in nastajala s poudarkom na vzhodnoevropskih povojnih avantgardah v širšem mednarodnem kontekstu. Od ustanovitve leta 2000 je zbirka zaslovela po tem, da podaja obsežen pregled umetnosti v regiji in, kar je morda najpomembnejše, omogoča vpogled v skupne družbenopolitične problematike, ki so v ospredju dela umetnikov nekdanjih socialističnih držav, ter pri tem izrisuje, kako so se te države razvijale od šestdesetih let preko tranzicijskega obdobja v devetdesetih letih do sedanjega konteksta globalnega neoliberalnega kapitalizma. Leta 2011 je zbirka postala jedro novega Muzeja sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM), ki deluje v sklopu Moderne galerije.
Razstava, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, +MSUM
Študentska dokumentarna razstava, posvečena povojnim spomenikom na Slovenskem. Ob vstopanju v svet te svojstvene umetnosti so študenti najprej splošno razmišljali o bistvu in namembnosti spomenikov, o povezanosti formalnih rešitev in učinkovanja spomenikov, o dramaturgiji spomeniških prostorov in poti ter o komemoracijah kot njihovih sestavnih delih. Nadalje so se posvetili kontekstu, saj generacija, rojena ob razpadu Jugoslavije, že težko razume, zakaj je prav naša nekdanja država postavila celo plejado fascinantnih modernističnih spomenikov.