MG+MSUM

PREDAVANJE | Teorije in Prakse Sodobne Glasbe
07. oktober 2016 | 19:00
#
#

Aisen Caro Chacin

Ekolokacijska očala in IrucaTact

Predavanje

 

Petek, 7. oktober 2016, ob 19.00 uri, Seminar, Muzej sodobne umetnosti Metelkova

 

Sklop dogodkov v okviru projekta Teorije in Prakse Sodobne Glasbe - TPSG 2016 se bo začel s predavanji v +MSUM-u. Predstavila se bo ameriška umetnica Aisen Caro Chacin, ki se ukvarja s senzorno substitucijo, kjer preko akustičnih in haptičnih dražljajev poskuša nadomeščati vizualno zaznavo. Predstavila bo projekt echo-lokacijskih slušalk, ki z usmerjenimi zvočniki skenirajo prostor, uporabnik pa s pomočjo odbojev zvoka od sten in objektov re-konstruira prostorsko situacijo. Predstavila bo tudi projekt IrucaTact, podvodna ultrazvočno-echo-haptična rokavica, ki omogoča tipanje virtualnih objektov.


Več o umetnici na domači strani: http://www.aisencaro.com/ 

 

Predavanju bo sledila predstavitev na IRCAM-u, v Prizu delučjočega raziskovalca avdio tehnologij Diema Schwarza ter na Univerzi Saint Joseph v Macau delujočega raziskovalca in skladatelja Alvara Barbose.


Vstop prost!

 

Sobota, 8. oktobra 2016, ob 20.00 uri, Kosovelova dvorana Cankarjevega doma

 

Alvaro Barbosa bo nastopil skupaj s portugalsko čelistko Carino Albuquerque ter slovensko pianistko Ingrid Mačus. Izvedli bodo skladbo Journey to The Last Frontier, ki je nastala leta 2012 na 10-dnevni ekspediciji po Antarktiki, kjer so bili narejeni terenski avdio in video posnetki, kasneje pa obdelani in umeščeni v elektro-akustično kompozicijo za klavir, čelo, elektroniko in projekcijo.
http://www.abarbosa.org/ 

Sledil bo francoski duo Frederic Blondy (klavir) in Diemo Schwarz (živa elektronika). Diemo Schwarz bo s svojim programom CataRT, ki je na voljo kot orodje znotraj programskega okolja Max/MSP v živo zajemal zvoke klavirja, s katerimi bo izvajal tako imenovano „corpus-based-synthesis“ oz. konkatenativno zvočno sintezo. Pri tej, razmeroma novi obliki sinteze gre za analizo v živo pridobljenih drobcev zvoka, njihovo razvrščanje oz. grupiranje po podobnosti ter povezovanje sicer ne-povezanih vendar podobnih segmentov v nove zvočne izraze. 
http://fredericblondy.net/ / http://diemo.concatenative.net/ 

Za konec bo nastopil italijanski pianist Emanuele Torquati, ki bo izvedel šest kompozicij iz serije Voices and Piano, avstrijskega skladatelja Petra Ablingerja. Serija nastaja od leta 1998 in je bila v izhodišču napisana za pianista Nicholasa Hodgesa. Temelji na konceptu tavtološkega podvajanja govorov slavnih osebnosti z zvoki klavirja. Klavir ne spremlja govorca temveč paralelno podvaja ritem in tonske višine govora, s čimer ustvarja tekmovalno oz. primerjalno situacijo. Klavirski part predstavlja torej neke vrste glasbeno analizo govora. Program izvajanih skladb: Hanna Schygulla, Anna Magnani, Alenka Zupančič, Koko Kukta, Mila Haugova, Valentina Tereshkova 
www.emanueletorquati.com / http://ablinger.mur.at/ 

 

_____________________________________

Teorije in Prakse Sodobne Glasbe (TPSG) je bil prvi projekt Inštituta za Raziskovanje Zvočnih Umetnosti (IRZU). Izvajati smo ga začelli leta 2009, zastavljen pa je bil kot serija predavanj, delavnic in umetniških predstavitev, katerih osnovni namen je bil zapolnjevanje manka izobraževanja na področju sodobne elektroakustične kompozicije. Zaradi pomanjkanja sredstev smo serijo TPSG leta 2012 pričeli izvajati hkrati oz. kot del festivala zvočnih umetnosti EarZoom, ki je prav tako potekal od leta 2009. Letos (2016) se ponovno soočamo z radikalnim rezom sredstev, zaradi česar smo primorani ustaviti izvajanje festivala EarZoom. Festival EarZoom je v 7 letih delovanja v Ljubljano pripeljal številne glasbenike, skladatelje in razvijalce elektronsko-glasbenih orodij iz vsega sveta. Med pomembnejšimi edicijami je potrebno izpostaviti leto 2012, kjer smo v okviru festivala gostili 37. mednarodni simpozij ICMC (International Computer Music Conference) –www.icmc2012.si ter leto 2015 kjer je EarZoom gostil Music Tech Fest –www.musictechfest.net. V jesenskem terminu 2016, kjer se je v preteklih letih znašel festival EarZoom tako letos predstavljamo zgolj dvo-dnevni dogodek predavanj in koncertov z naslovom Teorije in Prakse Sodobne Glasbe, s čimer se poslavljamo od Festivala EarZoom, glede na tendence kulturne politike in financiranja tovrstnih vsebin, pa najverjetneje tudi od delovanja IRZU v celoti. 


Ko-produkcija: ŠKUC, Cankarjev dom
Partnerji: Cankarjev dom, MG+MSUM

Program IRZU podpira Ministrstvo za Kulturo RS